Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-27, 18:19
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och vilka två uppdrag är detta, och kan du backa upp dom med dokumentation?

Är det att Mueller ska utreda Ryssland och ta brott som dyker upp på vägen, så behöver du inte engagera dig.
Men är det annat du påstår, så får du vackert visa detta med källor.
Vilka foliehattar säger de väntar på Mueller och bli klar med utredningen?
Låter som tvärtom vad en foliehatt är.

Som du förstår vi väntar på vad man komerm fram till, det är aldrig en konspiration.
Men vi har en part här som vill förekomma allt och det är tex du, du som inte vet ett jävla skit.
Det gör det hysteriskt roligt.

Mueller fått uppdraget av Republikanerna och han tar det på samma allvar som när han jagade mafiosos.
Och hur det gick vet vi alla, men här väntar vi och ser vad Mueller ger oss för bevis.
Men du är ju säker på att Trump aldrig brutit mot lagen, och då är ju det rät givet vad utredningen kommer säga = inget brott går styrka.
Så varför svamlar du om en massa annat för, svårt och veta vad du ska säga?

Ingen som sa det var nått märkvärdigt, så ingen idé vi påstår detta för det är inget jag påstår.
Utan mer att det är förväntat att man tar om dessa 10 punkterna på Manafort.

Varför inbilla du dig detta skulle vara nått konstigt ens, skulle nog påstå och säga att det är helt i sin ordning och helt normalt om det sker.

Och din fråga är intressant, vart vill jag komma.
Ja, det är troligt det blir en sväng till på dessa 10 punkter, varken mer eller mindre.
Vart vill du komma med detta inlägg då?
Att teorin om Trump vs. Mueller numera är hittepå. Mueller jagar numera vanliga brottslingar, precis som alla andra åklagare.
2018-08-27, 18:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Vad gör du I tråden om du aldrig ens sett Muellers uppdrag.
Avsaknad av dokument gör så ditt påstående är icke trovärdigt.
Och är det inte om uppdraget att kolla Ryssland och brott som man kommer över.
Så får du bevisa detta för mig.

Bara antar jag får ett nytt inlägg där inget sägs.
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Att teorin om Trump vs. Mueller numera är hittepå. Mueller jagar numera vanliga brottslingar, precis som alla andra åklagare.
Det är nått du aldrig kan avgöra, eller jag.
Men om vi pratar om orelaterade utredningar på brott som Mueller hitta, så är dessa bara ett avfall ifrån utredningen om Ryssland.

Jag vet inte vad Mueller har bevis eller inte, men du får vackert vänta på detta som alla andra.
Och utredningens slutförande.

Varför vill du förekomma utredningen för?
Och vad har du för information som styrker det du vill påstå?
Som vi vet har vi varit vid en punkt där Trumpnissarna sa att de aldrig träffat på en Ryss.
Men det vet vi ju idag var en lögn.

Du får återkomma när utredningen är klar, det är först då vi vet vad Mueller fått reda på.
Men samtidigt sjungs det rätt bra ifrån alla håll, så det lär komma mer.
2018-08-27, 18:32
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Det är nått du aldrig kan avgöra, eller jag.
Men om vi pratar om orelaterade utredningar på brott som Mueller hitta, så är dessa bara ett avfall ifrån utredningen om Ryssland.

Jag vet inte vad Mueller har bevis eller inte, men du får vackert vänta på detta som alla andra.
Och utredningens slutförande.
Vänta!? Hör du inte hur det låter? Det är som att hävda att gud finns och tysta tvivlarna med att de måste vänta på att han visar sig. I guds fall har vi väntat i tretusen år. Hur länge ska vi vänta på BROTTET som Mueller ska åtala för?
2018-08-27, 18:40
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Avsaknad av dokument gör så ditt påstående är icke trovärdigt.
Och är det inte om uppdraget att kolla Ryssland och brott som man kommer över.
Så får du bevisa detta för mig.

Bara antar jag får ett nytt inlägg där inget sägs.

