Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-17, 22:01
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
det är en feg småkukad osäker kille,
nu har han antagligen varit otrogen och vågar inte berätta, det lättaste för honom är då att avsluta relationen,
nej TS detta var ingen höjdare, det finns bättre, så du får helt enkelt gå igenom lite hjärte sorg för att sedan finna en bättre man,.
och jag lovar när rätt man fångar dig så märker du det, för då är det inget ses 2-3 ggr i veckan det är varje dag, och ni kommer flytta ihop rätt omgående, för det är så med riktig kärlek,
man vill umgås presis hela tiden

Hahaha jag tror inte han har varit otrogen. Snubben är bara osäker fan vad folk verkar tycka det är konstigt numera?
Folk som umgås hela tiden och knappt gör något för sig själva lär ju inte hålla så länge!

Ts verkar vara rätt vettig tjej faktiskt. Om du har gett honom massa bekräftelse och så och det inte fungerar trots det så är det nog bara leta vidare tyvärr
__________________
Senast redigerad av Smashing665 2017-09-17 kl. 22:08.
Citera
2017-09-17, 23:39
  #50
Medlem
jennipenn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smashing665
Hahaha jag tror inte han har varit otrogen. Snubben är bara osäker fan vad folk verkar tycka det är konstigt numera?
Folk som umgås hela tiden och knappt gör något för sig själva lär ju inte hålla så länge!

Ts verkar vara rätt vettig tjej faktiskt. Om du har gett honom massa bekräftelse och så och det inte fungerar trots det så är det nog bara leta vidare tyvärr


Nej det tror inte jag heller faktiskt. Eller ja i mina dåliga och ältande stunder får jag för mig det, och att han bara är en player som ljugit mig rakt upp i ansiktet. Men sen nej, hans handlingar just då var äkta ändå. Och osäker ja, många som är det. Dejtat såna förut men då har det känts fel av flera anledningar. Nu kändes det ju trots hans osäkerhet, bara rätt. Och ja det är ledsamt då om han inte tycker att det vi haft är värt att kämpa för eller testa iaf. Jag vill som sagt inte vara klistrad vid honom heller och har varit tydlig med det, att jag tycker både hans och min egentid är värd mkt och behövs.
Och tack, vet du- inte för att vara den som är den- men ja jag är faktiskt helvettig. Lite knasig ibland men det är vi ju alla. Typ XD. Så vill bara ha någon som är så också och vill mig ha lika mkt. Och nu när allt stämde så skiter det sig ändå... My luck..
Du har kanske rätt. Hoppas dock det finns nåt litet ljus/mirakel att han funderar och kommer fram till att han vågar/orkar. Jag såg ett stjärnfall härom kvällen :P
Citera
2017-09-17, 23:53
  #51
Medlem
jennipenn76s avatar
Jag köper dessutom, som jag nog sagt, att man kan komma på att man inte är kär i nån. Men då kanske man bör ta upp det på en gång om det inte känns bra. Och vara ärlig om att det är det som är anledningen till att sluta träffas. Nu vet jag ju ingenting känns det som, om han var ärlig med det han sa eller bara sa så för att slippa undan och snabbt? Ovissheten och ett barnsligt beteende gnager i mig och jag försöker tolka det om och om igen. Och sen spelar det kanske ingen roll, men man behöver ju veta och få avslut. Inte så mkt begärt :/
Citera
2017-09-18, 03:20
  #52
Medlem
Haha jag vet inte om jag skall buga eller bocka.TS, du får skylla dig själv att du binder fast vid en sådan djävla horunge. Det ringer så många varningsklockor på snubben att det inte är sant. Frågan är hur du TS kan fortsätta en sådan djävla horunge. Vad är du, är du desperat eller? Leta efter man. Snubben du beskriver låter som en djävla fjolla och jag skulle inte ha något emot att slita halsmandlarna ur honom, detta eftersom han är osäker. Jag har inget emot osäkra personer, men en som är osäker, för att senare moppsa upp sig, för att skydda tjejen - för att det är en regel hos män att man ska visa att man är tuffare - om en annan man hade tagit illa upp och försökt vara tuffare än mig, efter att jag närmat mig hans fru/tjej, så hade slutat väldigt illa för den mannen.

Jag träffar en 10 poängare i såväl utseende som kropp. Om andra män pratar med henne när vi är ute, så är det inga problem, dansar med andra, jag skulle aldrig ha problem med det. Men jag är å andra sidan tämligen självsäker.

Vem fan ursäktar att man har en liten penis eller inte duger? För att sedermera leka tuff när andra stötter på dig? Gå vidare snabbt!
Citera
2017-09-18, 06:49
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Destinyye
Haha jag vet inte om jag skall buga eller bocka.TS, du får skylla dig själv att du binder fast vid en sådan djävla horunge. Det ringer så många varningsklockor på snubben att det inte är sant. Frågan är hur du TS kan fortsätta en sådan djävla horunge. Vad är du, är du desperat eller? Leta efter man. Snubben du beskriver låter som en djävla fjolla och jag skulle inte ha något emot att slita halsmandlarna ur honom, detta eftersom han är osäker. Jag har inget emot osäkra personer, men en som är osäker, för att senare moppsa upp sig, för att skydda tjejen - för att det är en regel hos män att man ska visa att man är tuffare - om en annan man hade tagit illa upp och försökt vara tuffare än mig, efter att jag närmat mig hans fru/tjej, så hade slutat väldigt illa för den mannen.

Jag träffar en 10 poängare i såväl utseende som kropp. Om andra män pratar med henne när vi är ute, så är det inga problem, dansar med andra, jag skulle aldrig ha problem med det. Men jag är å andra sidan tämligen självsäker.

Vem fan ursäktar att man har en liten penis eller inte duger? För att sedermera leka tuff när andra stötter på dig? Gå vidare snabbt!

Låter som om du behöver prata med en psykolog och gå igenom terapi ju...

Jag tror att hans elaka kommentarer om "in och ut" var i affekt TS och för att stöta bort dig. Det var definitivt inget som han menade. Hans tidigare handlingar talar väl ändå mer än vad han senast skrev på chatten kan jag tycka.

Jag tror att det handlar om att han är livrädd för att bli avvisad av dig pga osäkerhet och skjuter därför nu dig ifrån sig.
Men nu har han ju redan börjat avvisa dig och då är det svårt att vända om även att du försäkrar honom om dina goda intentioner. Killen är rädd och osäker skulle jag tro.
Citera
2017-09-18, 07:35
  #54
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Destinyye
Haha jag vet inte om jag skall buga eller bocka.TS, du får skylla dig själv att du binder fast vid en sådan djävla horunge. Det ringer så många varningsklockor på snubben att det inte är sant. Frågan är hur du TS kan fortsätta en sådan djävla horunge. Vad är du, är du desperat eller? Leta efter man. Snubben du beskriver låter som en djävla fjolla och jag skulle inte ha något emot att slita halsmandlarna ur honom, detta eftersom han är osäker. Jag har inget emot osäkra personer, men en som är osäker, för att senare moppsa upp sig, för att skydda tjejen - för att det är en regel hos män att man ska visa att man är tuffare - om en annan man hade tagit illa upp och försökt vara tuffare än mig, efter att jag närmat mig hans fru/tjej, så hade slutat väldigt illa för den mannen.

Jag träffar en 10 poängare i såväl utseende som kropp. Om andra män pratar med henne när vi är ute, så är det inga problem, dansar med andra, jag skulle aldrig ha problem med det. Men jag är å andra sidan tämligen självsäker.

Vem fan ursäktar att man har en liten penis eller inte duger? För att sedermera leka tuff när andra stötter på dig? Gå vidare snabbt!

Du om någon verkar ju helt jävla slut i huvudet! Om du får tjejer öht så lär de ju vara riktigt trasiga!

TS Jag tycker du ska gå vidare du har liksom försökt. Han är osäker och inte värd dig. Hitta någon som gillar och bekräftar dig!
Citera
2017-09-18, 07:48
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
Du om någon verkar ju helt jävla slut i huvudet! Om du får tjejer öht så lär de ju vara riktigt trasiga!

TS Jag tycker du ska gå vidare du har liksom försökt. Han är osäker och inte värd dig. Hitta någon som gillar och bekräftar dig!

Men TS är ju kär
Tycker hon ska ha lite tålamod med denna udda man.. Tro mig, med lite tålamod och när han med tiden förstått att TS inte kommer att avvisa honom så kommer han fatta vad han har

Tror jag..... Om jag läst tecknen rätt här iallafall..
Citera
2017-09-18, 11:03
  #56
Medlem
jennipenn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Destinyye
Haha jag vet inte om jag skall buga eller bocka.TS, du får skylla dig själv att du binder fast vid en sådan djävla horunge. Det ringer så många varningsklockor på snubben att det inte är sant. Frågan är hur du TS kan fortsätta en sådan djävla horunge. Vad är du, är du desperat eller? Leta efter man. Snubben du beskriver låter som en djävla fjolla och jag skulle inte ha något emot att slita halsmandlarna ur honom, detta eftersom han är osäker. Jag har inget emot osäkra personer, men en som är osäker, för att senare moppsa upp sig, för att skydda tjejen - för att det är en regel hos män att man ska visa att man är tuffare - om en annan man hade tagit illa upp och försökt vara tuffare än mig, efter att jag närmat mig hans fru/tjej, så hade slutat väldigt illa för den mannen.

Jag träffar en 10 poängare i såväl utseende som kropp. Om andra män pratar med henne när vi är ute, så är det inga problem, dansar med andra, jag skulle aldrig ha problem med det. Men jag är å andra sidan tämligen självsäker.

Vem fan ursäktar att man har en liten penis eller inte duger? För att sedermera leka tuff när andra stötter på dig? Gå vidare snabbt!


Ja vad jag kan man säga annat än att jag gillar honom och att han trots issues eller vad det är känts rätt. Dumt kanske men fattar man tycke så gör man.
Citera
2017-09-18, 11:08
  #57
Medlem
jennipenn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
Du om någon verkar ju helt jävla slut i huvudet! Om du får tjejer öht så lär de ju vara riktigt trasiga!

TS Jag tycker du ska gå vidare du har liksom försökt. Han är osäker och inte värd dig. Hitta någon som gillar och bekräftar dig!


På sätt och vis håller jag med dig. Men tror att han är värd att kämpa för. Fast jag vet varken ut eller in just nu, och ska jag fortsätta att försöka vet jag inte hur eftersom jag blivit avvisad och ju inte vill bli det igen. Men tack för pepp uppmuntran <3
Citera
2017-09-18, 11:14
  #58
Medlem
jennipenn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StupidMonkey
Men TS är ju kär
Tycker hon ska ha lite tålamod med denna udda man.. Tro mig, med lite tålamod och när han med tiden förstått att TS inte kommer att avvisa honom så kommer han fatta vad han har

Tror jag..... Om jag läst tecknen rätt här iallafall..

Ja, men jag är nog det . Och vill kämpa för honom, men vet inte hur som sagt. Har du själv någon erfarenhet av personer med relationsångest? Tips på hur jag når fram? Känner mig kluven, och när han uttryckt att han inte vill ses-att då jaga efter honom...Känner mig korkad men vill inte släppa honom heller bara så där. Mkt av hans beteende tror jag har med ångest av nåt slag att göra men han måste ta itu med det med om det ska fungera. Är det rätt att ge honom lite tid att fundera/att jag inte hör av mig?
Citera
2017-09-18, 11:33
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jennipenn76
Ja, men jag är nog det . Och vill kämpa för honom, men vet inte hur som sagt. Har du själv någon erfarenhet av personer med relationsångest? Tips på hur jag når fram? Känner mig kluven, och när han uttryckt att han inte vill ses-att då jaga efter honom...Känner mig korkad men vill inte släppa honom heller bara så där. Mkt av hans beteende tror jag har med ångest av nåt slag att göra men han måste ta itu med det med om det ska fungera. Är det rätt att ge honom lite tid att fundera/att jag inte hör av mig?

Ja det har jag haha, jag är själv introvert med personlighetsstörning som ibland gör mig extremt självsäker och framåt vilket satt mig i situationer då jag tex en gång utan att jag förstod det själv hamnade i sängkammaren med en jätte snygg tjej som vände upp sig mot mig och förväntade sig att jag skulle komma fram, kyssa henne och ta henne. Först då insåg jag exakt vad det var jag hade gjort och lett hela kvällen med mitt agerande och sätt,. Det blev en väldigt pinsam situation för mig då det aldrig var min tanke att förföra henne hela vägen på detta sätt och jag skämdes väl ganska rejält då jag var tvungen att precis där avleda det hela, fan, nog om det där...

Då jag har en extrem låg EQ så har jag väldigt svårt att läsa tjejer förutom när dom gjort det tämligen uppenbart för mig...

Men om jag förstår din "man" rätt då du skrev att han tex trott att det till och med varit slut mellan er då han inte hört av dig på ett tag så är han i ett extremt stort behov av bekräftelse från dig konstant, speciellt inledningsvis i er relation innan han förstår och vet exakt var han har dig och att det faktiskt är honom du vill ha. Du förstår han tror förmodligen inte att han egentligen duger till någon..
Ge honom lite tid absolut men med sådana som är så osäkra och i så stort behov av bekräftelse måste man verkligen kämpa för tyvärr.
Hör av dig igen lite då och då, kryp inte för honom, det ska vara ömsesidig respekt. Blir han respekt lös emot dig så säg till honom hur ledsen du blir när han säger sådana saker till dig. Det bör trigga hans empati och han lär få dåligt samvete. Sedan är det bara att avvakta igen och sen på honom!!! Kärleksbomba aset tills han ger sig bara!

