2017-09-19, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veritatem
Inte för att jag bryr mig ett skit av vad du tycker MEN nu var det så att texten är citerad från tidningsartikeln, jag är alltså INTE författaren.
Ledsen, såg inte att det var ett citat.

Jag är så förbannat trött på alla "nysvenska" ord; nysvenskar, nyanlända, papperslösa etc.

Ord har betydelse och har ofta en politisk underton.
Citera
2017-09-19, 11:57
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Snälla sluta använda dig av migrations förespråkarnas ord - nyanlända.

De är migranter inte nyanlända. Vad är jag som etnisk svensk om de är nyanlända?

Om de "nyanlända" inte får stanna kvar i Sverige vad blir de till då?

Inföding
Citera
2017-09-19, 12:13
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
Som jag förstår artikeln har pengar som gått till olika myndigheter inte använts utan går då tillbaka till staten. Tex arbetsförmedlingen vill inte genomföra en del av sina program eftersom de tror att pengarna går till fusk-företag och värdelösa satsningar.

https://www.jnytt.se/article/satsning-ska-stoppa-oseriosa-arbetsgivare/

Tycker det är ett sundhetstecken att myndigheterna sparar skattemedlen istället för att bara skifta ut dem till brottslingar eller värdelöst trams.
En del miljarder kanske aldrig behövde utbetalas, stannade i ladan.
Hur påverkas budgetsaldo 2016 och 2017? Riksgäldens siffror över nettot alltså.

Krånglig info nedan
https://www.esv.se:4443/statens-ekonomi/prognos-och-utfall/utfall-for-statens-budget/utgifter/?year=2017&month=7&group=28
Senast redigerad av envackerblomma 2017-09-19 kl. 12:28.
Citera
2017-09-19, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Inföding
I den här världen är det inte långt till att våldtäktspersoner benämns som "nyanvändare"
Citera
2017-09-19, 12:31
Medlem
SituationReports avatar
När du går i pension:

"Bäste etniske Svensk. Vi ber om ursäkt men det finns tyvärr inga pengar alls på ditt pensionskonto. Hoppas du klarar dig ändå!"
Citera
2017-09-19, 12:50
Bannlyst
Det känns som att det var och varannan vecka kommer en ny pojkrumsradikal som "listat ut" det som alla utbildade ekonomer och politiker inte förstår: att Sverige är på väg utför!

Jag vet! Vi struntar i att lyssna på de som pluggat i många år och jobbat i ännu fler och som kan ekonomi utan vi lyssnar istället på någon 27åring som fastnat i pojkrummet och startar trådar om hur Sverige går åt helvetet när det bevisligen inte är så

Hm
Citera
2017-09-19, 13:00
Awaiting Email Confirmation
Hartarbetes avatar
Suck.

Låt oss prata om helvetet 30 sekunder.

Den mänskliga hjärnan (samma hjärna som skrivit bibeln, koranen, m.fl) vill hela tiden att det skall gå åt helvete (mest för de som syndar). Det är något sorts nedärvt socialt smörjmedel som skapar kluster av människor. Förr var det bättre om man var 50 korkade människor i en intelligent grupp än 5 intelligenta människor i en korkad grupp. Det är alltså gruppen som skulpterat den mänskliga hjärnan. Begrunda att några tusen generationer skapat en söt pudel av en farlig varg, mer behövdes inte. Eller en komondor som ser ut som en golvmopp. Det är ungefär exakt vad som hänt här.

Dessa sociala egenskaper blir dock allt mindre användbara i vårt samhälle där gruppen inte längre är till så stor hjälp. Det är inte längre en bra bytesaffär av ge ifrån sig tänkandet i utbyte av skydd. Så det gäller att kämpa emot dessa ständiga undergångsprofetior, denna oanvändbara golvmopp i hjärnan, och försöka leta fram vad som är förnuftigt och inte.

Många som mentalt betraktar sig själva som potenta vargar, skulle, om de vågade titta sig i spegeln, se en söt pudel eller en golvmopp. Så illa är det.

Saker och ting måste inte gå åt helvete hela tiden. Det är helt enkelt inte vettigt att tro att slutstationen alltid är helvetet eller systemkollaps eller krasch eller en explossion.

Våga Vägra Vara Radiostyrd!
Citera
2017-09-19, 13:12
Medlem
veritatems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Det känns som att det var och varannan vecka kommer en ny pojkrumsradikal som "listat ut" det som alla utbildade ekonomer och politiker inte förstår: att Sverige är på väg utför!

