2006-03-29, 19:15
Medlem
Arseniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
SSI gör en kovändning, manar nu till stor försiktighet med mobiler:

http://www.ssi.se/ickejoniserande_stralning/Mobiltele/onodig_exponering.html

Det var då gubevars på tiden...

"Varifrån du ringer påverkar också exponeringen. Mobiltelefonen kan minska sändarstyrkan till en tusendel om du har bra täckning, det vill säga att förbindelsen med basstationen är god."

Jamen dåså! Då har du alltså ändrat åsikt och tycker att vi ska bygga ut nätet med master? Toppen!
Jag gillar när du tar fram sidor med fakta till andras fördel, tack för den.

"En svag misstanke om eventuella hälsoeffekter.." japp.. en svag misstanke..dom har inte en aning alltså, men ok, jag släpper det.
2006-03-29, 19:25
Medlem
Blev det nåt hungerstrejkande? Var ingen där och tog bilder med en kameramobil?

Eller var allt en bluff..?
2006-03-29, 19:54
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Faktum är att det är direkt hälsovådligt att befinna sig på Sergels Torg låt oss säga mer än 10-20 minuter, med tanke på att det finns ett 100-tal högstrålande mobilsändare inom en radie på 2 kilometer från Sergels Torg...
Den med minsta kunskap och insikt i vad Sergels Torg är vet att "mobilsändare" är det minsta man behöver bekymra sig om. T.o.m. avgaserna från bilarna är ett betydligt större problem än det. Och vad säger du om Maria då? Du vet hon som med stor nitälskan satt och spelade på sin elorgel? Vad var det som tog kål på henne? Var det den ökade användningen av mobiltelefoner och utbyggnaden av mobilnäten, eller var det at hon exponerade sig för elorgen, denna elektriska helvetesmaskin?

Citat:
Tänkte ta och besöka Sergels Torg nu i eftermiddag (i max 20 minuter), någon mer som tänkt ta sig dit?
Du menar idag, Onsdagen den 29:e Mars 2006, va? Först var jag där vid 10:30 och såg fyra st pers som stod i en cirkel vid Pocket Shop och talade. Två av dom hade såna där mag- och ryggskyltar. En av dom stod strategiskt nog med ryggen mot PS. På den andra personen såg jag bara ryggskylten. Det var någon bild på en förälder som inte visste varför ungarna hade huvudvärk och ungarna talade i svarta blixtar till mobiltelefoner. (Och nu är det så att det finns hundratals anledningar till att ha huvudvärk. Man måste eliminera bl.a. sömnbrist och vätskebrist innan just mobiltelefoner kan ringas ing. Vetenskaplig metodik...)

Däremot så fanns det några som hade anordnat en betydligt mer organiserad protest. De hade spännt upp riktiga banderoller mellan ett par pelare. De protesterade mot något korkat beslut från Migrationsverket.

När jag sedan kom tillbaka vid 18:00 så är det bara den mer organiserade protesten. Jag läser igenom ett flygblad och skriver på en protestlista. Jag frågar sedan om de möjligtvis har sett några som protesterade mot mobiltelefoner. Njaa...kanske, var svaret.

Men vad var det för låda som man skulle hungerstrejka/hoppa över ett par måltider i? Var det en flyttkartong, en banankartong, en orgonbox, en jätteestor piñata, en låda som trollkarlar sticker svärd i eller en vakuumsäng (tekniskt sett en slags låda.)

MVH
/Herr Lindholm

P.S. Just nu är det ca 12 h kvar av 24 h-protesten. Eller så skall de 24 h fördelas över flera olika tillfällen. För vem bryr sig om några protesterar klockan 03:30 på Sergels Torg?
2006-03-29, 20:12
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Blev det nåt hungerstrejkande? Var ingen där och tog bilder med en kameramobil?

Eller var allt en bluff..?

Du har fortfarande möjlighet att ta bilder med din strålande mobil imorgon torsdag, fredag och lördag, eftermiddagar.

Aktionen kommer att pågå ca 4 dagar/vecka, i några veckor framåt!

Väl mött!
2006-03-29, 20:53
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Du har fortfarande möjlighet att ta bilder med din strålande mobil imorgon torsdag, fredag och lördag, eftermiddagar.

Aktionen kommer att pågå ca 4 dagar/vecka, i några veckor framåt!

Väl mött!
Uppmanar du till att begå massmord med strålkanon?

Och om de andra är lika rädda för Sergels Torg som du så är det inte så konstigt att dagens tjugofyratimmarsprotest inte räckte så länge. Om man bara exponerar sig för Sergels Torg 20 min i stöten så kan man få de 24 h att räcka till 73 tillfällen.

