2018-02-14, 10:40
Medlem
Här är domen:

https://minfil.org/n6689fdabe/sundsvalls_tr_b_2528-17_dom_2018-02-13.pdf
Citera
2018-02-14, 14:19
Medlem
Luposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jag skulle tro att sånt här är bra mycket vanligare än vad folk i allmänhet tror...

Att anställda inom den i Sverige ganska oreglerade missbruksvården själva missbrukar.
Stämmer bra, vet flera i den branschen som själva brukar allt möjligt. På ett sätt är det naturligt och många av de bästa terapeuterna har egen erfarenhet, men det finns en enorm överrepresentation av missbrukare och på många behandlingshem kan man öppet bruka vad man vill som anställd.
Citera
2018-02-15, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lupos
Stämmer bra, vet flera i den branschen som själva brukar allt möjligt. På ett sätt är det naturligt och många av de bästa terapeuterna har egen erfarenhet, men det finns en enorm överrepresentation av missbrukare och på många behandlingshem kan man öppet bruka vad man vill som anställd.

Källa på det påståendet vore fint.
Citera
2018-03-08, 13:21
Medlem
Luposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahatma97
Källa på det påståendet vore fint.
Jag kommer varken att namnge behandlingshem eller personer som jobbar där, men helt klart är att många före detta missbrukare hamnar i den svängen och att de får "återfall". Jag har i alla fall flera bekanta som varit anställda på behandlingshem utan att ha en tanke på att sluta bruka droger för egen del.

Ett exempel är organisationen KRIS i Göteborg där medlemmar inte bara driver behandlingshem och brukar droger, utan även ägnar sig åt extremt grov brottslighet samtidigt som man har en lite annan fasad utåt.
Citera
2021-03-12, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GH1789
Varsågod här är FUP:
https://minfil.org/bbsezdd9b0/FUP_Sundsvall_B2528.pdf

Någon som har denna?
Citera
2021-03-12, 12:18
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
Någon som har denna?
Nekrotråd ju.

Men det går väl få bidrag för sådant idag och kalla det för fortbildning?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in