2017-10-05, 16:41
Medlem
crippledmfs avatar
http://www.friatider.se/asyls-kares-hot-mot-migrationsverket-kar-jag-bor-i-ditt-land-jag-ska-knulla-ditt-land

Litar ni inte på Fria tider så läs Aftonbladets artikel som Fria tider hänvisar till.

Hot och våld mot migrationsverkets anställda ökar lavinartat. År 2013 anmäldes 510 incidenter under hela året, i år är det hela 2875 anmälda incidenter och då är inte året slut än. Räknar man lågt på 3000 incidenter fram till nyår så talar vi om SEX gånger fler fall under 2017 jämfört med 2013.

Troligtvis är det bara anmälningsbenägenheten som ökat precis som vanligt men otroligt nog så har Aftonbladet glömt att ta med det i artikeln

SvD har också en artikel där de belyser ämnet, och i den säger migrationsverkets skyddsombud Helene Liss följande; - Det kanske har varit en evig lång väntan på utredning, och nu kanske det är väntan på ett beslut. Då kan det uppstå en frustration, säger hon till tidningen.

https://www.svd.se/okat-vald-och-hot-mot-migrationsverkets-personal

Hittar ingen rapport från migrationsverket, hade varit intressant att läsa.. Oavsett så finns det 85.000 i deras system, vilket betyder att drygt 3.8% av dessa har nån gång under året trakasserat/hotat/ofredat personal. Det framgår inte i artikeln om personal på boenden räknas in men jag får känslan av att det inte är så utan att det främst gäller handläggare/sekreterare/assistenter osv.
Och jag tror att majoriteten av händelserna inte anmäls över huvud taget och att mörkertalet är stort, särskilt på boenden.

Frågeställningar:
Bör man acceptera sånt här med argumentet att folk är frustrerade och mår dåligt?
Brukar deprimerade och stressade människor rent generellt hota med våldtäkter?
Hur vanligt tror ni att det är med hot/våld och trakasserier mot personal?
När ska Svenskar förstå att man inte kan rationalisera bort såna här beteenden med kassa argument?
Går dessa personer verkligen att "integrera" eller finns det uppenbara hinder när det gäller sociokulturella skillnader och värderingar/perspektiv/tankebanor?
Citera
2017-10-05, 16:55
Medlem
Sverige har aldrig vart tryggare.
Citera
2017-10-05, 16:55
Medlem
Det är nog mycket afghanska (hazar) män som hotar personalen eftersom de får mest avslag av alla diverse grupper. Men säkert Nordafrikaner och annat också..

Citat:
"Jag ska knulla hela folket. Jag ska knulla din mamma sen. Jag bor i ditt land, jag lever i ditt land, jag ska knulla ditt land."

Personalen är nog vana och har man valt att jobba på migrationsverket och på tanke vad för slags invandring just vi i Sverige har så är man nog beredd på det extremaste utfallen.
Senast redigerad av Cauvie 2017-10-05 kl. 17:00.
Citera
2017-10-05, 20:09
Medlem
G0yXs avatar
Det kommer bli värre, flyktingpolitiken kommer aldrig stå eller bli lika gynnsam för drägg som idag. Fler avslag och krav på motprestation blir mer hot mot personal. Popcorn redo.
Citera
2017-10-05, 20:38
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippledmf
[url].................

Frågeställningar:
Bör man acceptera sånt här med argumentet att folk är frustrerade och mår dåligt?
Brukar deprimerade och stressade människor rent generellt hota med våldtäkter?
Hur vanligt tror ni att det är med hot/våld och trakasserier mot personal?
När ska Svenskar förstå att man inte kan rationalisera bort såna här beteenden med kassa argument?
Går dessa personer verkligen att "integrera" eller finns det uppenbara hinder när det gäller sociokulturella skillnader och värderingar/perspektiv/tankebanor?

Eftersom jag själv tidigare jobbade där man "servade" nyanlända (dock INTE invandrareverket) och fått ta emot en hel del skit och hot av manliga spännblattar, så är min erfarenhet att det är till 100% ett blatterelaterat problem eftersom många är otroligt aggresiva, våldet ligger hela tiden under ytan .
Dom skall ha "respekt" och det är deras ord som gäller.... har man en annan åsikt så är det rasistisk och då kan "tryckkokaren" explodera för dom...

Går inte "integrera" bort bara jävla trams.... Fängelse följd av livstid utvisning till Mena länderna är enda raka.
Citera
2017-10-05, 20:57
Medlem
""Jag ska knulla hela folket. Jag ska knulla din mamma sen. Jag bor i ditt land, jag lever i ditt land, jag ska knulla ditt land." " - grattis Sverige till att få dessa människor. Blir säkert bra när de sedan får jobb inom hemtjänsten. Märklig tystnad från Löfven och Reinfeldt om detta emellertid.
Citera
2017-10-05, 21:01
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippledmf

SvD har också en artikel där de belyser ämnet, och i den säger migrationsverkets skyddsombud Helene Liss följande; - Det kanske har varit en evig lång väntan på utredning, och nu kanske det är väntan på ett beslut. Då kan det uppstå en frustration, säger hon till tidningen.

Som i sedvanlig ordning så ursäktar myndigheterna kaozmänniskorna. Dom kan komma undan med allt möjligt för att dom är "frustrerade."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in