Ja exakt, duktig idiot. Mellan Ryssland och Trump med anledning av Comeys vitnesmål inför kongressen som vi nu vet var fylld av lögner. Dessa lögner kommer givetvis att dras inför skranket. Mueller har gjort ett hästjobb att bevisa och belysa dessa lögner och debunka era foliehattsteorier.

Och sen en SvammelKlyban i kvadrat. Hävdar avsaknad av dokument som han senare refererar till.
Senast redigerad av bludderbladder 2018-08-27 kl. 18:50.
2018-08-27, 18:48
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Vänta!? Hör du inte hur det låter? Det är som att hävda att gud finns och tysta tvivlarna med att de måste vänta på att han visar sig. I guds fall har vi väntat i tretusen år. Hur länge ska vi vänta på BROTTET som Mueller ska åtala för?
Du kan inte ifrågasätta sekten trots Muellers eviga debunkande av deras foliehattsfabler.
2018-08-27, 18:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Är du omedveten om hur lång tid utredningar tar av denna typen?
För det är det enda som skulle förklara detta inlägget, och att du inte har en susning då.

I rättsprocessen är man ointresserad av gud eller nått om gud.
Det enda man är intresserad av är om det finns bevis för otillåtet samarbete.
Detta är nått du aldrig kan avgöra eller jag, utan det är först efter Mueller har presenterat utredningen och vad den innehåller som vi ens vet vad det handlar om som man lyckas bevisa.

En sak man kan undra hur du ska veta vad Mueller vet.
Dock har vi sedan dag ett insett att man blånekar allt, sen komerm verkligen ikapp dom.
Och vi började med att ingen träffat någon ryss alls.
Citat:
Ja exakt, duktig idiot. Mellan Ryssland och Trump med anledning av Comeys vitnesmål inför kongressen som vi nu vet var fylld av lögner. Dessa lögner kommer givetvis att dras inför skranket. Mueller har gjort ett hästjobb att bevisa och belysa dessa lögner och debunka era foliehattsteorier.

Och sen en SvammelKlyban i kvadrat. Håvdar du avsaknad av dokument som du senare refererar till.
Om jag är idiot eller inte, har noll bäring här.

Mueller har inte ens försöka bevisa nått på området, dock en del orelaterat har han bevisat redan.
Men utredningens huvudsyfte(Ryssland), det är nått du får vänta med tills senare och när utredningen är klar OCH presenterad.

Resten du skriver saknar substans, har du någon skrivit ett seriöst inlägg?
2018-08-27, 19:04
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:

Om jag är idiot eller inte, har noll bäring här.

Mueller har inte ens försöka bevisa nått på området, dock en del orelaterat har han bevisat redan.
Men utredningens huvudsyfte(Ryssland), det är nått du får vänta med tills senare och när utredningen är klar OCH presenterad.

Resten du skriver saknar substans, har du någon skrivit ett seriöst inlägg?
Så du menar att Mueller inte utför sitt uppdrag nu. Har han inte försökt bevisa utredningens huvudsyfte? Det tror jag nog är det mest korkade jag hört, slog tom dina rekord. Du är nog rätt ensam om den åsikten.

Och varför skulle han få hålla på om han inte gör sitt jobb?
2018-08-27, 19:10
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Är du omedveten om hur lång tid utredningar tar av denna typen?
Berätta istället för att ställa meningslösa retoriska frågor? För jag antar att du är medveten om svaret.

Tills du har svarat kan jag våga mig på en gissning. Ett halvår kanske. På sin höjd 9-12 månader. En förutsättning för att leda åtalet i bevis är att det finns vittnen. Någon komplicerad teknisk bevisning kan det omöjligt handla om. Ev. vittnen måste man ha hört till leda vid det här laget så i princip skulle det bara vara att köra. En åklagare har som bekant skyldighet att agera skyndsamt. Problemet är att det dröjer och dröjer och dröjer. Och det pekar bara åt ett håll.
2018-08-27, 19:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Så du menar att Mueller inte utför sitt uppdrag nu. Har han inte försökt bevisa utredningens huvudsyfte? Det tror jag nog är det mest korkade jag hört, slog tom dina rekord. Du är nog rätt ensam om den åsikten.