Här handlar det nog om att tvinga sig på fanskapet tills han fattar den dumme jäveln
Citera
2017-09-18, 12:35
  #60
Medlem
jennipenn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StupidMonkey
Ja det har jag haha, jag är själv introvert med personlighetsstörning som ibland gör mig extremt självsäker och framåt vilket satt mig i situationer då jag tex en gång utan att jag förstod det själv hamnade i sängkammaren med en jätte snygg tjej som vände upp sig mot mig och förväntade sig att jag skulle komma fram, kyssa henne och ta henne. Först då insåg jag exakt vad det var jag hade gjort och lett hela kvällen med mitt agerande och sätt,. Det blev en väldigt pinsam situation för mig då det aldrig var min tanke att förföra henne hela vägen på detta sätt och jag skämdes väl ganska rejält då jag var tvungen att precis där avleda det hela, fan, nog om det där...

Då jag har en extrem låg EQ så har jag väldigt svårt att läsa tjejer förutom när dom gjort det tämligen uppenbart för mig...

Men om jag förstår din "man" rätt då du skrev att han tex trott att det till och med varit slut mellan er då han inte hört av dig på ett tag så är han i ett extremt stort behov av bekräftelse från dig konstant, speciellt inledningsvis i er relation innan han förstår och vet exakt var han har dig och att det faktiskt är honom du vill ha. Du förstår han tror förmodligen inte att han egentligen duger till någon..
Ge honom lite tid absolut men med sådana som är så osäkra och i så stort behov av bekräftelse måste man verkligen kämpa för tyvärr.
Hör av dig igen lite då och då, kryp inte för honom, det ska vara ömsesidig respekt. Blir han respekt lös emot dig så säg till honom hur ledsen du blir när han säger sådana saker till dig. Det bör trigga hans empati och han lär få dåligt samvete. Sedan är det bara att avvakta igen och sen på honom!!! Kärleksbomba aset tills han ger sig bara!

Här handlar det nog om att tvinga sig på fanskapet tills han fattar den dumme jäveln


Tack för svar! <3. Nu har jag dessutom fått ett leende på läpparna, du verkar veta vad du pratar om och gör det med glimten i ögat. Härligt . Ja han trodde jag dumpat honom pga att jag inte kunde/orkade höra av mig under arbetsdagen för ett par veckor sen. Det gjorde mig lite sårad att han sa så eftersom det kändes som att han inte fattat något om hur/vem jag är isf. När jag förklarade vad anledningen varit, att jag behövde jobba och dessutom var lite nere, såg han jätteförvånad ut. Men lättad och jag sa att han väl fick fråga varför nästa gång istället för att tro det värsta.
Väldigt intressant det du berättar, och värdefullt eftersom det gör att man lättare förstår hans beteende. Kanske är det ngt liknande han har då.
Men även att han känner sig trängd också av en relation i vardande pga av normer, känsla av att inte duga/kunna leverera som någon här svarade tidigare och säkert massa annat på det. Åh jag som skiter i sånt . Huvudsaken är ju att man bryr sig om någon, sen löser sig saker om man vill.
Det är just konstigt, som du beskriver att du periodvis är självsäker och framåt, det har han ibland varit också för att sedan blir osäker igen. Som att det pendlar lite mellan två ytterligheter typ. Det är nog inte ovanligt iof. Men det har fått mig osäker. Även våra bagage av tidiga relationer där vi blivit brända och inte litar på människor, har ju fött än mer osäkerhet här. Dessutom har han frågat mig mkt om mina tidigare relationer men inte berättat något om sina.
Det är så sorgligt om han verkligen inte tror att han duger till nåt, när han ju är den finaste kille jag hittills träffat! På alla vis <3.

Tack för tips, tänk om han hade haft en like och vän med din erfarenhet att prata med. Det skulle säkert göra en hel del skillnad.
Jag ska testa att göra som du säger. Självklart kan jag fortsätta orka att ge honom bekräftelse, det gör man ju mot någon man älskar men man brukar ju iof få lite tillbaka då. Vilket jag fått, i handling åtminstone. Och det han visat, kärlek och omtanke, kan ju inte bara upphöra över en natt och verka som att han fullständigt skiter i mig. Väl... ?
Och håller med dig om det du säger om ömsesidig respekt. Jätteviktigt. Det är också lite därför jag ältar, eftersom allt blivit så tvärt och konstigt när han drar sig undan bara och inte vill prata. Drar han till med något taskigt igen måste han få veta det.

Ja människor är förunderliga varelser, men väl värda att älska
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback