2017-09-10, 14:03
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronken82
Har träffat många Bosnier i livet, och av mina erfarenheter, så vågar jag påstå att dom är ett utomordentligt trevligt och arbetsamt folk, majoriteten iaf. Och ja, dom är väldigt sekulära, vilket är positivt givetvis.

Ja, bosnier är coola. Har jobbat ihop med många genom åren och de är ett vettigt folk.
Citera
2017-09-10, 14:11
Medlem
RadioDDR1s avatar
Det är kanske inte en slump att Sveriges allra argaste invandrare är en Bosnier.
Citera
2017-09-10, 14:24
Medlem
olavikostalainens avatar
Kommer ihåg nyligen att det var någon som länkade att en far hade stympat sin dotter. Efternamnet var bosniskt.
Citera
2017-09-10, 14:50
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PTHJ
De är inte riktigt lika rättstrogna.
Den turk och den bosnier jag känt har varit muslimer och det enda som jag märkt av deras religion är att de avstått från att äta skinka och det utan moralpredikan á la veganer.

Har märkt samma sak med. På de arbeten jag träffat dessa och har som bekanta, från olika håll på balkan, är religion knappast någon prio i deras liv så sett.

De på andra sidan medelhavet spelar i en egen liga.
Citera
2017-09-10, 15:16
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Det finns även kriminella bosnier och då speciellt andra generationens invandrare.
Ett exempel är ju den nu ihjälskjutna ledaren i den så kallade M-falangen och det gänget som säljer narkotika och vapen i Malmö.

Han är inte bosnier utan kommer från Sandzak i Serbien. Kanske läsa på?

OnT: Jag kommer ihåg fallet där kvinnan mördade barnen och sedan satte på eld och tog livet av sig. Mannen är från Bosnien och det blev direkt spekulationer om hedersmord och dylikt. Hedersmord i Bosnien är lika vanligt som hedersmord bland svenskar. Det är något man ser ner på och inte omfamnar som araber/kurder gör.
Citera
2017-09-10, 15:44
Medlem
Walvaters avatar
Så folk har alltså på allvar inte fattat att det inte har med religion, utan etnicitet, att göra?

Bosnier är förvisso våldsammare än vad en medelsvensson är, men är långt ifrån lika oberäkneliga och aggressiva som blattar eller kristna negrer.
Citera
2017-09-10, 16:09
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Varje dag kan man läsa om problematiska MENA-folk, polacker, öststatare och andra som gör sig skyldiga till mord, misshandel och grova stölder. Men det är inte ofta jag läser om bosniska muslimer. Deras grannar, serber, albaner, kroater och makedoner är långt mer kriminella och problematiska.

Hur kommer det sig att denna folkgrupp som har islam som religion inte är lika problematiska som MENA eller deras grannar? Tror aldrig jag har hört att en bosnisk muslim går runt och mördar, våldtar och rånar med jämna mellanrum i Sverige eller övriga Europa. Enstaka fall räknas givetvis inte, det handlar om den statistiska prevalensen och där ligger bosniska muslimer långt ner trots att deras antal i Sverige är långt fler än vissa andra problematiska grupper (200 000). Varför är det så?

Varför tror du att det inte finns "bosniska muslimer" som har mördat eller våldtagit i Sverige? I de artiklar och notiser jag läser om olika grova brott så brukar det inte anges om förövaren är bosnisk muslim, irakisk muslim/kristen, rysk ortodox, polsk katolik, egyptisk kopter, burmesisk buddhist, indisk hindu, tysk ateist eller asatroende norrman.

Menar du att bara för att du ser en bild eller läser ett namn på en bov så vet du direkt varifrån personen härstammar och vilka gudar personen eventuellt tillber?
Citera
2017-09-10, 16:39
Medlem
Bosniens huvudstad Sarajevo i 4K, otroligt sevärt. Titta igenom hela klippet.

https://www.youtube.com/watch?v=GxvgWUrJT3I

Svaret på frågan till TS. Eftersom Bosniakerna har ett arv, Bosnien var ett kungarike under medeltiden och en regional stormakt under 1300 talet.
Citera
2017-09-10, 16:46
Medlem
paprikaflickans avatar
En viktig faktor är även att bosnierna som kom hit kom i mycket mindre antal än dagens negrer och araber. Därför var de tvungna att integrera sig i det vanliga svenska samhället istället för att skapa muslimska enklaver.
Citera
2017-09-10, 16:52
Medlem
1: vi är från europa med europeiska värderingar 2: religion för oss är sekundärt när det gäller att leva , ha kul osv 3: vi är utbildade människor och inte som andra apor som kommer hit där religion är allt och där dom kan inte ens läsa utan guds ord är allt och inget .

muslimer från bosnien och iran är dom som anpassat sig bäst här, resten är djur som lyckats fly sin bur så dom fuckar samhället istället
Citera
2017-09-10, 16:59
Avslutad
Det är väldigt enkelt att svara på den frågan: de har bättre gener.

De är inte lika sönderavlade, har högre IQ och bättre impulskontroll. Det är så enkelt.
Citera
2017-09-10, 17:03
Medlem
Dom är andra klassens folk ur slavsläktet. Genom århundraden har de varit tvungna att anpassa sig för överlevnad. Det innebär att risken är stor att de vänder svenskarna ryggen när en annan folkgrupp fått maktinflytande i landet.
Senast redigerad av Iwinyouloose 2017-09-10 kl. 17:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in