Om jag inte minns fel så är Sodom oklippt på video. Den klipptes aldrig av Statens Biografbyrå. Så den är nog garanterat oklippt på video. I england är den tillochmed oklippt på både video & DVD.
Stämmer bra Erik.Jag hyrde filmen nån gång efter gymnasiet (drygt 10 år sen) och det var den oklippta versionen med det berömda gula omslaget med varningstexten.
Filmen finns att köpa oklippt både på vhs och dvd.Lyckas man få tag i den utgångna Criterion Collection-utgåvan av Salo ska man hålla fast vid den då den är värd en väldig massa pengar.Jag har sett den säljas på Ebay för över 500 dollar.Som mest tror jag den kostade kring 700 - 1000 dollar.
Marcus. Jag tyckte Cannibal Holocaust var ganska bra.Salo är sevärd och tankvärd men inget jag vill se särskilt ofta.
Nekromantik har jag sett en gång och den var bara för äcklig.Sex med lik är nog inte min grej. *kräker*
Cannibal Ferox var inte heller nån hit,snarare ett dåligt plagiat av Cannibal Holocaust.Eaten alive har jag faktiskt inte sett och har inga större planer på att se heller.Inte för tillfället iaf.
Personligen tycker jag bättre om mer klassiska rysare i stil med Jack the ripper (tv-versionen med Michael Caine är klar favorit).Elm Street går an likaså Fredagen den trettonde (åtminstone de första två filmerna).Bäst är dock Halloween med John Carpenters underbara soundtrack. :twisted:
Halloween soundtracket är bra men soundtracket till Attack mot polisstation 13 är mästerligt. Jävligt ballt att han gjort båda dessa soundtracks själv, Carpenter.
Synd att Carpenter tappat stilen lite bara...ghost of mars var ju inte överdrivet bra...och har hört att Vampyrfilmen han gjorde inte heller var nån höjdare...har dock inte sett den själv..
The thing tycker jag är hans bästa...och DVD versionen är ju en kalasutgåva!
Jag tycker Carpenters vampyrrulle var riktigt bra. Inte någon rysare direkt, utan mer i stil med "From Dusk Till Dawn". Om jag inte minns fel var det en massa blod och kladd i den också, vilket det *ska* vara om det är en vampyrfilm.