2017-11-18, 12:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
http://www.conservapedia.com/Donald_Trump_achievements#Social_policy
Dessutom rensas det friskt i the Swamp som drainas snabbare och snabbare för var dag.

Och ja Klyban. Det republikanska partiet är en del av Scientologin. Scientologerna har tagit över Vita Huset. Trump är en Scientolog och alla som diggar Trump är Scientologer. Bra där!
Sluta ge så många twittergrodor, bara för du upprepar dom gör dom inte mer sanna.

Finns ingen dränering då man fyller på med inkompetenta stolpskott.
Denna administration är den mest inkompetenta någonsin, och det är upp till hus och senat och få nått gjort.
Då man får så lite hjälp ifrån administrationen och sin rpesident, så det är mer upp till dom själva nu.
Presidenten twittra ju mest, så inte så man har mycket och besluta om därifrån så att säga.

Och tack vare Trump, så har fler och fel insett att Obamacare är samma som Affordable care act.
Och vissa delstater, och Trumpnästen, så har man signat upp i hög takt för Obamacare.

Dina avslutning om scientologiska retoriken och beteenden, är bara roande och inget svar överhuvudtaget.
Titta du på Leah Rimins serie, och försök sen påstå att det inte finns för mycket likheter mellan de två.
Trumps beteende passar scientologin perfekt, så i alla fall där så finns det en vilja.
Citera
2017-11-18, 12:42
Medlem
Citat:
Eftersom Trump åstadkommit så oerhört mycket under sin korta tid i WH, länkar jag här till en utförlig lista.
Har du ens tittat på den listan? Mycket är trivialt och annat är direkt uselt. För att ta några punkter i toppen på listan:

Citat:
The federal government on Nov. 9 made public more than 13,000 additional documents from its files on President John F. Kennedy’s assassination, under orders from President Trump.
Han följde bara en lag från 1992 som sa att do'umenten skulle släppas nu.

Citat:
President Trump proclaimed Nov. 7, the 100th anniversary of the Bolshevik Revolution, as the National Day for the Victims of Communism
Ja, det gör säkert USA till ett mycket bättre land att leva i...

Citat:
Pruitt signed a directive Oct. 31 banning scientists who receive EPA grants from serving on the agency’s independent advisory boards.
Först tar EPA och letar reda på och finansierar de bästa experterna för att studera miljöfrågor, och sen ser man till att exkludera dem från att ge råd åt EPA. Vettigt? Bara om man som Pruitt vill ersätta dem med industrifolk som vill avskaffa miljöskydd.

osv. Kan du själv plocka ut några punkter som du verkligen anser vara viktiga?
Citera
2017-11-18, 12:43
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Dina avslutning om scientologiska retoriken och beteenden, är bara roande och inget svar överhuvudtaget.
Titta du på Leah Rimins serie, och försök sen påstå att det inte finns för mycket likheter mellan de två.
Trumps beteende passar scientologin perfekt, så i alla fall där så finns det en vilja.
Ja, Trumpadministrationen måste vara scientologer. Jag är övertygad.

Du skriver ju själv att man släpper de som inte håller med Trump som en het potatis. Var tar dessa vägen? Stannar de kvar, eller är det "drain the swamp" som du skriver om?

Vill du ha fler listor på Trumps åstadkommanden är det bara att skriva "Trump har ju inte gjort nånting" ytterligare fyrtiofem gånger så ska jag svara. Listan är mycket lång och torde räcka i minst så många inlägg.
Citera
2017-11-18, 12:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Har du ens tittat på den listan? Mycket är trivialt och annat är direkt uselt. För att ta några punkter i toppen på listan:

Han följde bara en lag från 1992 som sa att do'umenten skulle släppas nu.

Ja, det gör säkert USA till ett mycket bättre land att leva i...

Först tar EPA och letar reda på och finansierar de bästa experterna för att studera miljöfrågor, och sen ser man till att exkludera dem från att ge råd åt EPA. Vettigt? Bara om man som Pruitt vill ersätta dem med industrifolk som vill avskaffa miljöskydd.

osv. Kan du själv plocka ut några punkter som du verkligen anser vara viktiga?
Peronsligen håller jag skrotandet av TPP och Parisavatlet som det viktigaste. Sen ordern om att CIA skulle sluta skicka vapen till ISIS var mycket viktig. Finns hur mycket som helst gällande nedmonteringen av Obamacare, handelsavtal, utbildningsfrågor, utnämningar och mer därtill. Att hävda att Trump inte genomför nånting är bara infantilt och patetiskt. Det tyder på okunskap och idioti.

Men trattskallar brukar vara idioter.

-Trump har inte genomfört nånting.
Får en lång lista med saker som Trump genomfört.
-Allt är obetydligt. Trump har inte genomfört nånting.

Är det den nya vägen för Trumpofobiska trattskallar? Har vi helt gått in i verklighetsförnekelsemode? Ska det främja diskussionen? Är ni alla helt jävla dumma i huvudet och tror att ni ska uppnå något med detta underliga beteende? Att Trump blir impeached, kanske?
Senast redigerad av Japhy 2017-11-18 kl. 12:51.
Citera
2017-11-18, 13:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ja, Trumpadministrationen måste vara scientologer. Jag är övertygad.

Du skriver ju själv att man släpper de som inte håller med Trump som en het potatis. Var tar dessa vägen? Stannar de kvar, eller är det "drain the swamp" som du skriver om?

Vill du ha fler listor på Trumps åstadkommanden är det bara att skriva "Trump har ju inte gjort nånting" ytterligare fyrtiofem gånger så ska jag svara. Listan är mycket lång och torde räcka i minst så många inlägg.
Hur dränerar man träsket, genom ta bort sina egna dåliga val man gjort?
För sen bara fylla på med ett nytt inkompetent stolpskott.
Det som skett i denna administrationen, är att träsket bara blir större och större.
Och Trump som påstod att han skulle rensa upp träsket.
Har Trump någonsin gjort det han säger han ska göra?

Låter som Trump inte gjort något(och jag sagt detta), att du försöker göra det till svart och vitt och inbillar dig jag inte ska märka detta.
Man tycker du borde lärt dig vid detta laget att detta inte funkar på mig.

Och dina "svar" ingår ju dessa twittergrodor, så varför inbillar du dig att du ens svarar?
När det är så uppenbart fel?

Jag bara säger han beter sig exakt som en scientolog, och känns inte som en direkt långsökt heller.
Men källa på Trump är en scientolog, så behöver vi inte gissa längre.
För du verkar ju veta, så backa upp det du säger stämmer nu.
Och den kan du inte lägga tillbaka på mig, då jag påvisar bara hur extremt likt det är och att det är en misstanke.
Så du har bekräftat det är så personligen, så kan du nu backa upp ditt påstående med källa?
Citera
2017-11-18, 13:01
Medlem
Citat:
Peronsligen håller jag skrotandet av TPP och Parisavatlet som det viktigaste.
Förrvisso har TTP både för och nackdelar, men på vilket sätt gynnar det USA att länderna runt Stilla Havet istället ordnar handelsavtal med varandra som exkluderar USA, typ RCEP? Poängen för USA med TPP var ju att det exkluderade Kina så att USA kunde behålla sin dominans ett tag till. Att du struntar i miljön hör väl till för Trumpnissar så där är inget förvånande.
Citat:
Sen ordern om att CIA skulle sluta skicka vapen till ISIS var mycket viktig.
ISIS har de aldrig skickat vapen till, även om den del av de grupper som fått stöd varit rätt radikala de också. Det hela är väl mest ett erkännande av att USA förlorade i sin kamp mot Assad.
Citat:
Finns hur mycket som helst gällande nedmonteringen av Obamacare, handelsavtal, utbildningsfrågor, utnämningar och mer därtill.
Man har inte kommit med något alternativ till Obamacare, bara ägnat sig åt lite krypskytte för att försämra den utan att ha något annat att komma med. På vilket sätt skulle det vara bra?

