2017-10-02, 21:04
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Om dee nu var en annan skytt hur skulle denne tagit sig ut ur hotellet levande ? Osannolikt , det sköts väl innan hotellrummet stormades? Alltså sekunderna innan.

En del källor menar att det tog 40-50 minuter för polisen att ta sig dit och in i rummet efter skotten.
Citera
2017-10-02, 21:05
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Ett vansinnesdåd eller terroristattack?
Citera
2017-10-02, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyckolandet
Som jag skrev så är country=landsbygd.
Landsbygd=Trump.Om du tänker som en terrorist så är ju inte en countryfestival rätt folksamling om du önskar likvidera hipsters.Du menar ju att denne skytt tog närmsta slumpmässiga folksamling.Jobbar du på DN eller skymningsblaskan?I så fall bör du förstå att symboliken är lika viktig att belysa med en liberal globalist terrorist,som en Breivik.
Jag tror inte Palme mördades som ett slumpmässigt lustmordsoffer.Tror du det?

Det är helt fantastiskt vad trögflytande dina hjärnceller verkar va.

Det går inte dra slutsatser baserat på statistik.
Vart jag än arbetar, eller vad jag än önskar här i världen så är det fullkomligt OMÖJLIGT!

Inte ens Leif GW gör det.
Citera
2017-10-02, 21:06
Medlem
I-van-Toers avatar
Jag vet inte och jag vill inte skriva "konspiration" men den här typen av dåd har ökat lavinartat i USA och resten av västvärlden, säg de senaste 20-30 åren. Samtidigt som debatten om strängare vapenlagar ökat i samma takt. Det sistnämnda är inte p g a av det förstnämnda. Jag tror inte man kan förklara varje sånt här dåd med psykisk sjukdom, som i och för sig också ökat under samma tid i väst. Men det är något som inte stämmer. Det finns en grad av att dessa dåd blir stora event med en annan sorts undertoner än tidigare. Givetvis kan det varit en gubbe som fått en obotlig diagnos för bara några veckor sedan.

Ta tågbombningen i Bologna 1980 som ett exempel. Det var endast politisk motiverat. Dessa dåd som hänt de senaste 20-30 åren har knapp någon politik i sig längre. Religiösa är de inte heller. Det är något bra mycket otäckare.
Citera
2017-10-02, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorgenstorm99
Ett vansinnesdåd eller terroristattack?

Allt pekar på vansinnesdåd.
Citera
2017-10-02, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonpulver
Inte riktigt. Psykopati är faktiskt inte ärftligt på det sättet. En del människor tycks dock vara genetiskt disponerade.
Då är det ju ärftligt.
Citera
2017-10-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nån som har en teori om varför gubben krossat två fönster? De låg ju så pass nära varann att det inte kan ha berott på att han velat ha två olika skottvinklar. Eller?

2 skyttar?
Citera
2017-10-02, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Jo. Kolla på bilder, tex:

http://www.mercurynews.com/wp-content/uploads/2017/10/las-vegas-shooting-1.jpg?w=620
Mja, det blir marginellt olika skottvinkel. Inte så att det ena fönstret vätter åt en helt annan gata eller så. Vet man om han använt bägge fönstren? De skadade befann sig väl i samma område, omedelbart framför scenen?
Citera
Medlem
Citat:
2 skyttar?

Finns inget som tyder på det
Citera
Avslutad
Citat:
2 skyttar?
Det är ju den mest naturliga förklaringen...
Citera
2017-10-02, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
https://twitter.com/JuddLegum/status/914837797642625024?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=htt ps%3A%2F%2Fs9e.github.io%2Fiframe%2Ftwitter.min.ht ml%23914837797642625024

Hade det varit en svart eller muslim hade nyhetsrubrikerna sett annorlunda ut.

Som vanligt så spelar negressen korkad. Och som vanligt så ska negroider/muslimer ta på sig offerkoftan.
Terrorism är det när man har politiska motiv. Vad vi vet än så länge så var denna gubben bara dum i huvudet.
Citera
2017-10-02, 21:10
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
En del källor menar att det tog 40-50 minuter för polisen att ta sig dit och in i rummet efter skotten.

Man lär ha ställt bevakning på bottenplan betydligt snabbare.
Att forcera rummet tillåts planering såvida ingen direkt fara finns. Skottlossningen verkar ju upphört i början under polisens framskridande mot rätt rum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in