2019-05-31, 14:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Jag förstår inte varför en del klamrar sig fast vid en bild av Trump som inte har med verkligheten att göra? Vad är vitsen med det?

Trump är precis så galen att han skulle göra detta. Men jag är övertygad att det är som Cohen beskrev det. Han ger inte en direkt order. Aldrig. Han bäddar in den i en massa ludd så att han sen kan säga, att, nej, jag har inte bestämt det här.

Självklart är han så tokig att han kan begära detta, än om indirekt. Hans paranoia har nått högre höjder bara den senaste veckan. Men jag tror han blir ännu roligare i helgen och ända fram tills han dör.

Men det är väl samma sak som att hoppa ombord direkt på saker som detta? Detta är 100% sant och det är givet att det är Trump som suttit där och gett order om detta. Allt i syfte att vanära en död man.

Varför hade han för ett år sedan ens tillåtit att hans minister Spencer ändrade namnet på skeppet så att detta också skulle inkludera en då döende John McCain om han var så långsint? Det skulle väl vara bättre än att han måste ge order idag om att ok jag godkände att de ändrade namnet men jag ska banne mig inte behöva se det där jävla skeppet. Om det blir till att jag måste beordra ett fartyg till ett självmordsuppdrag så kommer det bli USS John S. McCain även om det är längst ifrån!

Om han vore så galen så skulle det inte finnas ett skepp som hette det ens.
Citera
2019-05-31, 14:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
La till lite i mitt inlägg. Teori om att det kan ha gjorts just för att smutskasta Trump.
Hur vågar du säga emot den store ledaren! “I was not a big fan of John McCain in any shape or form,” Trump said. “Now, somebody did it because they thought I didn’t like him, OK? And they were well-meaning.”
Citat:
Om det alltså gjorts medvetet med någon form av order eller om det bara är en tidningsanka och skeppet helt enkelt hade andra uppgifter att utföra.
Här en kopia av ordern:
https://www.motherjones.com/kevin-drum/2019/05/for-the-record-heres-the-email-telling-the-navy-to-hide-the-uss-john-mccain/

Edit: finns fler barnsliga presidenter. Bushadminstrationen satte en hel satellit i malpåse bara för att Gore låg bakom idén:
https://en.wikipedia.org/wiki/Deep_Space_Climate_Observatory
Citera
2019-05-31, 14:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Hur vågar du säga emot den store ledaren! “I was not a big fan of John McCain in any shape or form,” Trump said. “Now, somebody did it because they thought I didn’t like him, OK? And they were well-meaning.”

Här en kopia av ordern:
https://www.motherjones.com/kevin-drum/2019/05/for-the-record-heres-the-email-telling-the-navy-to-hide-the-uss-john-mccain/

Edit: finns fler barnsliga presidenter. Bushadminstrationen satte en hel satellit i malpåse bara för att Gore låg bakom idén:
https://en.wikipedia.org/wiki/Deep_Space_Climate_Observatory

Vi får väl se vad den stora ledaren själv säger om saken ocensurerat på Twitter.

Citat:
The Navy put out a disclaimer on the McCain story. Looks like the story was an exaggeration, or even Fake News - but why not, everything else is!

Citat:
I was not informed about anything having to do with the Navy Ship USS John S. McCain during my recent visit to Japan. Nevertheless, @FLOTUS and I loved being with our great Military Men and Women - what a spectacular job they do!
https://twitter.com/realDonaldTrump

Sedan åter igen. Om det fanns ett sådant här hat och illvilja hade det varit väldigt lätt att för ett år sedan inte låta Spencer ge den där äran till McCain.

Citat:
YOKOSUKA NAVAL BASE, Japan — The USS John S. McCain has a new namesake: Sen. John S. McCain III.

The ship, originally christened in 1992 in honor of the maverick politician’s Navy admiral father, “Jack” and grandfather, “Slew,” was rededicated Thursday to also honor the former Republican presidential candidate and Vietnam veteran.

Secretary of the Navy Richard Spencer and top Navy brass gathered for the ceremony on the deck of a ship still under repair for damage suffered in a collision with an oil tanker near Singapore last fall that cost 10 sailors’ lives.
https://www.stripes.com/news/pacific/mccain-joins-father-and-grandfather-on-ship-s-list-of-namesakes-1.537209

Jag menar inget illa sagt om John S. McCain den tredje men sett till meriter som senator och sedan som högst kapten i flottan så var det ju en ära att få sitt namn på detta skepp och inget som de meriterna i sig vanligtvis berättigar. Det ska vara amiraler som hans far och farfar så detta om Trump var så långsint hade han enkelt kunnat sagt åt Spencer att icke det gör vi inte. Jag gillar inte den där McCain så han ska inte få något.
Citera
2019-05-31, 15:02
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Om det alltså gjorts medvetet med någon form av order eller om det bara är en tidningsanka och skeppet helt enkelt hade andra uppgifter att utföra.

Nej, USS John McCain ligger i varvet i Yokosuka för reparation.
Tydligen så kom ordern/önskemålet ifrån just ifrån vita huset.

Two Navy officials confirmed to CNN Wednesday night that the White House Military Office asked lower-level US Navy officials about keeping the ship out of view.