Jag vet! Vi struntar i att lyssna på de som pluggat i många år och jobbat i ännu fler och som kan ekonomi utan vi lyssnar istället på någon 27åring som fastnat i pojkrummet och startar trådar om hur Sverige går åt helvetet när det bevisligen inte är så

Hm
Hmmm ja.
Är betydligt äldre än 27, har arbetat och betalat skatt som egenföretagare i 29 år i år, bor i egen villa sedan början av -90 talet, såååaaat, dock är jag inte ekonomutbildad det har du rätt i, MEN är så in i helvete glad för det om det är dessa ekonomi utbildade övermänniskor som du avgudar som sitter tex i vår regering, då är det värre för moder Svea än vad jag trott, då är det mycket illa. Vidare är det inte JAG som listat ut att Sverige är på väg åt helt fel håll, utan hör och häpna det är faktiskt den vänstervridna gammelmedia som vecka efter vecka nu börjat föra såkallade avslöjanden.
Och det du kallar för bevis att ekonomin är så in i helvete på topp har då jag inte sett några konkreta bevis mer än vad regeringen själva påstår, men det är ju ungefär samma personer som påstår att Sverige aaaaldrig varit tryggare.
Sagt det förut och säger det igen (du verkar aningen trög) -Dra ut ditt huvud från rövhålet på dig själv och börja lyssna och se dig omkring lite, så ska nog verkligheten även komma ikapp dig.
Citera
2017-09-19, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av veritatem
Hmmm ja.
Är betydligt äldre än 27, har arbetat och betalat skatt som egenföretagare i 29 år i år, bor i egen villa sedan början av -90 talet, såååaaat, dock är jag inte ekonomutbildad det har du rätt i, MEN är så in i helvete glad för det om det är dessa ekonomi utbildade övermänniskor som du avgudar som sitter tex i vår regering, då är det värre för moder Svea än vad jag trott, då är det mycket illa. Vidare är det inte JAG som listat ut att Sverige är på väg åt helt fel håll, utan hör och häpna det är faktiskt den vänstervridna gammelmedia som vecka efter vecka nu börjat föra såkallade avslöjanden.
Och det du kallar för bevis att ekonomin är så in i helvete på topp har då jag inte sett några konkreta bevis mer än vad regeringen själva påstår, men det är ju ungefär samma personer som påstår att Sverige aaaaldrig varit tryggare.
Sagt det förut och säger det igen (du verkar aningen trög) -Dra ut ditt huvud från rövhålet på dig själv och börja lyssna och se dig omkring lite, så ska nog verkligheten även komma ikapp dig.

Ja jo självklart, alla på Flashback bor i villor, kör dyra bilar och har skyhög lön. Ironiskt nog samlas alla här för att spy galla över invandrare och Löfven 24/7, antar att ni alla vann på lotto och nu har tid att spendera era liv på Flashan ha ha ha ha
Citera
2017-09-19, 13:23
Medlem
Citat:
Ja jo självklart, alla på Flashback bor i villor, kör dyra bilar och har skyhög lön. Ironiskt nog samlas alla här för att spy galla över invandrare och Löfven 24/7, antar att ni alla vann på lotto och nu har tid att spendera era liv på Flashan ha ha ha ha
Vissa av oss här på Flashback är ekonomiskt oberoende utan att vara pensionärer eller bidragstagare, jobbigt va?
Citera
2017-09-19, 14:30
Medlem
Citat:

Hm

Jag har pluggat i många år, jobbat i ännu fler och kan ekonomi och jag konstaterar att det går utför.

Vi ser en mycket svag utveckling av BNP/capita, mycket hög total belåning och institutioner som inte fungerar, samtidigt som demografin försämras kraftigt.

Om man väljer att kalla det för systemkollaps beror väl mest på vilken tidshorisont man har.
Citera
2017-09-19, 15:10
Bannlyst
Citat:

Hm

Auktoritetsknepet det där. Tänk själv istället och kom ihåg att makteliten inte står på din sida.

När du skriver att det bevisligen inte går utför så fattar jag inte vad du menar. Avgränsa dig! Det gör jag. Jag vet tex att man ljuger om inflationen. Den mäts med ett prisindex, den mäts inte utifrån den faktiska ökningen av penningmängden. Den senare överträffar ofta utvecklingen av BNP. Där har du svart på vitt att Sverige går utför.

Såväl ökningen av penningmängden som BNPs utveckling hittar du på SCB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in