2017-09-18, 16:45
Medlem
Internpostkuverts avatar
Alla dessa fall visar ju hur extremt långt ifrån svenskar folkets känsla för rättvisa som kommunpolitiker i många fall har. Bisarrt att det inte blåst upp till storm om denna omfattande orättvisa.
Citera
2017-09-18, 16:47
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RasseSmisk
Tycker det är helt rätt. De behöver bostad lika mycket som alla andra.
Sluta lägg er i andras liv fjantskallar.

Då får de göra som alla andra också, nämligen ställa sig i bostadskö eller ta lån. Alt så kan väl du ta in dem i ditt eget hem.
Citera
2017-09-18, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Då kan man köpa upp bostäder och ge till den svenska underklassen också.

Äh, sötebrödsdagarna för dem är över. De nyanlända har de jobbigare än någon svensk "underklass" någonsin kan föreställa sig.

Bortskämda välfärdsvalpar är vad svenskar är, mig själv inkluderad.
Citera
2017-09-18, 16:54
Medlem
Citat:
Äh, sötebrödsdagarna för dem är över. De nyanlända har de jobbigare än någon svensk "underklass" någonsin kan föreställa sig.

Bortskämda välfärdsvalpar är vad svenskar är, mig själv inkluderad.

Jag förstår, du är en rasist som vill att Sverige ska ha ett apartheidsystem.
Citera
2017-09-18, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Bra länk av Brutos. Färdigdiskuterat.

Bor Blatt Blatsson å klan längre än 4 år tillfaller 1:a handskontraktet till Blatt.

Har svårt att tänka mig att bostadsbolagen i sthlm står i kö om 4 år att erbjuda blattarna en liknande deal...då är väl klanen uppe i tresiffrigt, dom behöver en hel länga då.

Du har svårt att tänka dig det? Visst, det kan man ha, jag säger inte emot dig, men det är knappast en konstruktiv grund att bygga åsikter på.

Här står att ägaren av bostaden har rätt att förhandla fram undantag från besittningsrätten som sträcker sig längre än fyra år. Hyresnämnden måste ge sitt tillstånd till det. http://lawline.se/answers/15520
Citera
2017-09-18, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Jag förstår, du är en rasist som vill att Sverige ska ha ett apartheidsystem.

Gullig du e när du försöker vara ironisk
Citera
2017-09-18, 19:36
Bannlyst
Citat:
Gullig du e när du försöker vara ironisk

Försök skriva längre än du gör på twitter. Din svenskafröken skulle kräkas i sin mun om hon såg vad du håller på med....

Du vet adverb, meningsuppbyggnad å så en punch. Du bränner ju allt lilla 90 talist roompa.
Citera
2017-09-18, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Var det inte så, att de första bostadsrätterna Malmö köpte för 50 miljoner, glömde de skriva att man ska avstå från besittningsrätten?
Jag har för mig att jag läste detta någonstans.

Om detta var för länge sedan är det inte relevant. Jag köpte min första lägenhet på 80-talet. Det var en tvåa på 76 kvadrat med sagolik utsikt. Jag betalade knappt två månadslöner (före skatt) i insats. Idag får jag inte samma lägenhet eller en liknande för fem årslöner (före skatt). Därför hade det troligen inte någon större betydelse för Malmö stad inte krävde att socialfallen skulle avstå besittningsrätten om lägenheterna uppläts för länge sedan. Kommunen fick ju en lägre kostnad eftersom bostadsbidraget blev lägre än det skulle ha blivit om de gett socialfallen hyreslägenheter och bostadsrätterna kostade ju inte så värst mycket för länge sedan. Om det därom skett nyligen är det uppseendeväckande och enligt mitt tycke oförsvarligt.
Citera
2017-09-18, 23:11
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privatpolis
Om detta var för länge sedan är det inte relevant. Jag köpte min första lägenhet på 80-talet. Det var en tvåa på 76 kvadrat med sagolik utsikt. Jag betalade knappt två månadslöner (före skatt) i insats. Idag får jag inte samma lägenhet eller en liknande för fem årslöner (före skatt). Därför hade det troligen inte någon större betydelse för Malmö stad inte krävde att socialfallen skulle avstå besittningsrätten om lägenheterna uppläts för länge sedan. Kommunen fick ju en lägre kostnad eftersom bostadsbidraget blev lägre än det skulle ha blivit om de gett socialfallen hyreslägenheter och bostadsrätterna kostade ju inte så värst mycket för länge sedan. Om det därom skett nyligen är det uppseendeväckande och enligt mitt tycke oförsvarligt.

Detta var 2015.
Citera
2017-09-18, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Min svenskafröken kräktes i min mun .

Eww.. De e äckligt fjanten, äckligt.
Citera
2017-09-18, 23:29
Medlem
Sperssons avatar
.
Varför ska nyanlända bo bättre än de flesta svenskar, och dessutom gratis??

Och en ännu viktigare fråga; Ska inte flyktingar återvända så snart situationen förbättrats i hemländerna?
Citera
2017-09-19, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.

Och en ännu viktigare fråga; Ska inte flyktingar återvända så snart situationen förbättrats i hemländerna?

Varför skulle de? De får välja var de vill bo.
Skulle du vilja bo i deras hemländer???

Nä, just det. Inte de heller så tyst med dig nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in