2017-09-11, 16:54
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Snubblade precis över denna sajt

http://www.youmo.se

Tydligen har någon i myndighetsställning äntligen förstått att synen på sex i allmänhet och sexualmoral i synnerhet inte följer Svenska Normer i många av de avkrokar varifrån vår befolkningsförstärkning stammar och har som en följd av sagda insikt lanserat en internetsajt. Som av en händelse finns texten tillgänglig på dari, somaliska, tigrinja och arabiska.

Min tanke med trådstarten är att vi, förutom att kämpa mot impulsen att förkasta det hela som ett ironiskt konstprojekt filosofiera kring följande frågor:

Kommer detta att hjälpa?

Är illustrationerna representativa för målgruppen?

Är detta väl investerade skattepengar?
Citera
2017-09-11, 22:24
Medlem
"Om en kille med ljus hud som växt upp i Sverige till exempel gör något som han inte får så kanske han blir tolkad som lite busig, men om en kille som är född utanför Sverige och har mörk hud gör samma sak kanske han ses som en problematisk bråkstake."

Så om ljushudingar skulle, tja.. låt oss säga, kasta sten på polisen, så skulle det anses som bus och stök, men om utlänningar nu av någon märklig anledningen skulle ägna sig åt samma aktivitet så skulle det ta hus i helvetet?

Jag hittar ingen källanvisning på det fakta som bevisar att de med ljus hud endast blir tolkade som lite busiga medans mörkhyade blir ansedda som problematiska bråkstakar för samma aktivitet. Har jag missat den hänvisningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in