Vad har man gjort som är så bra i utbildningsfrågor? Det har varit betydligt fler avskedanden än utnämningar, många myndigheter gapar tomma med otaliga vakanser. Energidepartementet som har hand om kärnvapnen och deras säkerhet samt tillförlitligheten i amerikanska elnätet har t ex drabbats hårt.
Citat:
Att hävda att Trump inte genomför nånting är bara infantilt och patetiskt. Det tyder på okunskap och idioti.
Lite gör han, men inte är det mycket vettigt inte. Som framgår av dina punkter handlar det mest om att montera ned vad tidigare presidenter gjort, inte att skapa något eget.
Citera
2017-11-18, 13:05
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Förrvisso har TTP både för och nackdelar, men på vilket sätt gynnar det USA att länderna runt Stilla Havet istället ordnar handelsavtal med varandra som exkluderar USA, typ RCEP? Poängen för USA med TPP var ju att det exkluderade Kina så att USA kunde behålla sin dominans ett tag till. Att du struntar i miljön hör väl till för Trumpnissar så där är inget förvånande.

ISIS har de aldrig skickat vapen till, även om den del av de grupper som fått stöd varit rätt radikala de också. Det hela är väl mest ett erkännande av att USA förlorade i sin kamp mot Assad.

Man har inte kommit med något alternativ till Obamacare, bara ägnat sig åt lite krypskytte för att försämra den utan att ha något annat att komma med. På vilket sätt skulle det vara bra?

Vad har man gjort som är så bra i utbildningsfrågor? Det har varit betydligt fler avskedanden än utnämningar, många myndigheter gapar tomma med otaliga vakanser. Energidepartementet som har hand om kärnvapnen och deras säkerhet samt tillförlitligheten i amerikanska elnätet har t ex drabbats hårt.

Lite gör han, men inte är det mycket vettigt inte. Som framgår av dina punkter handlar det mest om att montera ned vad tidigare presidenter gjort, inte att skapa något eget.
Ja, det var oerhört viktigt och akut att nedmontera all skit som Obama ställde till med. Jag tar gärna en diskussion om vad som är bra för USA. Enligt mig är det färre regleringar, lägre skatter, minskat statligt inflytande, bättre handelsavtal, förbättrade relationer med Ryssland och mycket mer därtill. Enligt dig är det förmodligen tvärt om. Därför gillar jag Trump och du gillar Soros.

Vi kanske kan komma överens om att Trump har genomfört en massa saker som DU tycker är dåliga och att du därför tycker det är viktigt att förneka att Trump genomfört någonting? Slog jag huvudet på spiken där?
Senast redigerad av Japhy 2017-11-18 kl. 13:08.
Citera
2017-11-18, 13:35
Medlem
Citat:
Vi kanske kan komma överens om att Trump har genomfört en massa saker som DU tycker är dåliga och att du därför tycker det är viktigt att förneka att Trump genomfört någonting? Slog jag huvudet på spiken där?
Jag hävdar snarare att Trump och republikanerna skulle vilja genomföra en massa saker som jag anser dåliga, men att de tur nog varit rätt ineffektiva på det givet att de har majoritet i båda kamrarna i kongressen.
Citera
2017-11-18, 13:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ja, det var oerhört viktigt och akut att nedmontera all skit som Obama ställde till med. Jag tar gärna en diskussion om vad som är bra för USA. Enligt mig är det färre regleringar, lägre skatter, minskat statligt inflytande, bättre handelsavtal, förbättrade relationer med Ryssland och mycket mer därtill. Enligt dig är det förmodligen tvärt om. Därför gillar jag Trump och du gillar Soros.