Har man satt dit maffian, så kan man troligtvis sitt jobb redan.
Och yppar man inte nått ifrån utredningen, så ser det också att han sköter sitt jobb. genom inte berätta nått.
För du förstår att utredningar är ingen allmän information som delas ut på daglig basis eller ens någonsin innan man är klar.
Sen finns det säkert material man får tilldelat sig till advokat, dock fortfarande ingen allmän information.

Du verkar ha skrämmande lite kunskap hur utredningar som tex Robert Mueller har fått i uppdrag av republikanerna.

Citat:
Berätta istället för att ställa meningslösa retoriska frågor? För jag antar att du är medveten om svaret.

Tills du har svarat kan jag våga mig på en gissning. Ett halvår kanske. På sin höjd 9-12 månader. En förutsättning för att leda åtalet i bevis är att det finns vittnen. Någon komplicerad teknisk bevisning kan det omöjligt handla om. Ev. vittnen måste man ha hört till leda vid det här laget så i princip skulle det bara vara att köra. En åklagare har som bekant skyldighet att agera skyndsamt. Problemet är att det dröjer och dröjer och dröjer. Och det pekar bara åt ett håll.
Nej, hur skulle jag veta detta?
Enda vi vet att såna här utredningar tar lång tid, eller är du av annan tro att de är snabba?
Måste ta vägen med retorik, då vi pratar med folk som inte förstår enkla saker i deras rättsprocess, som Muellers utredning tex.

Jag har ingen aning hur lång tid utredningen tar, men göra såna påståenden som gjorts.
Detta går inte innan man fått utredningen klar och publicerat.
Det är knappast nått du kan bestrida, eller blir det en ny uppvisning om hur lite man vet om utredningar?

Och vad Mueller vet och hur mycket han behöver förhöra någon, ja, det säger inget om vad han har för bevis eller inte.
Du får som alla andra vänta.

Men en bra fråga är varför du vill förekomma denna utredning, är du rädd av den ska ge?
Du förstår även att man kommer använda sig av bevis i så fall?
Mueller kommer ge dig allt du behöver, men vad det är, får du som alla andra vänta på.

Men först ska man förhöra Trump, och en dagen har han inget och dölja och nästa ska Trump inte svara på vissa frågor.
2018-08-27, 19:47
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Har man satt dit maffian, så kan man troligtvis sitt jobb redan.
Och yppar man inte nått ifrån utredningen, så ser det också att han sköter sitt jobb. genom inte berätta nått.
För du förstår att utredningar är ingen allmän information som delas ut på daglig basis eller ens någonsin innan man är klar.
Sen finns det säkert material man får tilldelat sig till advokat, dock fortfarande ingen allmän information.

Du verkar ha skrämmande lite kunskap hur utredningar som tex Robert Mueller har fått i uppdrag av republikanerna.
Först säger du att Mueller aldrig försökt bevisa rysskopplingar och nu detta.

Du menar att det finns hemliga vittnen och misstänkta som ingen hört talas om?
Du kommer att få bända loss foliehatten när detta är över. Gör inte inte som Trumphataren i Jacksonville, please.
Senast redigerad av bludderbladder 2018-08-27 kl. 19:54.
2018-08-27, 20:17
Medlem
Citat:

Du vet uppenbarligen inte hur lång tid det tar. Men det tar lång tid. Flera år faktiskt. Varför det tar så lång tid beror på att man ska förhöra väldigt många personer och de flesta flera gånger för att pussla ihop vad som hänt. Det överlämnades extremt många dokument, vet du hur många dokument det är?

Klart att det är komplicerat att söka över hela världen. Det förstår du väl själv?
2018-08-27, 20:18
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:

Är det Rysslandsracet du syftar på eller Manafort ?
Om du tar Manafort så är väl den delen just nu klar. Det är väl det du menar, eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in