Citat:
Ursprungligen postat av
Aventusen
Den första du länkar nynäshamn boendet, det är ju jättelågt per månad?
Vad för insats skulle t.ex krävas på en sådan lägenhet?
Har man möjlighet byta trots att man har mycket kvar att betala av utgångspriset eller hur funkar det?
Sedan så ska man ju begripa hur litet 25m2 faktiskt är. Min första lya var 40m2 och det funkade väl som ensam kille. Men knappast som ett par.
Dessutom blev det rätt segt att ha polare sittandes på min säng,och ha somrummet i vardagsrummet.
Nummer två är att Nynäshamn är LÅNGT bort från Stockholm. Hade en polare som köpte på Centralgatan i Nynäs. Tror jag var dit en handfull gånger under de 5år han bodde där.
Pendel från norra sidan tog väl 90 minuter och gick en gång i timmen på kvälls/helgtid. Nån gång blev jag sittande i Västerhaninge pga signalfel....Västerhaninge är riktigt eländigt....
Sista pendeln tillbaka gick runt midnatt..
Nynäs funkar väl om du jobbar på den sidan stan. Men staden i sig är totalt död höst vinter vår. Sommartid är den rätt okej.
Norrtälje är väl något bättre,men tänk på kommunikationerna vintertid till Sthlm.
Du kan lika gärna kolla på lägenheter i Enköping Västerås, Gnesta Järna etc. Med SJtåg åker du till centralen på en timme därifrån med.
Vad gäller insats så är det 15% av slupriset.
Är väl en bra ide att ha 50000 mer för oförutsett på kontot och inte handla upp sina siste ören.
Givetvis kan du sälja när du vill,betala av ditt lån och köpa nått nytt om du känner för det