2017-10-02, 12:59
Medlem
JaredLetos avatar
Las Vegas Police har alltså lokaliserat bilen/bilarna, samt kvinnan. Vad det egentligen betyder förtäljs inte. Det kan betyda att de har henne gripen eller att de vet vart hon befinner sig.
Citera
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Vet inte riktigt hur lätt det är att få tag i ett fully-automatic (skjuter så länge man har triggern nedtryckt) i staterna, vilket detta tydligt var. Semi-automatic är ju lagligt (ett skott per tryck).

De snackar lite om det på Fox. Finns kanske speciella tillstånd. Eller modifierat vapnet. Nån expert tycker han verkar ha haft träning, då han hade så bra kontroll på vapnet.

Det är väldigt dyrt att skaffa helautomatiskt eftersom de inte får inköpas nya lower receivers utan endast de som redan finns på marknaden får byta händer om jag har förstått det hela rätt.
Citera
Medlem
VW.Hydris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Hur många var det i publiken? Ca 3000? Han hade nog inte direkt mål mer än att träffa så många han kunde.

Spray and pray.

30000 tydligen.
Citera
2017-10-02, 13:00
Medlem
CXQHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terranullius
Man pratar om att skjutining pågick ~6-10 minuter. Att LV SWAT lyckas hitta rätt rum på 36 våningen i Mandalay Bay en bit bort ifrån Festival området är imponerande inställnings tid.

Kan det var så att man hade på känn att något skulle ske(?) eller har man rullande SWAT teams 24/7 som andra storstäder har ex London

I New York har dom ialla fall rullande bilar i statskärnan som jag sett med egna ögon. Skulle inte förvåna mig om samma sak finns i Vegas, inte minst under en sån här festival med mycket folk i rörelse.
Citera
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prettifly
Precis efter? Så inte polisen utan MSNBC tyckare eller? För det enda jag hörde om henne var ibörjan utav pkn och då lät det som hon var hittat död i bilen eller ja hittad i bilen stum.

Citat:
Ursprungligen postat av mmmkay
OK, jag kollar Sky. Men det kan ju lika gärna vara MSNBC som feltolkade vad som sades på presskonferensen. Mitt stalltips är fortfarande att hon inte är i livet.
Skrev ett förtydligande precis. Mycket oklara uppgifter just nu.
Citera
Medlem
AgentJoyBoys avatar
"if he is a terrorist he is most likely from a far-right group or just someone that holds a grudge".

"The first and foremost problem is the availability of guns".

Typiskt Sky att pusha sitt vänsternarrativ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Kvinnan ser ut att vara en Native American, tillsammans med den vita killen som kanske är hatiska mot Trump-supporters som majoriteten verkade vara på festivalen, ja så kan det säkert ha varit att dom ville markera sin avsky mot dessa anhängare.

Kan ni vara snälla och släppa att GM var anti-trump. Det finns absolut inga bevis i nuläget att GM har något emot Trump. En massa idioter outade en person felaktigt (som verkade vara demokrat) - personen som outades först är ej misstänkt GM.
Citera
2017-10-02, 13:01
Medlem
Nu 50 döda!
Citera
Medlem
moretothiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terranullius
Man pratar om att skjutining pågick ~6-10 minuter. Att LV SWAT lyckas hitta rätt rum på 36 våningen i Mandalay Bay en bit bort ifrån Festival området är imponerande inställnings tid.

Kan det var så att man hade på känn att något skulle ske(?) eller har man rullande SWAT teams 24/7 som andra storstäder har ex London

Att de var väl förberedda kan bero på att IS uppmanade till terrorattack i Las Vegas tidigare i år.
Citera
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moretothis
På filmerna låter det som han pepprar på ganska rejält och i långa intervaller. Talar inte det för att han använt fler än ett vapen? Med tanke på överhettning menar jag.

Överhettning är inte så farligt, gå till IracVeteran8888 och kolla när han överhettar vapen, det går att skjuta många kulor innan ett vapen blir obrukbart.

https://www.youtube.com/watch?v=7cr9e3N6HEw
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Kvinnan ser ut att vara en Native American, tillsammans med den vita killen som kanske är hatiska mot Trump-supporters som majoriteten verkade vara på festivalen, ja så kan det säkert ha varit att dom ville markera sin avsky mot dessa anhängare.

Kan vara så.

Eller så var han en självhatande nazist som hatade sig själv eftersom han besludade sin kropp med en icke arisk kvinna
Citera
2017-10-02, 13:02
Medlem
Han lär int minnas mycket av händelserna då han sovit ruset av sig, haha!

https://www.liveleak.com/view?i=e5c_1506930342
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in