2019-02-27, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Det är alldeles för få som dör, eller skadas, i förhållande till hur många som kör alkoholpåverkade.
Om det är 20 000 eller 12 000 som kör påverkade av alkohol och det är så få som dör så är det inte tillräckligt för att kalla det farligt.
https://teknikensvarld.se/20-000-rattfulla-pa-vagarna-varje-dag-130872/

Säg det när nån vän eller närstående skadas svårt eller dör pga nån annan förares alkohol eller drogpåverkan.
Citera
2019-02-27, 23:52
Medlem
6 st dog inte 5
Citera
2019-02-27, 23:59
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Säg det när nån vän eller närstående skadas svårt eller dör pga nån annan förares alkohol eller drogpåverkan.
Då kan du säga det till mig.

Visst blir det tokigt att det går att köpa sig ur en sådan situation, men jag tar hellre några miljoner i fickan än att se svensk rättvisa.

Den betyder att den skyldige inte behöver betala mer än växelpengar, och är ute igen efter ett halvår på semesterhem, som våra fängelser är.
Citera
2019-02-28, 00:59
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Det är alldeles för få som dör, eller skadas, i förhållande till hur många som kör alkoholpåverkade.
Om det är 20 000 eller 12 000 som kör påverkade av alkohol och det är så få som dör så är det inte tillräckligt för att kalla det farligt.
https://teknikensvarld.se/20-000-rattfulla-pa-vagarna-varje-dag-130872/

Jag tycker inte att 70 döda är för få men vi ser väl alla på saken olika.

Tror du att omdöme och reaktionsförmåga försämras något när man berusar sig med alkohol?
Citera
2019-02-28, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Då kan du säga det till mig.

Visst blir det tokigt att det går att köpa sig ur en sådan situation, men jag tar hellre några miljoner i fickan än att se svensk rättvisa.

Den betyder att den skyldige inte behöver betala mer än växelpengar, och är ute igen efter ett halvår på semesterhem, som våra fängelser är.

Alldeles för låga straff i Sverige för sånt, det håller jag med om!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in