Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-02, 12:10
  #13
Medlem
CardinalSins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314396
Aftonbladet kör denna, bara en liten bit ner när man kommit förbi dagens huvudnyhet.
http://www.aftonbladet.se/minekonomi...era-ratt/promo

Där du läser har folk redan insett att det är slut på sötebrödsdagarna.

Fast om det är så att alla redan insett att sötebrödsdagarna är över innan kraschen kommer så vore väl det första gången i historien? Normalt är det hausse och sedan krasch och därefter kommer pessimismen.
Citera
2017-09-02, 16:12
  #14
Awaiting Email Confirmation
Hartarbetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314396
folk redan insett att det är slut på sötebrödsdagarna.

Jaha. Hur ska vi då få en krasch? Om alla redan sålt?
__________________
Senast redigerad av Hartarbete 2017-09-02 kl. 16:14.
Citera
2017-09-04, 15:28
  #15
Medlem
Dashades avatar
Hjälpen är väl att minska innehav och invänta "ha is i magen" dvs 7år. Så kommer tillväxten att öka / återgå mot "ett normal tillstånd.

Tycker det verkar högst onödigt att springa till första bästa bank automat och mata ut sedlar.. Men så använd er jag kort och det har funkat bra i alla år.

Citera
2017-09-04, 23:24
  #16
Medlem
Spaders avatar
Trams
Det är när alla är rädda som man ska köpa - priserna går ner och det blir "rea" på aktier.
Jag är mer orolig över att folk ska bli lyriska - när till och med ens pizzabagare har köpt aktier. DÅ ska man vara försiktig!

Och varför ska man stå utanför börsen vid nedgångar? Det är väl bara att blanka, köpa minifutures, BEAR-certs osv?
Citera
2017-09-05, 17:45
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CardinalSin
Fast om det är så att alla redan insett att sötebrödsdagarna är över innan kraschen kommer så vore väl det första gången i historien? Normalt är det hausse och sedan krasch och därefter kommer pessimismen.

"Alla" har inte insett det. Det handlar om ett litet antal sluga contrarians som förstår vad som håller på att hända.
Citera
2017-09-05, 19:10
  #18
Medlem
CardinalSins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"Alla" har inte insett det. Det handlar om ett litet antal sluga contrarians som förstår vad som håller på att hända.

Min poäng är alltså att det inlägget jag citerar inte är en korrekt analys.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback