2024-10-20, 19:43
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Trump vet om att hans danser är memes och SNL sketcher. Han bjuder på sig själv. Spelar som ingen roll hur dåligt han dansar eftersom han är rolig jämfört med Harris.
Jo, men jag kommenterade Trumps uppenbara stelhet och långsamhet I rörelserna när han dansar till musiken på ralliet. Att du och andra Trumpfans tycker att det är roligt att se dansen tvivlar jag inte på. För egen del blir jag orolig för Trumps hälsa.
Senast redigerad av DoraF 2024-10-20 kl. 19:54.
Citera
2024-10-20, 20:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Gäsp.... Vad har inte Donald Trump blivit anklagad för av sina motståndare?
Utbildad inom psykiska sjukdomar och direkt närhet till donalds har fastställt en del diagnoser redan.
Varför du pratar om motståndare, vilka de nu är, det är en gåta.
För det ändrar inget om diagnoserna.
Citat:
Trump vet om att hans danser är memes och SNL sketcher. Han bjuder på sig själv. Spelar som ingen roll hur dåligt han dansar eftersom han är rolig jämfört med Harris.
Gungar man fram och tillbaka, så bjuder man inte på sig själv, utan berättar att det är bästa jag kan prestera vilket då är mot inget.
Citera
2024-10-20, 20:34
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jo, men jag kommenterade Trumps uppenbara stelhet och långsamhet I rörelserna när han dansar till musiken på ralliet. Att du och andra Trumpfans tycker att det är roligt att se dansen tvivlar jag inte på. För egen del blir jag orolig för Trumps hälsa.

Du behöver nog int vara orolig för honom. Trump är lagom frisk och bör klara av 4 år till på posten. Harris däremot, bör du vara mer orolig över. Tänk dig Harris, en kvinna, fylla presidentrollen trovärdigt. Kan du ponera det någerst?
Citera
2024-10-20, 20:57
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Du behöver nog int vara orolig för honom. Trump är lagom frisk och bör klara av 4 år till på posten. Harris däremot, bör du vara mer orolig över. Tänk dig Harris, en kvinna, fylla presidentrollen trovärdigt. Kan du ponera det någerst?
Om Trump blir vald igen kommer han att bli den äldste tillträdande presidenten i USA:s historia. Hans ålder är i sig oroande av lätt insedda skäl. Se bara på hur Joe Biden åldrats under sin presidentperiod och han är yngre än vad Trump kommer att vara. I Trumps fall vet vi heller ingenting om hans hälsa eftersom Trump vägrar att offentliggöra information om hans hälsa, något som presidentkandidater och presidenter annars gör. Jag tycker inte världens i särklass mest inflytelserika politiska ämbete ska innehas av en åldring i ytterligare fyra år. Det är hög tid för en generationsväxling.

Jag förstår inte riktigt på vilket sätt det faktum att Kamala Harris är av kvinnligt kön skulle påverka hennes trovärdighet. Kan du utveckla tankegången 🤔? Upplever du att Järnladyn inte var trovärdig som premiärminister på sin tid? Så vitt jag vet upplevde både Ronald Reagan och Michail Gorbatjov henne som jämbördig. Jag tänker mig att dagens världsledare skulle behandla president Harris som vilken amerikansk president som helst.
Citera
2024-10-20, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Utbildad inom psykiska sjukdomar och direkt närhet till donalds har fastställt en del diagnoser redan.
Varför du pratar om motståndare, vilka de nu är, det är en gåta.
För det ändrar inget om diagnoserna.

Gungar man fram och tillbaka, så bjuder man inte på sig själv, utan berättar att det är bästa jag kan prestera vilket då är mot inget.

Tur då att han verkar vara en ganska välfungerande galning om han ca 80 år gammal orkar hålla på med en presidentvalkampanj. Tror man mår bättre överlag om man inte oroar sig över det där valet allt för mycket, det är utanför sånt vi kan påverka ändå.
Citera
2024-10-20, 21:32
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Jag tycker inte världens i särklass mest inflytelserika politiska ämbete ska innehas av en åldring i ytterligare fyra år. Det är hög tid för en generationsväxling.

Presidenter blir inte bättre bara för att dom är unga.

Citat:
Jag förstår inte riktigt på vilket sätt det faktum att Kamala Harris är av kvinnligt kön skulle påverka hennes trovärdighet. Kan du utveckla tankegången 🤔? Upplever du att Järnladyn inte var trovärdig som premiärminister på sin tid?

Järnladyn var av ett annat virke! Harris är en kvinna i första hand, och har inte bevisat något ens i närheten av järnladyns egenskaper.

