2017-11-09, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Varken Timell eller Virtanen "outades" förrän de själva gjorde avbön. Inte ens Sverigedemokraternas Folkblad (om det hade funnits en sån skrift) hade kunnat skriva om profilen innan denne gått ut och erkänt.
Så det handlar inte om några Stasimetoder.

Vart finns dessa "avböner" att tillgå?
Citera
2017-11-09, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Jasså det säger du:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/9g1l5/ny-sd-topp-utreds-for-krankningar-hon-var-livradd

En förklaring?
Javisst, så fort det finns ett polisärende så är det skillnad eller att personen själv ger sig till känna vilket inte har skett i SR fallet. Inte ännu i alla fall.
SR kan polisanmäla sig själva eller någon annan kan polisanmäla förövaren så vi väntar och ser vad nästa steg blir. Drevet är nog för stort nu för att SR ska slippa undan med en omplacering av vederbörande bara.
Citera
2017-11-09, 17:31
Medlem
Citat:
Äh det där kan du inte vara nöjd med själv.

Lotta Brome är en av våra mest kända, hyllade, omtyckta och populära radio och tv-personer och har funnits i gamet sedan urminnes tider. ”Alla” vet vem hon är.

Har man vunnit På Spåret och varit Julvärd så är man väldigt känd hos den stora massan.

Allmänintresset är skyhögt i hennes fall.
Vilket inte kan sägas om när en ,för massan helt okänd, SD-ledamot (för femtielftegången) har gjort bort sig. Det är liksom inga breaking news längre.

Jag tolkar det så jag skrev i alla fall:

https://www.svt.se/kultur/medier/det-galler-nar-det-kommer-till-namnpublicering-i-svenska-medier
Citera
2017-11-09, 17:32
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Vid vilken tid i programmet?
Innan halv tre nyheterna, i podden vid 41.00
Citera
2017-11-09, 17:33
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Jag undrar vilka chefer som tvingas sluta, ni vet de som låtit henne hålla på såhär trots att de vetat om alltihopa.
Citera
2017-11-09, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Jag undrar vilka chefer som tvingas sluta, ni vet de som låtit henne hålla på såhär trots att de vetat om alltihopa.

De ansvariga cheferna sitter nog tyvärr säkert.
Kanske därför de inte vill avskeda LB.
Citera
2017-11-09, 17:38
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Och juryn i radiogalan där hon hyllats 20 år i rad...
Kom att tänka på ett inslag i breaking News där Alex Schulman sitter i en bastu och äcklas av att hon får pris efter pris.
Citera
2017-11-09, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersfigur
Jag tolkar det så jag skrev i alla fall:

https://www.svt.se/kultur/medier/det-galler-nar-det-kommer-till-namnpublicering-i-svenska-medier
I det här fallet så räcker det med allmänintresset för att motivera en namnpublicering. Motivering till allmänintresset angav jag i föregående inlägg.
Citera
2017-11-09, 17:41
Medlem
Det är Lotta Bromé
Citera
2017-11-09, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Haha. Anklagelser är väl MOT någon och inte FÖR någon? Semantik i den högre skolan eller?
en anklagelse är Emot någon eller för någons talan..
dessa anklagelse är mot SR's PR-intressen(,?)
Senast redigerad av Fittsill 2017-11-09 kl. 17:51.
Citera
2017-11-09, 17:48
Medlem
Citat:
Äh det där kan du inte vara nöjd med själv.

Lotta Brome är en av våra mest kända, hyllade, omtyckta och populära radio och tv-personer och har funnits i gamet sedan urminnes tider. ”Alla” vet vem hon är.

Har man vunnit På Spåret och varit Julvärd så är man väldigt känd hos den stora massan.

Allmänintresset är skyhögt i hennes fall.
Vilket inte kan sägas om när en ,för massan helt okänd, SD-ledamot (för femtielftegången) har gjort bort sig. Det är liksom inga breaking news längre.

Om ärendet hade polisanmälts kanske namnpublicering varit aktuellt, men inte annars. Det finns ingen pågående utredning. Bara en internutredning.

Sd-ledamot representerar ett parti. Har ett förtroendeuppdrag. Det är relevant att publicera namn.
Citera
2017-11-09, 17:50
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggen
Vart finns dessa "avböner" att tillgå?
Hur kan du ha missat deras ånger i tv och radio?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in