Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-15, 07:45
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreten
Om datorn ändå står på, så tjänar du på att mina med ett 1080 Ti, ja. Det är ett av de bästa korten på marknaden för mining. Om datorn normalt inte står på så ser beräkningen så klart annorlunda ut.

Den är alltid igång, idle, men igång
Citera
2017-12-15, 07:53
  #110
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tehfuq
Den är alltid igång, idle, men igång

Den kommer inte att vara idle när du minar så du vet Den kommer dra ström, bli varm och förmodligen låta en hel del.

Om alla dessa tre ändå är OK, så är det bara att dra igång
Citera
2017-12-15, 11:28
  #111
Medlem
Mina miners ligger mycket nära idle (förutom GPU:na så klart) även när de minar. Det är den där extra kostnaden på 100w +/- för en persondator som står och går som drar iväg om man har ett ensamt kasst grafikkort, vilket 1080 Ti inte är.
Citera
2017-12-15, 12:31
  #112
Medlem
Mitt kort är monterat med en accelero extreme kylare, så de ligger på 60~*c under mining. Sen låter de inte mycket heller 😁
Citera
2017-12-15, 13:47
  #113
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tehfuq
Mitt kort är monterat med en accelero extreme kylare, så de ligger på 60~*c under mining. Sen låter de inte mycket heller 😁
Nice! Har precis fått hem min tredje gtx 1070 med turbin, de låter som fan men jag har satt MSI afterburner på att hålla korten på max 65c plus att två av dom inte har riser, behöver några delar som kommer separat sen monterar jag med risers senare idag! Då blir de lite mer lebensraum att lufta sig i
Min AMD rx 480 mycket tystare och på ynka 53c men det är nog bara ETHash algon som inte drar på kärnan till skillnad för lyra2rev2 algon som kör på 1070

Roligt projekt att börja med mining faktiskt! säkrare investering än att köpa coins tycker jag.

Som andra har sagt blir lönsamheten mycket bättre om man monterar flera kort. 1080 ti är ett riktigt monster men om man bara ska mina tror jag det är bäst att köpa kort med bra pris/prestanda som t.ex 1070 är. Hade gärna köpt en vega 56 för att mina monero för att sprida ut mining på olika coins men de försvinner lika fort som de kommer ut på marknaden.
Citera
2017-12-15, 13:51
  #114
Medlem
Sikkans avatar
Är det bara jag som CPU-minar?
Citera
2017-12-15, 15:10
  #115
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Är det bara jag som CPU-minar?
Jo jag cpuminar när jag inte använder datorn. blir för laggit annars
Citera
2017-12-15, 16:33
  #116
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Jo jag cpuminar när jag inte använder datorn. blir för laggit annars

Sweet! Vad minar du? Jag har kört crds, har 2 masternodes . Roi-coin, europe och nu aeon
Citera
2017-12-15, 16:35
  #117
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Sweet! Vad minar du? Jag har kört crds, har 2 masternodes . Roi-coin, europe och nu aeon
elecroneum för jag provade att göra en wallet. gillar inte den alls.
Har en gammal fx 6300 så får inte ut mer än 200 hs tänkte göra en monero wallet och bara köra på det stabilt , kanske rikta min amd gpu mot den också, får se.

Annars har jag nu tre 1070 som kör på vertcoin för fullt. priset har gått ner och nätverkets hashrate är bara 25% mot var de var för några dagar, block reward halvering den 11dec markerade peaken! så nu är det bara köra.
__________________
Senast redigerad av Grandesporros 2017-12-15 kl. 16:41.
Citera
2017-12-15, 16:48
  #118
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
elecroneum för jag provade att göra en wallet. gillar inte den alls.
Har en gammal fx 6300 så får inte ut mer än 200 hs tänkte göra en monero wallet och bara köra på det stabilt , kanske rikta min amd gpu mot den också, får se.

Annars har jag nu tre 1070 som kör på vertcoin för fullt. priset har gått ner och nätverkets hashrate är bara 25% mot var de var för några dagar, block reward halvering den 11dec markerade peaken! så nu är det bara köra.

Okej . Jag kör ingen gpumining längre. 2 xeon-cpuer får köra .
Citera
2017-12-15, 16:49
  #119
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Okej . Jag kör ingen gpumining längre. 2 xeon-cpuer får köra .
Vad fick dig att ta beslutet, blir de bra vinster på cpu mining? låter ganska dyrt om du inte hittat några begagnade servers
Citera
2017-12-15, 18:12
  #120
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Vad fick dig att ta beslutet, blir de bra vinster på cpu mining? låter ganska dyrt om du inte hittat några begagnade servers
Gpu-burken dog. Gjorde sjuk profit på annat istället men saknade att hobbymina och orkade inte dra igång gpu igen. Hittade en beggad server som agerar cpu-miner, Wallet och masternode så det blev lite multi-purpouse! Kul att testa cpu också
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback