2019-08-22, 15:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Sedan så är många inom hans väljarbas fanatiker till en nästan religiös nivå, så jag tror nog han har betydligt större chanser 2020 än vad han hade 2016, men vi får se helt enkelt.
Att ha en fanatisk väljarbas vinner man inget val på. Det gäller att vinna över de osäkra mittenväljarna.
Citera
2019-08-22, 15:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att ha en fanatisk väljarbas vinner man inget val på. Det gäller att vinna över de osäkra mittenväljarna.

Han behöver inte mittenväljarna om du både har en instabil valsäkerhet och ett potentiellt dåligt valdeltagande.

Trump tjänade otroligt mycket på att det var dåligt med väljare sist och chansen är nog relativt stor att det blir så igen tack vare att folk har tappat tilliten till valsystemet i USA
Citera
2019-08-22, 15:32
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är ju inte konstigt han är populär som springer deras ärenden.
Och sen i nästa andetag säger man att man hatar judar.
Det är en förvirrande åsikt att säga så, när det är 100% fel nått av de två.
Kan ha med demens att göra, det verkar som han inte längre kommer ihåg sina åsikter.

jaså, det är ju nått du gör för det mesta, så hur tänkte du där eller har du hybrisen att det bara gäller andra?
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Poängen är att Trump inte är psykiskt sjuk eller senildement osv bara för att han hypar upp sig själv som "The Chosen One", "Israel's konung" osv. Han håller ju på så eftersom han försöker vinna "The Jewish Vote", särskilt nu i och med att valår börjar närma sig.

Trump hatar inte judar, det där är bara vänstermedia som försöker framställa honom som vår generations Hitler. Allt är som vanligt sedan 2015-06-16 med andra ord.

klyban, vad tycker du om svaret som du fått från Elias? Tycker du saken är mindre förvirrande efter att ha läst det?
Med "man" antar jag att du syftade på Trump, att du menade: Trump säger att Trump hatar judar.
Citera
2019-08-22, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
klyban, vad tycker du om svaret som du fått från Elias? Tycker du saken är mindre förvirrande efter att ha läst det?
Med "man" antar jag att du syftade på Trump, att du menade: Trump säger att Trump hatar judar.
Trump kanske inte ,som administrationens faktitsk också säger, är fullt medveten om vad han säger och vilka verkningar det får för samhället. Piska upp judehatet kanske inte var Trumps mening men hans snabba och dåligt förankrade uttalande om illojala judar smakade mumma i högerextremisternas munnar.
Att Trump bevisligen lider av grav paranoia är nog ställt utom allt tvivel med tanke på att han skyller allt, nu senast den förväntade lågkonjunkturen, på alla utom sig själv trots att han i högsta grad är pappa till den på grund av sin oförmåga att tänka längre än till nästa narcissistiska framträdande framför kamerorna. Dessutom verkar ju hans redan sedan tidigare dåliga förmåga att fatta helt normala långsiktiga politiska beslut vara helt bortblåsta.
Citera
2019-08-23, 01:03
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Trump kanske inte ,som administrationens faktitsk också säger, är fullt medveten om vad han säger och vilka verkningar det får för samhället. Piska upp judehatet kanske inte var Trumps mening men hans snabba och dåligt förankrade uttalande om illojala judar smakade mumma i högerextremisternas munnar.
Att Trump bevisligen lider av grav paranoia är nog ställt utom allt tvivel med tanke på att han skyller allt, nu senast den förväntade lågkonjunkturen, på alla utom sig själv trots att han i högsta grad är pappa till den på grund av sin oförmåga att tänka längre än till nästa narcissistiska framträdande framför kamerorna. Dessutom verkar ju hans redan sedan tidigare dåliga förmåga att fatta helt normala långsiktiga politiska beslut vara helt bortblåsta.
Fast det är ju ni på den extrema vänsterkanten som piskar upp judehatet? Hela ditt sinnessjuka parti demokraterna och den vänstermedia du stöttar piskar upp hatet mot judar rejält, titta bara på the squad som är dom största antisemiterna på bra länge!

Den ända som lider av paranoia här är nog du med dina rants utan någon substans.
Citera
2019-08-23, 10:50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Poängen är att Trump inte är psykiskt sjuk eller senildement osv bara för att han hypar upp sig själv som "The Chosen One", "Israel's konung" osv. Han håller ju på så eftersom han försöker vinna "The Jewish Vote", särskilt nu i och med att valår börjar närma sig.

Trump hatar inte judar, det där är bara vänstermedia som försöker framställa honom som vår generations Hitler. Allt är som vanligt sedan 2015-06-16 med andra ord.
Ett solklart fall, men förstår du vill annat, men inget jag bryr mig om.

Skulle trumpen genomgå en djupdykning i en psykologisk undersökning, så skulle listan blivit väldigt lång av diagnoser.
Det finns noll tvekan om detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Inte för att vara sådan, men det är inte riktigt Trump som hypar sig själv som "the secound comming of god" och annat liknande, visst han använder sig av att folk säger det men än så länge så har han själv bara sagt att judar som röstar emot honom är förrädare osv.

Så det bör väl poängteras att hans citering av sådant inte bör ses som något som han själv säger (än)
Det är säkerligen nått gudskomplex trumpen har där.

Det mest anmärkningsvärda är dock alla lögner som bara sprutar ut i en rasande hastighet,d et är en diagnos det med och alla dessa lögner.
Det var enda anledningen jag kom hit till Politik, och det extrema överanvändandet av osaklighet, faktabefriat och helt utan stöd i forskningen, utom när det passar en.
Vilket är mest tydligt på klimatforskningen, där ~3-5% av forskningen tydligen trumpar all den som är utförd av kompetent personal och detta enbart för skydda oljeindustri.
Citera
2019-08-23, 12:21
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Vadå vill annat? Hela grejen med att vänstermedia försöker få det till att Trump är psykisk sjuk, handlar om att diskreditera hans faktiska policies (i synnerhet minskad equality), inte att Trump faktiskt är psykiskt sjuk på riktigt. Detta hade du också förstått om du hade haft tresiffrig IQ och kunde tänka någorlunda självständigt.

Citat:
Skulle trumpen genomgå en djupdykning i en psykologisk undersökning, så skulle listan blivit väldigt lång av diagnoser.
Det enda de skulle finna är narcissism, och sannolikt inte narcissistisk personlighetsstörning, utan mer normala nivåer av narcissism. Det är lätt hänt att man blir narcissistisk i hans position, men han är inget extremt fall eller så. Dessutom, Trump spelar ju bara med hans väljarbas när han kör med Israel's kung snacket osv. Alex Jones sa ju nyligen att Trump är större än Moses, som exempel, lol.

Citat:
Vilket är mest tydligt på klimatforskningen, där ~3-5% av forskningen tydligen trumpar all den som är utförd av kompetent personal och detta enbart för skydda oljeindustri.
Fast det beror ju inte på psykisk sjukdom, utan helt enkelt extrem girighet och snålhet, vilket är ett standard karaktärsdrag bland republikaner, moderater och liknande kapitalistsvin och libertarianer. Uttrycket your judgement is clouded passar in bra på dessa snåljåpar. Vad det handlar om är att kapktalistsvin är fientliga mot konceptet frihet under ansvar, och vill bara ha friheter utan att ta ansvar, eftersom ansvar kostar pengar eller är jobbigt, tråkigt osv. Det är helt enkelt roligare att bränna pengar på skit man inte behöver, eller utrota djurarter och skövla regnskogar, förorena luften vi andas och vattnet vi dricker osv, om man kan tjäna en slant på det. Detta är ju rent av kriminellt, men viktigt att förstå, är att högern/kapitalistsvin håller inte på så här eftersom de är onda, utan eftersom de är korkade på riktigt, och har bara pengar på huvudet. Vänstern däremot vill folkmörda alla vita kristna eftersom de verkligen vet vad de håller på med och är genuint onda. Så visst, vänstern förespråkar miljöpolitik osv, och detta är bra, men vänstern snackar mestadels (när de får sitta vid makten gör de inga seriösa miljöförändringar, t.ex. industrihampa osv).
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-08-23 kl. 12:37.
Citera
2019-08-23, 12:49
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:

Hur kommer det sig att du kan diskutera narkotikapolitik som en vuxen person, men när det kommer till Donald Trump*, så är det hela arsenalen av härskartekniker och blint hat som gäller?

Citera
2019-08-23, 14:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Hur kommer det sig att du kan diskutera narkotikapolitik som en vuxen person, men när det kommer till Donald Trump*, så är det hela arsenalen av härskartekniker och blint hat som gäller?

Läs trådstarten, den sätter tonen, precis som i samma trådar ni gör.
Men på tal om öknamn, så kanske vi ska rikta oss till den som ger mest öknamn =trumpen.

