2024-04-19, 21:50
Medlem
Även fast det är uppenbart p.g.a de extremt låga oddsen, så har jag kommit till insikten att det räcker med 2 rader. Haft fler rätt på dragningar med 2 rader än t.ex 4rader eller 11rader. Bättre o lägga en 50 lapp när jackpot är hög. Antingen har man tur eller inte.

Sist spelade jag 11 rader, inte en enda siffra rätt. 2 rader ikväll gav 2+1 igen.
Citera
2024-04-19, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaMan
Även fast det är uppenbart p.g.a de extremt låga oddsen, så har jag kommit till insikten att det räcker med 2 rader. Haft fler rätt på dragningar med 2 rader än t.ex 4rader eller 11rader. Bättre o lägga en 50 lapp när jackpot är hög. Antingen har man tur eller inte.

Sist spelade jag 11 rader, inte en enda siffra rätt. 2 rader ikväll gav 2+1 igen.
Jupp, så resonerar jag också. Spelar i princip bara en slumpad rad när jackpotten är över 500 miljoner, när den kommer över miljarden spelar jag en rad tisdag och fredag. Du behöver bara en rad för att vinna hela skiten, även om det är extremt osannolikt så finns den minimila chansen. Förväntar mig inte vinna nått större belopp men det är den där minimala chansen som gör det spännande.

Hellre en rad för 25 kr än ett spel för 400 kr och sen bli besviken över att man minsann inte vann ett skit.
Citera
2024-04-20, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chewgum
Jupp, så resonerar jag också. Spelar i princip bara en slumpad rad när jackpotten är över 500 miljoner, när den kommer över miljarden spelar jag en rad tisdag och fredag. Du behöver bara en rad för att vinna hela skiten, även om det är extremt osannolikt så finns den minimila chansen. Förväntar mig inte vinna nått större belopp men det är den där minimala chansen som gör det spännande.

Hellre en rad för 25 kr än ett spel för 400 kr och sen bli besviken över att man minsann inte vann ett skit.

Precis, och de flesta storvinnarna i Sverige har ju ”lämnat in en slumpad rad i sista minut” typ enligt samtalen med svenska spel.

Det är dumt att bli girig och börja lägga spel för flera hundra kronor varje gång, 50kr räcker, sen har man tur eller inte
Citera
2024-04-20, 08:28
Medlem
Citat:

Vad spelar det för roll om man vinner 100 miljoner eller över 500 miljoner eller över 1 miljard? Pengarna lär räcka och bli över hur man än gör. Ja, även de knappt 60 miljoner någon vann i tisdags skulle räckt!
Citera
2024-04-20, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vad spelar det för roll om man vinner 100 miljoner eller över 500 miljoner eller över 1 miljard? Pengarna lär räcka och bli över hur man än gör. Ja, även de knappt 60 miljoner någon vann i tisdags skulle räckt!

För om det är stor jackpot så behöver man inte sätta alla nummer för att få en ”stor vinst” ändå.
Citera
2024-04-20, 17:16
Medlem
Törs man spela på tisdag, stora pengar nu.
Citera
2024-04-20, 17:25
Avslutad
Citat:

Kör också max en rad en gång i veckan.

Totalt idiotiskt att lägga 100-500+ kronor på lotterier. Då är det verkligen pengar i sjön.
Citera
2024-04-20, 17:28
Medlem
1754s avatar
En gång när jackpotten var väldigt hög så la jag in 1000:-. Jag vann tillbaka en bit över 600:-
Hade dock varit trevligast att vinna jackpotten.
Citera
2024-04-20, 17:31
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Hur vinner man på eurojackpot? Måste man ha samma siffror i dragningsordning eller räcker det med att siffrorna stämmer med dragningen?

Ja
Citera
2024-04-20, 22:08
Medlem
Jag spelar för 200 kr i veckan.
Ingen större summa anser jag, men en dag ska jag fan vinna!
Citera
2024-04-22, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaMan

Det är helt sant, så ska man tänka kring jackpotten.

Hypotetisk resonemang…

Av 100 miljoner sålda rader köper 50 miljoner personer 1 rad var. Deras chans för vinst ör 1/100 miljoner.

Resterande 50 miljoner rader köps av 500.000 personer som köper 100 rader var, deras vinstchans var är 100/100 miljoner.

Hälften av gångerna vinner statistisk sett dock någon av dem som köpt en rad var.
Citera
2024-04-23, 12:09
Medlem
Min ambition är att sätta svenskt rekord. Ska få det där samtalet och jackpoten skall vara min. Örebroarna ska bli 2:a i Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in