2017-10-14, 17:59
Medlem
Tja!

funderar på att skaffa ny mobil (begagnad) och köra in lineage OS i den. Gillar att Os:et har en funktion kallad "protected apps" där man kan kräva lösenord/fingerprint för att få tillgång till appar som är "skyddade". Jag undrar dock, kan man installera t.ex. swedbank, bankid och andra android-appar, eller är det kört på den fronten?

Någon som kan säga hur OS:et fungerar överlag? (nämn och vilken mobil du har)

mvh crap-transistor
Citera
2017-10-14, 18:06
Bannlyst
Vill bara säga att oavsett operativsystem du har (iOS & Microsoft exkluderade i brist på kunskap från mitt håll) så kan du installera Bank-ID, Swedbank, alla andra appar du kan komma på, samt lösenordsskydda dom. "LineAge OS" har inte kommit på något nytt, det är inte revolutionerande, och samtliga OS du kollar på kommer förmodligen ha samma "skydda-app"-funktion, då det är en populär funktion som många användare hämtar via Google Play.
Citera
2026-09-21, 12:00
Medlem
Använder numera endast telefoner med Lineage OS installerat då jag vill slippa Google, det finns ju alternativen Aurora store samt F-droid för appinstallation, fungerar jättebra tycker jag.

Är mycket nöjd med Lineage OS som jag har installerat på flera olika telefoner nu i många år, nya uppdateringar kommer varje vecka så att systemet inte blir utdaterat och man kan förlänga livslängden på telefonerna avsevärt genom att installera Lineage OS.

Eftersom Lineage OS inte finns tillgängligt för alla smartphone modeller så köper jag någon av alla deras supportade modeller, antingen ny eller begagnad som passar för installation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in