Edit: såg att du kände till anledningen. Så dubbel pucktvåa
Senast redigerad av squeaky 2019-05-31 kl. 15:04.
Citera
2019-06-02, 14:41
Medlem
Citat:
Donald J. Trump

Verified account

@realDonaldTrump
7 minför 7 minuter sedan
More
NO COLLUSION, NO OBSTRUCTION, NO NOTHING! “What the Democrats are trying to do is the biggest sin in the impeachment business.” David Rivkin, Constitutional Scholar. Meantime, the Dems are getting nothing done in Congress. They are frozen stiff. Get back to work, much to do!

Att han orkar tjata om Muellerutredningen på det här viset. Har han inget vettigt att göra? Han borde förbereda sig och tala till landet om hur han har tänkt sig att tarifferna ska hjälpa. Men det är för svårt för honom då han bara följer sin mage och hur det känns i magen. Att tänka verkar vara enormt svårt.

Och det beror ju på att han känner att han saknar kontroll över allt, inklusive sig själv. Han twittrade ut att ryssarna hjälpt honom bli vald, sen stod han och skrek om detta. Och nu om Mueller och impeachment. Han verkar väldigt rädd. Och rädsla är inte bra för omdömet. Det, omdömet har ju varit dåligt en längre tid men det blir allt sämre.

Paranoian kommer att få honom att göra de märkligaste saker. Han blir allt mer överkänslig den här snöflingan och det driver honom till vansinnig saker. Kom ihåg var ni hörde det först.
Citera
2019-06-02, 14:53
Medlem
Citat:
Donald J. Trump

Verified account

@realDonaldTrump
7 minför 7 minuter sedan
More
I never called Meghan Markle “nasty.” Made up by the Fake News Media, and they got caught cold! Will @CNN, @nytimes and others apologize? Doubt it!

Man måste ju vara bra störd för att lägga ner mer än en tusendels sekund på det där. Om ens det. Är det något att bry sig om?

Har han inte viktigare saker än kommentera skvaller nu?

Nu är han på väg att tappa det helt.
Citera
2019-06-02, 14:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Man måste ju vara bra störd för att lägga ner mer än en tusendels sekund på det där. Om ens det. Är det något att bry sig om?

Har han inte viktigare saker än kommentera skvaller nu?

Nu är han på väg att tappa det helt.
Så när CNN, New York Times & andra mediejättar sprider direkta lögner så är man sjuk som påtalar det?
Citera
2019-06-02, 15:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Att han orkar tjata om Muellerutredningen på det här viset. Har han inget vettigt att göra? Han borde förbereda sig och tala till landet om hur han har tänkt sig att tarifferna ska hjälpa. Men det är för svårt för honom då han bara följer sin mage och hur det känns i magen. Att tänka verkar vara enormt svårt.

Och det beror ju på att han känner att han saknar kontroll över allt, inklusive sig själv. Han twittrade ut att ryssarna hjälpt honom bli vald, sen stod han och skrek om detta. Och nu om Mueller och impeachment. Han verkar väldigt rädd. Och rädsla är inte bra för omdömet. Det, omdömet har ju varit dåligt en längre tid men det blir allt sämre.

Paranoian kommer att få honom att göra de märkligaste saker. Han blir allt mer överkänslig den här snöflingan och det driver honom till vansinnig saker. Kom ihåg var ni hörde det först.
Du har missat att Demokraterna försöker få till stånd Impeachment pga. saker som Mueller sagt.
Detta dom dom förstår att det är deras enda chans att hindra Trump från att sitta kvar ytterligare en mandatperiod. Så vem fan är det som tjatar om Muellerutredningen egentligen?

Tillbaks till dina chefer för att få bättre argument.
Citera
2019-06-02, 15:07
Medlem
Citat:
Donald J Trump

THE TRUTH! The Witch Hunt is dead. Thank you @marcthiessen.

Det brinner rent i huvudkontoret nu. Varför lägger han ner tid på strunt för. Varför kan han inte sköta sig jobb, eller det vet vi ju varför. Han är mycket psyksjuk nu.

Landet har stor problem och han pratar om prinsessan Meghan och tjatar om witch hunt. Han borde avsättas på grund av mentala problem nu.
Citera
2019-06-02, 15:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det brinner rent i huvudkontoret nu. Varför lägger han ner tid på strunt för. Varför kan han inte sköta sig jobb, eller det vet vi ju varför. Han är mycket psyksjuk nu.

Landet har stor problem och han pratar om prinsessan Meghan och tjatar om witch hunt. Han borde avsättas på grund av mentala problem nu.

Det värsta är ju att han troligen blir omvald nästa år, jag börjar misstänka att vi kan se en balkanisering av USA inom vår livstid om det fortsätter såhär de kommande 12+ åren av inrikes samt utrikespolitik.
Citera
2019-06-02, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det värsta är ju att han troligen blir omvald nästa år, jag börjar misstänka att vi kan se en balkanisering av USA inom vår livstid om det fortsätter såhär de kommande 12+ åren av inrikes samt utrikespolitik.

Det verkar i så fall vara en hel del muppar i USA som röstar. Men allt är möjligt. Blev han vald en gång så varför inte två? Men om hans mentala hälsa förvärras så försvårar han för omval. Och jag tror att han är rätt illa däran i huvudet. Men det är klart, att mupparna kanske inte märker det.
Citera
2019-06-02, 15:45
Medlem
Men sen får man inte bortse från högt uppsatta i GOP som ser att han blivit helgalen som anser att han är en belastning. För fortsätter han spiralen neråt mentalt sätt nu så kan de plocka bort honom. Men de verkar rätt fega så det krävs en del. Men om de får nog med pengar så kan det nog ske ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in