Du tänkte givetvis nu att jag är en misgynist som Trump. Du vet nog mycket väl att det inte är könet i sig, men en kvinna har givetvis mycket mer att bevisa för kvinnor är inte naturliga ledare.
Citera
2024-10-20, 22:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Tur då att han verkar vara en ganska välfungerande galning om han ca 80 år gammal orkar hålla på med en presidentvalkampanj. Tror man mår bättre överlag om man inte oroar sig över det där valet allt för mycket, det är utanför sånt vi kan påverka ändå.
Sjukliga narcissist är det som vi pratar om som är bekräftad av sakkunnig.
donalds mår inte bra alls, för det kan man inte göra efter tuggat upp och spottat ut så många vänner och anställda och slänger dom på en sophög och lämnar dom sitt öde.(Men och andra sidan, en sjuklig narcissist bryr sig inte om sånt så mycket alls.)

Sen såklart har vi en del kognitiva saker som är svåra att greppa, men donalds har tappat säkert 75% av sin energi och mycket av sitt tal, som nu är mycket svammel och eftersom det verkar som donalds verkar glömma av vad hen ska säga.
Och andra klarare dagar så fungerar det bättre, men också flera djupdykningar.
Citera
2024-10-20, 22:30
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Tycker nog att åldrande män med makt kan vara farliga.
Se bara på Putin, han är gammal och verkar oroa sig för hur hans eftermäle kommer att se ut, givetvis vill han gå till historien som mannen som återskapade det ryska imperiet kosta vad det kosta vill.

Trump kan mycket väl tänka på ett liknande sätt.
Han ser på USA som ett land på dekis och vill återskapa USA som det var när han ansåg att det var GREAT.
Antagligen en helvit femtiotalsversion när kvinnan stod i köket och mannen arbetade och dom färgade var på botten av samhället och lydde order.
Citera
2024-10-21, 11:36
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Och? Vad har det med mitt svar att göra?
Citat:
Järnladyn var av ett annat virke! Harris är en kvinna i första hand, och har inte bevisat något ens i närheten av järnladyns egenskaper.

Du tänkte givetvis nu att jag är en misgynist som Trump. Du vet nog mycket väl att det inte är könet i sig, men en kvinna har givetvis mycket mer att bevisa för kvinnor är inte naturliga ledare.
Jag kan bara utgå från vad du skrev och den enda egenskap som du nämnde hos Harris var hennes kön.
Citat:
Tänk dig Harris, en kvinna, fylla presidentrollen trovärdigt. Kan du ponera det någerst?
Ditt påstående om att kvinnor inte är "naturliga ledare" är per definition misogynt.

När Järnladyn tillträdde som premiärminister 1979 möttes hon av en enorm skepsis på grund av att hon var kvinna. Precis som Harris i dag. Thatcher och Harris är precis lika mycket kvinnor båda två. Det är på förhand omöjligt att veta vem som kommer att bli en stor ledare. Det har historien visat oss om och om igen
Citera
2024-10-21, 11:54
Medlem
Citat:
När Järnladyn tillträdde som premiärminister 1979 möttes hon av en enorm skepsis på grund av att hon var kvinna. Precis som Harris i dag. Thatcher och Harris är precis lika mycket kvinnor båda två. Det är på förhand omöjligt att veta vem som kommer att bli en stor ledare. Det har historien visat oss om och om igen

Vill du verkligen jämföra den näst intill hjärndöda Harris, med M. Thatcher enbart för likheten hål mellan benen?
Thatcher kom till makten utan woke-mentalitet. Självklart hade hon en del bra egenskaper.
Citera
2024-10-21, 12:10
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Vill du verkligen jämföra den näst intill hjärndöda Harris, med M. Thatcher enbart för likheten hål mellan benen?
Thatcher kom till makten utan woke-mentalitet. Självklart hade hon en del bra egenskaper.
Jag svarade Nycticortax, som uppenbarligen tycker att kvinnligt kön är ett hinder för att fungera som ledare:
Citat:
Tänk dig Harris, en kvinna, fylla presidentrollen trovärdigt. Kan du ponera det någerst?
Därav mitt resonemang om Järnladyn:
Citat:
Jag förstår inte riktigt på vilket sätt det faktum att Kamala Harris är av kvinnligt kön skulle påverka hennes trovärdighet. Kan du utveckla tankegången 🤔? Upplever du att Järnladyn inte var trovärdig som premiärminister på sin tid? Så vitt jag vet upplevde både Ronald Reagan och Michail Gorbatjov henne som jämbördig. Jag tänker mig att dagens världsledare skulle behandla president Harris som vilken amerikansk president som helst.

[
Citera
2024-10-21, 13:09
Medlem
Citat:
Jag svarade Nycticortax, som uppenbarligen tycker att kvinnligt kön är ett hinder för att fungera som ledare:

Därav mitt resonemang om Järnladyn:

Ifall du menar att det finns kompetenta kvinnor är jag med dig.
Verkade mer som att du menade att det skulle vara ok att lotta fram en kvinna och se hur det går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in