Och jag vill ha en förklaring till varför det varken var någon hungerstrejkare i låda eller folk överhuvudtaget där vid 18:00-snåret utan att du använder dig av smileys och fetstil, Mankan. Om du anser att din ståndpunkt är viktig så skall du respektera oss andra här såpass mycket att du inte skämtar bort detta fiasko med massa digitalt krafs.

MVH
/Herr Lindholm
2006-03-29, 21:55
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Protestaktion för mastflyktingar och mot skadlig elektromagnetisk strålning 29 mars 2006, Plattan vid Sergels torg, Stockholm
Plattan är Sergels Torg! (Ja, jag har tråkigt.)

Citat:
Start kl 8.00 dygnet runt, så länge som möjligt. Möte på samma plats för förberedelser kl 7. 00 (plakatmålning, spika ihop material, m m).
Jaha, det förklarar det mesta. Att ha "dygnet runt" och "så länge som möjligt" i samma mening är en fet självmotsägelse. Med sådan usel teori är mycket förståeligt...

Citat:
(Från ett utskick som sprids på nätet)
Ja, där sprids det många dumma och farliga mem.

MVH
/Herr Lindholm
2006-03-30, 16:27
Medlem
Citat:
SSI gör en kovändning, manar nu till stor försiktighet med mobiler:

Så om man inte har någon mobiltelefon finns ingen strålningsrisk?
2006-03-30, 23:19
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Och jag vill ha en förklaring till varför det varken var någon hungerstrejkare i låda eller folk överhuvudtaget där vid 18:00-snåret utan att du använder dig av smileys och fetstil, Mankan. Om du anser att din ståndpunkt är viktig så skall du respektera oss andra här såpass mycket att du inte skämtar bort detta fiasko med massa digitalt krafs.

Nu kommer Mankan vara försvunnen från denna tråden ett kort tag och under tiden kommer han ha glömt av detta inlägg. Sen dyker han upp igen med en länk till en Se&Hör-artikel om forskare vid Abu Dhabis fristående särskola som påstår att mobilstrålning kan vara skadligt för skalbaggars menstruationscykel...
2006-03-31, 17:11
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Nu kommer Mankan vara försvunnen från denna tråden ett kort tag och under tiden kommer han ha glömt av detta inlägg. Sen dyker han upp igen med en länk till en Se&Hör-artikel om forskare vid Abu Dhabis fristående särskola som påstår att mobilstrålning kan vara skadligt för skalbaggars menstruationscykel...
Men oj! Jag visste inte ens att insekter hade mens.

MVH
/Herr Lindholm
2006-04-06, 14:03
Medlem
Mankans avatar
MOBIL-NYHETER:

Hela 67% av befolkningen i Israel är oroade av mobilmaster och 27% beredda att flytta ...

http://www.postchronicle.com/news/technology/article_21213090.shtml

(Israeler är intelligenta...)

Tyska naturskyddsföreningen kräver mobilförbud i skolor:

http://vorort.bund.net/bawue/aktuell/presse.php?start=0&id=266

(Respekt till tyskarna...)

2006-04-06, 17:26
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
MOBIL-NYHETER:

Hela 67% av befolkningen i Israel är oroade av mobilmaster och 27% beredda att flytta ...

http://www.postchronicle.com/news/technology/article_21213090.shtml

(Israeler är intelligenta...)

Dom kanske har tröttnat på att vara rädda för palestinierna och vill vara som alla andra proppmätta, andeskådande västerlänningar?

:smart:

MVH
/Herr Lindholm
2006-04-06, 18:24
Medlem
Mankans avatar
Ikväll (21:40-24:00) handlar "Karlavagnen" i P4 om mobiler - på gott och ont!!!

http://www.sr.se/cgi-bin/p4/programsidor/index.asp?ProgramID=905

Torsdag 6 april
Livet med mobilen

Nu har nästan alla en mobiltelefon och använder den flitigt. Kvinnor och män, unga och gamla. Det är inte längre oöverstigligt dyrt att ringa och prägeln av lyx och exklusivitet har väl nästan försvunnit. Det finns de som inte bryr sig om att skaffa fast telefon längre, det får räcka med mobilen. Mobiltelefonen har betytt en hel del för vårt sätt att leva och att umgås. Mötestider och platser behöver inte bestämmas i förväg, ingen sitter hemma vid telefonen och väntar på viktiga besked. Promenader, bussresor och tågfärder är inte längre tysta aktiviteter, utan kanske tillfället för ett längre resonemang med bästisen. Intima samtal som också medresenärerna får ta del av. Hur har du påverkats av mobiltelefonen? Är ditt sociala liv mer avslappnat och lättare att administrera? Eller medför mobillivet snarare stress och osäkerhet? Kvällens ämne i karlavagnen är livet med mobilen - på gott och ont...

Programledare Gunilla Ivarsson

-----------------------------------------

Telefonslussen öppnar redan 21:00, någon mer än jag som tänkte prata ikväll?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in