Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Tur att USA är en konstitutionell republik och inte ett pöbelvälde.
Om vi ska vara helt ärliga finns faktiskt ingenting, bortsett från en skamfilad dossier, som man måste vara tokig för att tro på. Allt som finns är en utredning som bara sväller och sväller, precis som utredningar brukar göra när de saknar mål och syfte, annat än att sätta dit någon för vad det än månde vara.
Försök förstå att personer som gör affärer på Trumps nivå, har en bred skyddsvall av advokater, som nagelfar varenda transaktion som görs. Mueller har inte hittar något och kommer inte hitta något som visar att Trump samarbetade med Ryssland i syfte att manipulera valet. De hade helt enkelt en bättre kampanjstrategi. En strategi som du kan läsa om i dagens aftonblaska.
Inget du kan veta.
Men du som är så säker på att Trump inte haft fingrarna med här, varför är ni så paranoid rädda för utredningen?
Strategin i presidentvalet var dokusåpa, många finner det oseriöst.
Och vi ser ju att dokusåpan fortsatt, det "roliga" är hur han bråkar med en änka.
Det är totalt avsaknad av att förstå vad en president gör ibland i sitt ämbete, och inte ens klarar av att komma ihåg namnet på den fallna soldaten.
För sen strö salt i såren.
Jag däremot, jag väntar till utredningen är klar innan jag fäller bilan.
Dock råder det noll tvekan om att utredningen kommer ha återverkningar, frågan är bara vad.