Som sjukvård för fattiga, och för dirigera om dessa pengar till de som tjänar +$1000000 som skattelättnader.
Hur är det bra för USA, och när det innefattar så få människor?
Så varför inte lägre skatter för de som har svårigheter att få sin lön räcka till?
Och hur är det bra för USA att de som har gott ställt och aldrig problem med pengar, och ge dom mer pengar genom mindre skatt.
Vad är det för bra för USA?
Eller är det så att du bara ser de rika och inbillar dig det är bra att sänka skatten för ~1% som har noll användning för denna skattesänkning för överleva och få sjukvård.

Kan man inte börja dränera sina egna inkompetenta stolpskott snart?
Så Trump åtminstone får en uppbackning på att få igenom förslag som har någon betydelselös för mer än 1 procent av befolkningen åtminstone en gång.
Trump är bara bra för de få riktigt rika, resten av landets befolkning skiter han i.
Kanske Trump inser att han är träsket, men inte så troligt.
Citera
2017-11-18, 13:48
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jag hävdar snarare att Trump och republikanerna skulle vilja genomföra en massa saker som jag anser dåliga, men att de tur nog varit rätt ineffektiva på det givet att de har majoritet i båda kamrarna i kongressen.
Okej. Själv är jag rätt nöjd hittills. Tycker det hela sköts på ett väldigt effektivt sätt. När träsket är tömt kommer det bli ännu mer effektivt. Senaten godkände för övrigt skatteförslaget. Fast det är nog bara fake news och har egentligen inte hänt, eller hur?

Här är lite fler åtgärder som Trump tagit. Fast det har förstått inte hänt för narrativet har ju gått från "Trump är gaaalen", via "Trump är faaarlig" till "Trump får ingenting gjort". Bara du upprepar det tillräckligt många gånger kanske det blir sant. Så jävla patetiskt att beskåda. Saknas helt intellektuell hederlighet hos liberaler, eller är det kognitiva brister som exponeras?

Citat:
The Trump Administration took a tougher stance against Iran.[16] Here are some of the actions taken against the country:

February 3, 2017—After Iran tested a ballistic missile in apparent violation of a UN Security Council resolution, the Trump Administration instituted unilateral economic sanctions against 13 Iranian individuals and 12 companies.[17][18]
May 17, 2017—The Trump Administration imposed additional sanctions on an Iranian national, an Iranian company, a Chinese national, and three Chinese companies (because of Chinese dealings related to Iran's nuclear program).[19]
July 18, 2017—Despite recertifying the Iran nuclear deal the day earlier,[20] the Trump Administration imposed sanctions on 18 Iranian individuals and entities for supporting the nation's non-nuclear weapon programs and support for terrorists.[21]
September 14, 2017—While extending Iran sanctions relief in accordance with the Iran Deal, the Trump Administration imposed new sanctions on eleven Iranian people and companies suspected of supporting the country's ballistic missile program or being involved in cyber-attacks.[22]
October 13, 2017—President Trump, in a strongly-worded speech,[23] announced that he would decertify Iran's compliance with the Iran nuclear deal (known formally as the Joint Comprehensive Plan of Action, or JCPOA) and would give Congress time, under the threat of leaving the agreement entirely,[24] to revise the agreement to make it tougher against Iran.[25] The Trump Administration announced a new and tougher comprehensive strategy against Iran,[25] and the Treasury Department enacted terrorism-related sanctions on Iran’s Islamic Revolutionary Guard Corps.[25][26]

The Trump Administration took actions against Russia:

February 2017—Two U.S. government-run media outlets began broadcasting in Russian in an attempt to counter Russian propaganda.[27]
April 21, 2017—The Trump Administration refused to issue waivers to any companies which wanted to do business with Russia, which was under economic sanctions, including ExxonMobil, which had applied for a waiver.[28] The day earlier, the Trump Administration announced, in strong language, it was implementing the Global Magnitsky Human Rights Accountability Act, which blacklisted certain Russian citizens.[29]
June 20, 2017—The same day President Trump met with Ukrainian President Petro Poroshenko, the U.S. Treasury Department imposed sanctions on 38 Russian individuals and entities involved in the conflict with Ukraine.[30]

The Trump Administration took several actions against North Korea. The administration took a tougher stance on North Korea than its predecessors, which was bringing positive results by October 2017:[31]

Early in Trump's presidency, he and his administration took a much tougher tone against North Korea than his predecessors.[32] In one instance,[33] President Trump stated that North Korea "will be met with fire, fury and frankly power, the likes of which the world has never seen before" if they did not stop threatening the U.S,[34] and Trump stated the next day that his comment may not have been tough enough.[35] The Trump Administration chose to include a military option among a list of potential strategies in United States policy towards North Korea.[36] North Korea had threatened to attack the U.S. territory of Guam, but after Trump's remarks it backed off from the threat.[37]
While the deployment was first announced during the Obama Administration, the Trump Administration confirmed it would continue the plans to – and subsequently did – deploy the THAAD missile defense system to South Korea despite China's strong objections.[38] THAAD was first used on May 14, 2017,[39] and it was successfully tested on July 11, 2017,[40] and July 30, 2017.[41] THAAD was fully deployed on September 7, 2017.[42]
August 5, 2017—The United States successfully and unanimously passed a resolution in the UN Security Council that established tough sanctions against North Korea that would cut the country's export revenue by a third.[43]
August 22, 2017—The Trump Administration implemented sanctions on 16 Chinese and Russian individuals and entities for doing business with North Korea.[44]
September 11, 2017—The United States successfully and unanimously passed another UN Security Council resolution that established new sanctions against North Korea.[45]
September 21, 2017—President Trump signed an executive order giving the Treasury Department additional authority to sanction entities doing business and "significant trade" with North Korea, including foreign banks.[46]

The Trump Administration took actions against Cuba:

June 16, 2017—During a speech attended by opponents of Cuba's Communist regime,[47] President Trump partially reversed Obama's pro-Cuba policies by restricting U.S. travel to Cuba and prohibit financial transactions that benefit the Cuban military.[48] The Trump Administration implemented the restrictions on November 9, 2017.[49] In addition, Trump visibly took a much stronger position on Cuba to repatriate American criminal fugitives than Obama had done.[50]
November 1, 2017—The Trump Administration chose to defend the U.S. embargo on Cuba at the United Nations and vote against resolutions condemning the embargo, reversing an Obama Administration policy.[51]

http://www.conservapedia.com/Donald_Trump_achievements:_Foreign_policy
Citera
2017-11-18, 13:51
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Som sjukvård för fattiga, och för dirigera om dessa pengar till de som tjänar +$1000000 som skattelättnader.
Hur är det bra för USA, och när det innefattar så få människor?
Så varför inte lägre skatter för de som har svårigheter att få sin lön räcka till?
Ja du kan då hitta på saker du Klyban.
Senast redigerad av Japhy 2017-11-18 kl. 14:03.
Citera
2017-11-18, 13:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ja, helt klart.
Och vallöften, finns det ens ett som är genomfört än.
Menar jag undrar, då allt skulle bli så bra och så snabbt, typ före han var president tom.

På sin första dag som president har han lovat avskaffa de vapenfria zonerna på skolor och militärbaser.
Sicken pajas.

Men skolan tex, där kan man dränera bort direkt den inkompetente man tagit där.
Normala fall kan man ha en diskussion och vara oense, men här har vi flera personer som helt saknar kunskaper om det jobb de har i administrationen.
Det mest kusliga som jag vet om, är han på energi som inte ens visste han hade hand om de lagrade kärnvapen.
Där har man en träskpadda man kan slänga ut, så har man fått en mindre i träsket.

Hur många har Trump i sin administration som har ens har kompetens för sitt arbete?
Den hysteriskt roliga med han som skulle bli forskningschef och forskare, som inte har en susning om forskning.
Och hans expertis var ekonomi och talkshow värd på radion.
Och sen pratar Trump drain the swamp, sicket skämt och visar på hur inkompetent de är idag i administrationen.
ROLF, tillsätta en forsknings chef som måste veta vad den håller på med, och sen ska utse en radiovärd.
Rätt anmärkningsvärt faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in