Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-12-01, 19:41
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Gissar att folk tänker att om det hade funnits något sådan misstanke så hade inte Flynn kommit undan med att bara erkänna att han ljugit för FBI, då hade det krävts att han erkänt något grövre.

Såvida det inte är del av deal som Flynn slöt med Mueller
2017-12-01, 19:41
Medlem
0rganets avatar
Enligt källor till Blomberg så är det Kuschner som är den som sagt till Flynn om delarna med Ryssland:
https://www.bloomberg.com/view/articles/2017-12-01/kushner-is-said-to-have-ordered-flynn-to-contact-russia

Jared kan bli den första som döms enligt Logan-lagen! Pappa hans kan ju ge lite tips om hur man sköter sig i fängelset...
2017-12-01, 19:46
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Enligt källor till Blomberg så är det Kuschner som är den som sagt till Flynn om delarna med Ryssland:
https://www.bloomberg.com/view/articles/2017-12-01/kushner-is-said-to-have-ordered-flynn-to-contact-russia

Jared kan bli den första som döms enligt Logan-lagen! Pappa hans kan ju ge lite tips om hur man sköter sig i fängelset...

Hallå där! Det var inte illegalt. Iaf enligt FBI. Det att Flynn ljög var problemet.

Den 23 januari 2017:
https://www.washingtonpost.com/world/national-security/fbi-reviewed-flynns-calls-with-russian-ambassador-but-found-nothing-illicit/2017/01/23/aa83879a-e1ae-11e6-a547-5fb9411d332c_story.html
FBI reviewed Flynn’s calls with Russian ambassador but found nothing illicit
Citat:
The FBI in late December reviewed intercepts of communications between the Russian ambassador to the United States and retired Lt. Gen. Michael T. Flynn — national security adviser to then-President-elect Trump — but has not found any evidence of wrongdoing or illicit ties to the Russian government, U.S. officials said.

Som sagt är frågan om Kushner/X också ljög till FBI eller liknande
2017-12-01, 19:47
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det finns ett annat besvärande faktum och det är att "brottet" begicks kring jul 2016, alltså efter valet. Så länge det inte handlade om tack för senast kan jag inte se att Flynn har gjort något mer olagligt än att ljuga för FBI.
Du får det låta så odramatiskt, enda frågan som poppar upp i mitt huvud då, varför göra det sånt drama av det?
Finns liksom inte en susning av logik här.

Jaja, vi får väl mer ifyllt desto längre utredningen fortskrider.
Mueller verkar inte vara en man som leker när han arbetar, utan tar sitt uppdrag på största allvar.
Vilket Trump ska vara glad för, då han har ju inte gjort nått fel.
2017-12-01, 19:50
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Om det var något hemligt samarbete behövde väl inte ryssarna ringa upp Flynn? Då är det väl ganska klart att man inte vill att läget eskalerar. Det tolkar jag som att Trump-administrationen inte befann sig i någon beroende ställning.

- ryssarna ringde (den 28 december)
- Flynn diskuterade med X (flera än X?)
- de bestämde att det skadar deras framtida utrikespolitik. (den 29 december)

Hade det hänt efter den 20 januari, hade det inte alls varit konstigt. Så det handlar om 3 veckor...

Plus den andra resolutionen. Flynn ringde till flera länder. Det vore värre om han bröt mot lagen endast för Ryssland skull. Annars ser det som sagt ut att man bara började implementera sina löften (Ryssland/Israel). Rutin business as usual.

Men självklart beror det på vem X och vad X själv berättade till FBI.
Håller inte med om denna slutledning för att säga att inget samarbete skett tidigare..

Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Gissar att folk tänker att om det hade funnits något sådan misstanke så hade inte Flynn kommit undan med att bara erkänna att han ljugit för FBI, då hade det krävts att han erkänt något grövre.
Jag tolkar det som att Flynn inte är den som orkestrerat det hela utan är en springpojke och han gör en deal eftersom de har rätt grova saker på honom. Men de vill åt någon/några i toppen.
Tja vi kan alla göra olika bedömmningar.
2017-12-01, 19:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Håller inte med om denna slutledning för att säga att inget samarbete skett tidigare..

Jag tolkar det som att Flynn inte är den som orkestrerat det hela utan är en springpojke och han gör en deal eftersom de har rätt grova saker på honom. Men de vill åt någon/några i toppen.
Känns som en efterkonstruktion.
Mueller kanske aldrig kommer nå hela sanningen, men verkar som han kommer ta en del i alla fall.
2017-12-01, 19:56
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Hallå där! Det var inte illegalt. Iaf enligt FBI. Det att Flynn ljög var problemet.

Den 23 januari 2017:
https://www.washingtonpost.com/world/national-security/fbi-reviewed-flynns-calls-with-russian-ambassador-but-found-nothing-illicit/2017/01/23/aa83879a-e1ae-11e6-a547-5fb9411d332c_story.html
FBI reviewed Flynn’s calls with Russian ambassador but found nothing illicit

Som sagt är frågan om Kushner/X också ljög till FBI eller liknande
Om det "bara" var att Flynn ljög till FBI som var olagligt. Varför ingå en överenskommelse om att tjalla ner resten av gänget?
Nu kommer Flynn inte få sin dom förrän om minst 3 veckor då domaren kommer ta i beaktning hur bra Flynn har "samarbetat".....
2017-12-01, 19:57
Medlem
SecundusSilents avatar
Transfersumman för Flynns övergång till Muellers lag hålls ännu hemlig, men var troligen inte låg.

Vad har Trump för motmedel?

1. Avskeda Mueller för att försöka rädda presidentskapet? (Svar Ja)

2. Om detta sker, kommer republikanerna i kongressen att backa Trump då de nu inser att han är en landsförrädare? (Svar Nej)

Tick tack tick tack … hur många veckor har Trump kvar?
För många månader sedan sade jag att han troligen är borta före 2018. Det kan bli knappt, men än har han inte gett upp för när bollen är i rullning kan allt hända.

Mitt tips är att Trump avskedar Mueller. Detta kommer att leda till att alla bevis mot Trump placeras i kongressen som sedan kommer att ställa Trump inför riksrätt – detta eftersom Trump är alltför mycket av en idiot för att inse att slaget är förlorat och avgå mot immunitet. Risken är således stor att Trump kommer att sluta sina dagar i buren om han nu inte tar sitt flygplan till Moskva och söker politisk asyl!
2017-12-01, 19:59
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:

Att det blir en plea deal bara för att han erkänner att han ljugit tyder på att de inte har rätt grova saker på honom. Hade de haft det hade det krävts mer för en plea deal.
2017-12-01, 20:01
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Om det "bara" var att Flynn ljög till FBI som var olagligt. Varför ingå en överenskommelse om att tjalla ner resten av gänget?
Nu kommer Flynn inte få sin dom förrän om minst 3 veckor då domaren kommer ta i beaktning hur bra Flynn har "samarbetat".....

???

Du börjar prata om Logan Act och Kushner.
Jag säger att så inte är fallet enligt FBI.
Du börjar tramsa om Flynn gjorde något annat.

Är det något jag missar?
2017-12-01, 20:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du får det låta så odramatiskt, enda frågan som poppar upp i mitt huvud då, varför göra det sånt drama av det?
Finns liksom inte en susning av logik här.

Jaja, vi får väl mer ifyllt desto längre utredningen fortskrider.
Mueller verkar inte vara en man som leker när han arbetar, utan tar sitt uppdrag på största allvar.
Vilket Trump ska vara glad för, då han har ju inte gjort nått fel.
Allt blir vad man gör det till. Det borde du väl veta vid det här laget. Jag tror att vi nu kommer få se ett snabbt slut på denna utredning. Det finns helt enkelt inga fler personer, inga fler brott att utreda.
2017-12-01, 20:06
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Transfersumman för Flynns övergång till Muellers lag hålls ännu hemlig, men var troligen inte låg.

Vad har Trump för motmedel?

1. Avskeda Mueller för att försöka rädda presidentskapet? (Svar Ja)

2. Om detta sker, kommer republikanerna i kongressen att backa Trump då de nu inser att han är en landsförrädare? (Svar Nej)

Tick tack tick tack … hur många veckor har Trump kvar?
För många månader sedan sade jag att han troligen är borta före 2018. Det kan bli knappt, men än har han inte gett upp för när bollen är i rullning kan allt hända.

Mitt tips är att Trump avskedar Mueller. Detta kommer att leda till att alla bevis mot Trump placeras i kongressen som sedan kommer att ställa Trump inför riksrätt – detta eftersom Trump är alltför mycket av en idiot för att inse att slaget är förlorat och avgå mot immunitet. Risken är således stor att Trump kommer att sluta sina dagar i buren om han nu inte tar sitt flygplan till Moskva och söker politisk asyl!

Vad menar ni här, det enda som har skett är att Flynn ljög för FBI om att han under övergångsregerings tiden träffade Ryssar altså efter valet, vilket är lagligt. Vad är det du fantiserar ihop att han ska tjalla på Trump om? Du tror väl inte på tramset om att Ryssland skulle varit inblandad med Trump i valet? Då är du bra dum. Detta är vad vi brukar säga när ni kommer med era domedags profetior om Trump en Nothing-Burger, inget kommer hända, absolut inget som kommer beröra Trump. Sluta nu, ni har haft fel enda sen Trump kom ner från rulltrapparn och ni kommer ha fel igen och igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in