2017-09-07, 19:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag vill läsa såväl hela fupen som hela domen, det här är bara för galet konstigt. Jag förutsätter nästan att det i själva verket handlar om något som är nätdrivet, kan grilla en älg på en sekund och att arbetsgivaren anmälde honom på mycket goda grunder. Allt annat vore riktigt löjligt och värt en utskällning av såväl arbetsgivare som det samlade rättsväsendet.

Jo och att detta med att den är en "getingdödare" bara är ett svepskäl till att då bygga ett vapen som egentligen var tänkt att användas till annat. Det skulle förklara saken bättre.
Citera
2017-09-07, 19:31
Medlem
Knullkungens avatar
Svt har bild ur fup på vapnet.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jamtland/byggde-flugdodare-doms-for-vapenbrott
Citera
2017-09-07, 19:55
Medlem
Fegyvereks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jamtland/byggde-flugdodare-doms-for-vapenbrott
Delarna ser inte ens ut att komma från en elektrisk flugsmälla utan snarare ebayköpt grej som är småpoppis att göra elchocksvapen utav.

http://m.ebay.com/itm/DC-3v-6v-to-400kV-400000V-Boost-Step-up-Power-Module-High-voltage-Generator-/
Citera
2017-09-07, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Tja, nyligen var det ju en som åkte dit för vapenbrott på grund av att han byggt en potatiskanon, så nog kan detta stämma.

Visar bara på att polis & åklagare tar alla chanser de kan för att lagföra svensson för struntsaker, med Ahmed & grabbarna kan raketterrorisera, elda bilar, & både skjuta & spränga m.m. utan risk...

Det kallas för pinnjakt. Man tar lätta brott före grova, och tar vanliga medborgare före yrkeskriminella eftersom de erkänner och skriver på strafföreläggande i mycket högre grad.
Citera
2017-09-07, 20:26
Medlem
xen1cals avatar
Citat:

Efter att ha sett bilden börjar jag undra om den verkligen var för getingar.
Lättare att döda en geting med en ihoprullad tidning än att pricka den med taggen på hemmabygget.
Citera
2017-09-07, 20:30
Medlem
Citat:

Haha, han har ju till och med klätt den i kamouflagemönster så att den ska likna ett vapen.
Citera
2017-09-07, 20:31
Medlem
Tjoflos avatar
Fyfan vad patetiskt. Samtidigt blev en 12 årig flicka våldtagen av en arab i Stenungsund under skoltid och polisen har inte resurser för att reda ut brottet när de till och med vet vem den misstänkte är.

Har byggt en egen elpistol som fungerar hemskt bra, höll på att ge mig själv en hjärtattack när jag i mitt pillande tog i spikarna med varsin hand. Helt absurt att ens tänka på att någon man vet om skulle anmäla en sådan sak. Hade krossat varenda ruta den personen har i sin ägo.
Citera
2017-09-07, 20:38
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Envar har rätt till liv, frihet och personlig säkerhet.

Ur FN:s deklaration om allmänna mänskliga rättigheter (kapitel 3).

Apparaten som denna mackapär är byggd av kommer från en elchocksbatong, som är en personlig säkerhetsanordning. Men i Sverige klassas den som ett vapen och då får man inte ha den utan licens.

Så när man ska försöka använda sig av de annars väldigt försvarade (särskilt "alla människors lika värde"- och "starta och vara medlem i fackföreningar"-rättigheterna) i Sverige ska man alltså ringa polisen. Att försvara sig själv hade varit alldeles för självständigt. Lika illa när man hör politiker tala om att förbjuda skyddsvästar. Vad blir kvar? Illegala vapen? Kampsport? Vända andra kinden till?

Inte konstigt att polisen inte hinner med all "vardagsbrottslighet." Vänta bara tills tiggeriet är förbjudet och polisen är sysselsatt med att haffa hejhejare hela dagarna.
Citera
2017-09-07, 20:50
Medlem
elbels avatar
"getingdödare"

Tycker han kan få ha den så länge han inte försöker döda getingar eller annat oskyldigt
Citera
2017-09-07, 20:52
Medlem
absolut-justices avatar
Fan, då bryter jag väl mot lagen också, jag fick ett mini tennisrack som bränner upp flugor o getingar, den ger väl +45kv ut, fick den i present av några amerikanska kollegor. Den är ju ganska lätt att göra om till "stungun"om man nu vill.
Citera
2017-09-07, 21:15
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Efter att ha sett bilden börjar jag undra om den verkligen var för getingar.
Lättare att döda en geting med en ihoprullad tidning än att pricka den med taggen på hemmabygget.

Absolut. Man kan tycka vad man vill om vapenlagen men det är lite löjligt att media blåser upp den här personens förklaring att det är en "getingdödare". En liten behändig eldkastare med räckvidd på sisådär tio meter kan ju också användas för att ta hand om getingbon.
Citera
2017-09-07, 21:27
Medlem
Europes avatar
Jag hoppas personen drog en vals för att bortförklara att han hade ett försvarsvapen mot buset (något som i förbigående borde vara lagligt). Ge f-n i getingarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in