Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Faktum är att det är direkt hälsovådligt att befinna sig på Sergels Torg låt oss säga mer än 10-20 minuter, med tanke på att det finns ett
100-tal högstrålande
mobilsändare inom en radie på 2 kilometer från Sergels Torg...

Den med minsta kunskap och insikt i vad Sergels Torg
är vet att "mobilsändare" är det minsta man behöver bekymra sig om. T.o.m. avgaserna från bilarna är ett betydligt större problem än det. Och vad säger du om Maria då? Du vet hon som med stor nitälskan satt och spelade på sin elorgel? Vad var det som tog kål på henne? Var det den ökade användningen av mobiltelefoner och utbyggnaden av mobilnäten, eller var det at hon exponerade sig för elorgen, denna elektriska helvetesmaskin?
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Tänkte ta och besöka Sergels Torg nu i eftermiddag (i max 20 minuter), någon mer som tänkt ta sig dit?
Du menar idag, Onsdagen den 29:e Mars 2006, va? Först var jag där vid 10:30 och såg fyra st pers som stod i en cirkel vid Pocket Shop och talade. Två av dom hade såna där mag- och ryggskyltar. En av dom stod strategiskt nog med ryggen mot PS. På den andra personen såg jag bara ryggskylten. Det var någon bild på en förälder som inte visste varför ungarna hade huvudvärk och ungarna talade i svarta blixtar till mobiltelefoner. (Och nu är det så att det finns hundratals anledningar till att ha huvudvärk. Man måste eliminera bl.a. sömnbrist och vätskebrist innan just mobiltelefoner kan ringas ing. Vetenskaplig metodik...)
Däremot så fanns det några som hade anordnat en betydligt mer organiserad protest. De hade spännt upp riktiga banderoller mellan ett par pelare. De protesterade mot något korkat beslut från Migrationsverket.
När jag sedan kom tillbaka vid 18:00 så är det bara den mer organiserade protesten. Jag läser igenom ett flygblad och skriver på en protestlista. Jag frågar sedan om de möjligtvis har sett några som protesterade mot mobiltelefoner. Njaa...kanske, var svaret.
Men vad var det för låda som man skulle hungerstrejka/hoppa över ett par måltider i? Var det en flyttkartong, en banankartong, en
orgonbox, en jätteestor
piñata, en låda som trollkarlar sticker svärd i eller en
vakuumsäng (tekniskt sett en slags låda.)
MVH
/Herr Lindholm
P.S. Just nu är det ca 12 h kvar av 24 h-protesten. Eller så skall de 24 h fördelas över flera olika tillfällen. För vem bryr sig om några protesterar klockan 03:30 på Sergels Torg?