Dock så kvarstår faktum att det är en hel del diagnoser på trumpen., finns liksom ingen diskussion mer än vad.
Då verkligheten är för skrämmande för trumpen och han vill styra pressen precis som al,la andra fascister.

Det är nog dags att ALLA kandidater som vill ställa upp i ett presidentval, att dessa genomgår en psykologisk undersökning.
Så kan man rensa ut packet före valen.
även så bör man inför ett prov som berättar om hur mycket man förstår om apparaterna i politiken, för den inkompetens trumpen visar upp är ovanlig.
Utan socialbidrag till bönder, så hade ju han raderat ut en hel yrkesgrupp med tarifferna tex.

Dock det farligaste med trumpen är narcissismen och brist på förstå vad som sker i verkligheten.
Låter som trumpen mer fastnat i ett rabbit hole på youytube, än ens veta nått om vad som sker i världen på ett tillfredsställande sätt.
Citera
2019-08-23, 14:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Vadå vill annat? Hela grejen med att vänstermedia försöker få det till att Trump är psykisk sjuk, handlar om att diskreditera hans faktiska policies (i synnerhet minskad equality), inte att Trump faktiskt är psykiskt sjuk på riktigt. Detta hade du också förstått om du hade haft tresiffrig IQ och kunde tänka någorlunda självständigt.
Det handlar om en endimensionell smutskastning av Trump, han är allt som är dåligt.
Mentalsjuk, rasist, kvinnohatare, våldtäktsman, pedofil, "nazist" osv i all oändlighet.

För att det narrativet skall fungera så får det inte erkännas en enda god egenskap hos den utpekade, för då krackelerar hela narrativet om "Orange Man Bad".

Detta är både en styrka & en svaghet hos hatarna. För den "civilist" som inte är så insatt hör lite då & då om hur kass Trump är kanske går att lura. Men den som sätter sig in det allra minsta, eller är känslig för den här typen av avhumanisering hittar först något i kritiken som inte stämmer. Gräver man sen bara lite djupare så hittar man fler sprickor i smutskastningen & därefter tror man inte på ett enda "Orange Man Bad"-argument.

I förlängningen gynnar detta någon som Trump, det är lätt att avfärda all kritik mot honom, även rättvis kritik, som bara ytterligare lögnpropaganda.
Citera
2019-08-23, 14:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det handlar om en endimensionell smutskastning av Trump, han är allt som är dåligt.
Mentalsjuk, rasist, kvinnohatare, våldtäktsman, pedofil, "nazist" osv i all oändlighet.

För att det narrativet skall fungera så får det inte erkännas en enda god egenskap hos den utpekade, för då krackelerar hela narrativet om "Orange Man Bad".

Detta är både en styrka & en svaghet hos hatarna. För den "civilist" som inte är så insatt hör lite då & då om hur kass Trump är kanske går att lura. Men den som sätter sig in det allra minsta, eller är känslig för den här typen av avhumanisering hittar först något i kritiken som inte stämmer. Gräver man sen bara lite djupare så hittar man fler sprickor i smutskastningen & därefter tror man inte på ett enda "Orange Man Bad"-argument.

I förlängningen gynnar detta någon som Trump, det är lätt att avfärda all kritik mot honom, även rättvis kritik, som bara ytterligare lögnpropaganda.
Nej, det handlar om följa trådens ämne, och diskutera en del och alla hans psykiska konstigheter.
Andra frågor har andra trådar, och som du ser finns det gott om andra talepunkter.
Så nej, tråden har ett specifikt syfte, och det finns inget hat bakom trumpen ljuger så mycket, det är fakta.

Och alla som pratar med trumpen, säger att det är bara jag jag jag och åter jag = narcissism.
Men såklart ska man inte prata om detta, så kanske du har en poäng, men det ser du inte sker ens.
Citera
2019-08-23, 16:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Nej, det handlar om följa trådens ämne, och diskutera en del och alla hans psykiska konstigheter.
Andra frågor har andra trådar, och som du ser finns det gott om andra talepunkter.
Så nej, tråden har ett specifikt syfte, och det finns inget hat bakom trumpen ljuger så mycket, det är fakta.

Och alla som pratar med trumpen, säger att det är bara jag jag jag och åter jag = narcissism.
Men såklart ska man inte prata om detta, så kanske du har en poäng, men det ser du inte sker ens.
Men hela förutsättningen för tråden är falsk. Trump framstår inte som psyksjuk. Narcissistisk absolut, men inte psyksjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in