2020-01-06, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M4lteser
Finns ingen video, folk har snackat om att de ska lägga upp den i typ 2 år men det händer aldrig så verkar bara vara skitsnack.

Vems ärenden springer du? Finns/fanns visst, cirkulerade på diverse instagramkonton för ja två år sedan. Tveksamt att någon här sparade ner dom....ö.
Citera
2020-01-06, 19:29
Medlem
Ingen som vet hur Google funkar?😁
https://www.liveleak.com/view?t=bd6_1504566825
Senast redigerad av HajdeBrate 2020-01-06 kl. 19:41.
Citera
2020-01-06, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Vems ärenden springer du? Finns/fanns visst, cirkulerade på diverse instagramkonton för ja två år sedan. Tveksamt att någon här sparade ner dom....ö.
Så du såg en video där han kryper runt med ett koppel runt halsen? För det är det de pratade om, ifall det finns en sån video kan den ju inte bara försvinna sådär. Aldrig länkats här på FB heller.
Citera
2020-01-06, 21:27
Medlem
Citat:
Så du såg en video där han kryper runt med ett koppel runt halsen? För det är det de pratade om, ifall det finns en sån video kan den ju inte bara försvinna sådär. Aldrig länkats här på FB heller.

Länkats på FB, antagligen borttagna instagramkonton men i stil med ”ortenfilmer” ”gss” osv...

Ja, jag såg den.
Citera
2020-01-06, 21:29
Medlem
JBernards avatar
Citat:

Det är väl inte speciellt otroligt att det hänt. Alla dom där inavlade kusinknullarnas allra våtaste dröm är att förnedra någon för att känna ett stygn maktberusning i reptilhjärnan. Det är en kulturgrej bland ”färgade” och analfabeter.
Citera
2020-01-06, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MassiveB
Spotify stämmer. Inte SR.

Däremot så har Ametist Azordegan skrivit inlägg som verkar rikta sig direkt mot just honom och en del andra om köpta streams. Kanske inte syns i artikeln, men i hennes privata inlägg (har tyvärr inte tillgång till dem, fick det visat av tjejen) så är det rätt så klart att det handlar mycket om honom.

Vad jag fattar så kostar köpta streams lika mycket eller mer än vad de får in från spelningarna, men däremot så kan det givetvis (och görs) användas till promotion, och samtidigt få ”Guldskivor” de kan hänga på väggen för skryt.

https://www.svt.se/kultur/kopta-stromningar-skapar-debatt-i-musikbranschen

Det förklarar varför någon som Yasin kunde komma in på spotifys top 50 i sverige. Dessutom under juletid då jullåtarna rasslar in.
Jag vart seriöst orolig för vad för skit folk lyssnar på men anade att det låg ugglor i mossen.
Citera
2020-01-07, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomensaatt
Det förklarar varför någon som Yasin kunde komma in på spotifys top 50 i sverige. Dessutom under juletid då jullåtarna rasslar in.
Jag vart seriöst orolig för vad för skit folk lyssnar på men anade att det låg ugglor i mossen.

Det finns folk som köper streams absolut men tror inte de svenska rapparna som toppar listorna gör det. Majoriteten av ungdomar lyssnar på någon av de rapparna.
Citera
2020-01-16, 09:20
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thedondonthedon
Det finns folk som köper streams absolut men tror inte de svenska rapparna som toppar listorna gör det. Majoriteten av ungdomar lyssnar på någon av de rapparna.

Ja majoriteten av somaliska ungdomar lyssnar på en annan somalier som skryter om hans brott. Svenska ungdomar lyssnar inte på hip hop. Jag tycker att det här är ett oroande tecken på massinvandringen att de mest populära artisterna är kriminella somalier som man själv inte har hört talas om.
Citera
2020-01-18, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Ja majoriteten av somaliska ungdomar lyssnar på en annan somalier som skryter om hans brott. Svenska ungdomar lyssnar inte på hip hop. Jag tycker att det här är ett oroande tecken på massinvandringen att de mest populära artisterna är kriminella somalier som man själv inte har hört talas om.

Tillåt mig att skratta rakt ut.
Citera
2020-01-18, 13:59
Avslutad
Mycket svinigt gjort!

Även om jag inte lyssnar på Jaffar Byn, o gillar inte själv s.k. "hip-hop" eller "gangstarap".
Citera
2020-01-18, 14:59
Medlem
Giant Squids avatar
Somalierna är ena rackare på fyndiga smeknamn, eller öknamn. Åtminstone i hemlandet, somalierna i sverige saknar fantasi. Ofta brukar det handla om nån koppling till utseende, lyte, eller nåt drama man vart inblandad i. Har du bara en pungkula så blir man OneStone i flocken.
Jaffar borde ju heta PissJaffar eller det mer somalisktklingande QuandoJaffe eller nåt.

https://www.bbc.com/news/magazine-26354143
Citera
2020-01-18, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren

Svenska ungdomar lyssnar visst på hip hop. Det har blivit så stort så att de flesta ungdomar lyssnar på det. De köper definitivt inte sina streams
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in