2017-10-14, 03:37
Medlem
Hej!

Jag har sedan väldigt ung ålder lidigt av en väldigt stor näsa.
Jag växte upp med enorm mobbing om min näsa då den var ca 4ggr större än mina klasskompisar.
Detta har såklart totalt fuckat upp mitt liv.
Jag tänker inte lika mycket på det idag men jag är endå enormt deprimerad.

Jag har kikat på näsoperation, men dom vill ha ca 45k-48k.

Kan jag på något sätt förklara detta och få försäkringen att gå in och ta detta?

Asså, för att få min näsa i perspektiv så är den 4,5 cm lång till nästippen.
Jag har vant mig nu att folk stirrar på mig i profil, men jag ser att folk glor och jag känner mig alltid lika osäker.

Ur ett fysiskt perspektiv så finns det inte ett glas i världen jag kan dricka ur utan att spilla.
Varje gång jag vaknar känns det som att jag fått ett slag på näsan då näsan böjer sig för jag sover på mage.
Jag slår alltid i näsan i fruktansvärt mycket saker.
Inga glasögon passar någonsin och måste special tillverkas.
Har näsblod 3-4 ggr imånaden helt av okänd orsak.
(Jag kan stoppa in en femkrona i en näsborre) Slå den du!

/MVH pinocchio
Senast redigerad av Sonyalol 2017-10-14 kl. 03:44.
Citera
2017-10-14, 03:54
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonyalol
Hej!

Jag har sedan väldigt ung ålder lidigt av en väldigt stor näsa.
Jag växte upp med enorm mobbing om min näsa då den var ca 4ggr större än mina klasskompisar.
Detta har såklart totalt fuckat upp mitt liv.
Jag tänker inte lika mycket på det idag men jag är endå enormt deprimerad.

Jag har kikat på näsoperation, men dom vill ha ca 45k-48k.

Kan jag på något sätt förklara detta och få försäkringen att gå in och ta detta?

Asså, för att få min näsa i perspektiv så är den 4,5 cm lång till nästippen.
Jag har vant mig nu att folk stirrar på mig i profil, men jag ser att folk glor och jag känner mig alltid lika osäker.

Ur ett fysiskt perspektiv så finns det inte ett glas i världen jag kan dricka ur utan att spilla.
Varje gång jag vaknar känns det som att jag fått ett slag på näsan då näsan böjer sig för jag sover på mage.
Jag slår alltid i näsan i fruktansvärt mycket saker.
Inga glasögon passar någonsin och måste special tillverkas.
Har näsblod 3-4 ggr imånaden helt av okänd orsak.
(Jag kan stoppa in en femkrona i en näsborre) Slå den du!

/MVH pinocchio

Det låter svårt eftersom det inte är något fel på din näsa. Detta blir till ett skönhetsingrepp, vilket är något som försäkringar inte täcker.
Citera
2017-10-14, 03:56
Medlem
Du vill inte ta bort en del av dig själv, den utmärker ju dig och du är du och ingen annan, skit i vad alla andra tycker.

försäkringen kommer inte betala det nej men har ju hänt vet jag att tjejer har fått silikonbröst betalda av staten då dem "mått dåligt" av för små bröst.

Men som jag sa så tycker jag att du inte skall tänka så på det utan bara vara dig själv.

Näsblod har med att göra att du har tunna kärl i näsan och inte med att du har en stor näsa, första man kan göra är ju att inte stoppa upp mynt eller överhuvudtaget peta i den.....

Bara du kan få dig själv att må bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in