Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-17, 08:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Han behöver en advokat för de ska tvinga honom att svara annars begår han ett brott. Så nu vill han veta på vilket ben han ska stå på.

VH hade ju instruerat honom att inte svara på några frågor om transition och det gjorde han inte och då la de fram en subpoena på honom att svara.

De öppna attackerna på Bannon kan så klart spela in, antingen han inser det själv eller inte. På något sätt så tänker jag att han kan uppleva det, medvetet eller inte, att sänker han Trump så åker han själv uppåt i samma takt. Eller så bara, att jag tar med Donald i fallet om det nu är så illa för honom personligen.

Vad kan det här med Haiti och Trump Tower och pengatvätt av Baby Doc ha för inverkan? Teorier?

Du glömmer ett viktigt tredje alternativ...Hämnd, trump och hans administration har slängt Bannon under bussen och han hsr nu möjligheten att hämnas eller visa att han är är så svag att han lägger sig på rygg.

Och det är bara om det finns något om Trump familjen
2018-01-17, 09:18
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du glömmer ett viktigt tredje alternativ...Hämnd, trump och hans administration har slängt Bannon under bussen och han hsr nu möjligheten att hämnas eller visa att han är är så svag att han lägger sig på rygg.

Och det är bara om det finns något om Trump familjen

Det är även smart av Bannon att vänta tills han fick en subpoena på sig; han kan nu med gott samvete svara på frågorna då han är tvungen enligt lag, men ändå hämnas på Trump utan att vara en "förrädare" mot saken. Detta stärker Bannons aktier inför framtiden.

Tydligen skall han tillbaks till kongressen redan på torsdag för ytterligare förhör, detta kan faktiskt bli riktigt episkt.
2018-01-17, 11:02
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det är även smart av Bannon att vänta tills han fick en subpoena på sig; han kan nu med gott samvete svara på frågorna då han är tvungen enligt lag, men ändå hämnas på Trump utan att vara en "förrädare" mot saken. Detta stärker Bannons aktier inför framtiden.

Tydligen skall han tillbaks till kongressen redan på torsdag för ytterligare förhör, detta kan faktiskt bli riktigt episkt.

Det visar sig men jag tror bannon har tagit in en advokat för att få veta när han ska vara otydlig och när han kan hämnas på Trump utan att ta direkt skada
2018-01-17, 11:30
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det visar sig men jag tror bannon har tagit in en advokat för att få veta när han ska vara otydlig och när han kan hämnas på Trump utan att ta direkt skada

Mycket möjligt, men när han möter Mueller inför the Grand Jury kan han inte vara otydlig. Intressant att Bannon tycks ha sagt att han inte svarade för att Vita Huset instruerade honom att inte svara.
2018-01-17, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Han behöver en advokat för de ska tvinga honom att svara annars begår han ett brott. Så nu vill han veta på vilket ben han ska stå på.

VH hade ju instruerat honom att inte svara på några frågor om transition och det gjorde han inte och då la de fram en subpoena på honom att svara.

De öppna attackerna på Bannon kan så klart spela in, antingen han inser det själv eller inte. På något sätt så tänker jag att han kan uppleva det, medvetet eller inte, att sänker han Trump så åker han själv uppåt i samma takt. Eller så bara, att jag tar med Donald i fallet om det nu är så illa för honom personligen.

Vad kan det här med Haiti och Trump Tower och pengatvätt av Baby Doc ha för inverkan? Teorier?

Vilseledande beskrivning. Vid alla utredningar från kongressen som rör Vita huset så måste man konsultera om hur säkerhetsklassad information kan lämnas ut. Det påstådda "instruerandet" att tysta Bannon har endast varit en del i denna process.
2018-01-17, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Vilseledande beskrivning. Vid alla utredningar från kongressen som rör Vita huset så måste man konsultera om hur säkerhetsklassad information kan lämnas ut. Det påstådda "instruerandet" att tysta Bannon har endast varit en del i denna process.

Att tysta Bannon har bara varit en del i processen att ge vilseledande beskrivningar. Det kan jag tänka mig. Att VH menar att Trump ska ha rätt att tysta diskussioner han haft med personer när Obama var president är helt klart vilseledande så jag håller med dig.
2018-01-17, 18:06
Medlem
TheStifmeisters avatar
Här kommer jag igen och frågar vart bevisen är? Klockan tickar samtidigt som snaran dras åt Hillary och muellers halsar för varje dag som går...

Vart är bevisen att Trump gjort något olagligt? Förutom att vara anti-PK som ni Trumpofober hatar så mycket
2018-01-17, 18:55
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStifmeister
Här kommer jag igen och frågar vart bevisen är? Klockan tickar samtidigt som snaran dras åt Hillary och muellers halsar för varje dag som går...
Att begära bevis och källor i det här forumet är som att be om vattenkälla i en öken.
2018-01-17, 19:04
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStifmeister

Vart är bevisen att Trump gjort något olagligt? Förutom att vara anti-PK som ni Trumpofober hatar så mycket
Tydligen kommer bevisen längre fram. Mueller ska bara beställa in lite fler dokument och genomföra ytterligare en utfrågning först. Hoppet är det sista som dör.
2018-01-17, 19:09
Medlem
TheStifmeisters avatar
Ja... Det är lite som en masspsykos som Trumpofoberna lider av... Jag menar detta är bara en häxjakt som Mueller, Comey och Clinton startat.

Jag förväntar mig att utredningen läggs ner snart och att en ny utredning startas mot Mueller, Hillary och särskilt Comey!
2018-01-17, 19:09
Medlem
bernad_laws avatar
Bannon, som blev servad sin subpoena av FBI-agenter vid sitt hus, tycks ha kommit överens med Mueller om att enbart intervjuas av utredare istället för att stå framför en Grand Jury. I utbyte har han lovat att samarbeta fullt ut.

Är ganska uppenbart att Mueller har honom vid bollarna när han går med på det; om det vore några frågor som han inte ville svara på skulle han hamnat framför juryn direkt.

------------------------------------------------------------------------------

Ytterligare intressanta saker från förhören av Bannon i utskottet i går:

Citat:
BREAKING: AP Sources: Steve Bannon attorney relayed questions to White House during House interview, was told when not to respond.
https://twitter.com/AP/status/953671341802164224
2018-01-17, 19:45
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Tydligen kommer bevisen längre fram. Mueller ska bara beställa in lite fler dokument och genomföra ytterligare en utfrågning först. Hoppet är det sista som dör.

Exakt. Och din fromma förhoppning är att inget ska hittas, eller hur

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in