Citat:
Ursprungligen postat av
Assdefender
Varje dag kan man läsa om problematiska MENA-folk, polacker, öststatare och andra som gör sig skyldiga till mord, misshandel och grova stölder. Men det är inte ofta jag läser om bosniska muslimer. Deras grannar, serber, albaner, kroater och makedoner är långt mer kriminella och problematiska.
Hur kommer det sig att denna folkgrupp som har islam som religion inte är lika problematiska som MENA eller deras grannar? Tror aldrig jag har hört att en bosnisk muslim går runt och mördar, våldtar och rånar med jämna mellanrum i Sverige eller övriga Europa. Enstaka fall räknas givetvis inte, det handlar om den statistiska prevalensen och där ligger bosniska muslimer långt ner trots att deras antal i Sverige är långt fler än vissa andra problematiska grupper (200 000). Varför är det så?
Varför tror du att det inte finns "bosniska muslimer" som har mördat eller våldtagit i Sverige? I de artiklar och notiser jag läser om olika grova brott så brukar det inte anges om förövaren är bosnisk muslim, irakisk muslim/kristen, rysk ortodox, polsk katolik, egyptisk kopter, burmesisk buddhist, indisk hindu, tysk ateist eller asatroende norrman.
Menar du att bara för att du ser en bild eller läser ett namn på en bov så vet du direkt varifrån personen härstammar och vilka gudar personen eventuellt tillber?