2006-01-14, 14:36
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunshin
Vart hittar man oberoende undersökningar av det här?

Om man tänker logiskt, så består vi av mestadels vatten, och vatten + el är ju inte en direkt bra kombination, vatten är ett medium som för vidare vibrationer och ljud, kan man inte säga detsamma om viss strålning då? Skiljer på naturlig strålning nu, som UV strålning, men det är ju inte heller bra i större mängder Kan med 100% säkerhet säga att jag iallfall känner av kraftledningar när jag är i närheten av dem. Fast det är klart, det kan ju vara psykologiskt, men det skulle man kunna säga om allt

Intressant, onekligen!!
2006-01-14, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Intressant, onekligen!!
Du kan ju inte vara allvarlig? Vad i inlägget var intressant?
2006-01-14, 15:00
Medlem
Kyparens avatar
Förtydligar mitt tidigare inlägg:
Jag kanske inte riktigt förstod topic här. Självklart kan strålning leda till cancer. Jag menar bara att en människa inte kan bli allergisk mot strålning, och att det är totalt omöjligt att i en blindtest avgöra om en mobilmast står på fullkraft eller är frånslagen. Således tycker jag att det är sorgligt att psykpatienter som igentligen skulle må bättre av att få någon vård för sin egentliga åkomma, sitter och bromsar utvecklingen genom sin lobbyverksamhet. Ok det blev lite snurrit det här också, men ändå!
2006-01-14, 16:37
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyparen
Jag menar bara att en människa inte kan bli allergisk mot strålning...

Inte?

http://www.sef.com/home/sef4/home.nsf/DocFiles/Elmag-80.pdf/$FILE/Elmag-80.pdf

2006-01-14, 16:50
Medlem
Kyparens avatar
Citat:
Inte?

http://www.sef.com/home/sef4/home.nsf/DocFiles/Elmag-80.pdf/$FILE/Elmag-80.pdf

Antar att dina smileys indikerar en viss ironi. Men det var ju just den typen av "forskning" jag menade med lobbying. Det finns ju mängder med "världsberömda" forskare som kommer fram till dom mest konstiga saker man tänkas kan. Vill minnas mannen som på fullaste allvar i programmet Insider förklarade att hela värden bestod av massa Hartmankors och dyligt som styrde människan på något vis. Med hjälp av slagruta & en plastbit vid proppskåpen botade han folks sömnlöshet, det faktum att han förmodligen lyckades med detta är ju ytterligare ett bevis om att det rör sig om placebo. Sedan har man ju alla dessa som bevisar att canabis är totalt ofarlig och till och med kan bota sjukdomar, att det finns utomjordingar och att människan är helt beroende av diverse planeters dragningkraft.

Måste tillägga att alla dessa flippade pajasforskare är kraftigt överbevisade av alla seriösa forskare på dom stora universiteten, som jobbar på ett helt annat sätt.
2006-01-14, 18:23
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Antar att dina smileys indikerar en viss ironi. Men det var ju just den typen av "forskning" jag menade med lobbying. Det finns ju mängder med "världsberömda" forskare som kommer fram till dom mest konstiga saker man tänkas kan. Vill minnas mannen som på fullaste allvar i programmet Insider förklarade att hela värden bestod av massa Hartmankors och dyligt som styrde människan på något vis. Med hjälp av slagruta & en plastbit vid proppskåpen botade han folks sömnlöshet, det faktum att han förmodligen lyckades med detta är ju ytterligare ett bevis om att det rör sig om placebo. Sedan har man ju alla dessa som bevisar att canabis är totalt ofarlig och till och med kan bota sjukdomar, att det finns utomjordingar och att människan är helt beroende av diverse planeters dragningkraft.

Måste tillägga att alla dessa flippade pajasforskare är kraftigt överbevisade av alla seriösa forskare på dom stora universiteten, som jobbar på ett helt annat sätt.

Varför måste man i så fall följa gränsvärden?

Jag menar, eftersom strålningen påstås vara ofarlig...

(Sveriges gränsvärden ligger förresten underligt nog 100 (HUNDRA) gånger HÖGRE än resten av Europa, kanske svenskar anses tåla strålning bättre än de på kontinenten...)

http://www.vagbrytarenstockholm.se/gransvarden/index.htm

2006-01-14, 18:42
Medlem
Kyparens avatar
Citat:
Varför måste man i så fall följa gränsvärden?

Jag menar, eftersom strålningen påstås vara ofarlig...

(Sveriges gränsvärden ligger förresten underligt nog 10 ggr högre än resten av Europa, kanske svenskar anses tåla strålning bättre än de på kontinenten...)

Strålningen från t,ex Kraftledningarna ovanför taket på ett tåg kan ju leda till att lokföraren efter 20års tjänst får en cancertumör. Därför är det viktigt med gränsvärden, det är inte samma sak som att någon skulle få en allergichock av en 3G mast 2KM från dennes bostad. :tease:
2006-01-14, 19:06
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Strålningen från t,ex Kraftledningarna ovanför taket på ett tåg kan ju leda till att lokföraren efter 20års tjänst får en cancertumör. Därför är det viktigt med gränsvärden, det är inte samma sak som att någon skulle få en allergichock av en 3G mast 2KM från dennes bostad. :tease:

Varför får man cancer om man vistas nära kraftledningar?
2006-01-14, 20:05
Medlem
Kyparens avatar
Citat:
Varför får man cancer om man vistas nära kraftledningar?

Kraftledningarnas strålning påverkar kroppens celler så att dom börjar förändras. Det är en helt annan grej med högspänningledningar än med antenner som sänder singnaler.
Jämför med att ställa dig en meter från en högspänningsledning, det räcker för att grilla dig, där emot kan du krama en antenn i flera år utan att fatta eld. Ett magnetisk fält behöver inte vara farligt.

Varför tror du att man kan bli sjuk av 3G master?
2006-01-15, 13:37
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ett magnetisk fält behöver inte vara farligt.

Varför tror du att man kan bli sjuk av 3G master?

Det finns forskning som påvisar detta, bland annat från Israel:

http://www.vagbrytarenstockholm.se/forskning/wolf/index.htm

2006-01-15, 13:52
Medlem
Fascists avatar
Citat:
Det finns forskning som påvisar detta, bland annat från Israel:

http://www.vagbrytarenstockholm.se/forskning/wolf/index.htm

"International Journal of Cancer Prevention" finns inte i ISI-databasen, saknar impact factor och har följaktligen samma auktoritet på ämnet mobilstrålning som "Mulle Meck bygger båt".
Några frågor på det?
2006-01-15, 18:12
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fascist
"International Journal of Cancer Prevention" finns inte i ISI-databasen, saknar impact factor och har följaktligen samma auktoritet på ämnet mobilstrålning som "Mulle Meck bygger båt".
Några frågor på det?

Diagram över strålningens intensitet i Watt per kvadratmeter (W/m2):

http://www.vagbrytarenstockholm.se/halsoproblem/diagram/index.htm

Diagrammet visar observerade effekter och genomsnittlig strålning i studier på människor utsatta för elektromagnetisk strålning.

Hav i åtanke när ni betraktar diagrammet att gränsvärdet för 3G i Sverige ligger på hela 10 W/m2 och för GSM 9004,5 W/m2...

Det svenska gränsvärdet för GSM 900 (4,5 W/m2), den vanliga mobiltelefonin, ligger m.a.o. ungefär 1000 gånger HÖGRE än strålningen som de cancerdrabbade vid de Israeliska basstationerna är utsatta för...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in