2017-09-05, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Får man resa utomlands när man går på socialbidrag? Är väl ett klassiskt blattebedrägeri men rätt ska vara rätt? Någon som kan tipsa Rinkebys socialkontor om bedrägeriet? Det kanske är en accepterad standard där att somalier "får" ta sig en utlandsresa då och då på skattebetalarnas bekostnad?
Går han på soc eller snackar du bara?

Ont: Kan någon länka till videon med ljud på.
Citera
2017-09-05, 17:00
Medlem
1Partys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Går han på soc eller snackar du bara?

Ont: Kan någon länka till videon med ljud på.

#1 (Video med ljud)
#2 (Video med ljud)

Liveleak.
Citera
2017-09-05, 17:04
Medlem
JihadJoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party
#1 (Video med ljud)
#2 (Video med ljud)

Liveleak.
Ny länk till video #2, den hade blivit borttagen.
https://www.liveleak.com/view?i=2b4_1504623720
Citera
2017-09-05, 17:07
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midfuckyou
Ja hade samma tanke först, men man gör nog inte de i en situation som denna. Sätt dig in i hans sits så tänker man på att överleva o är inte så stor. de räckte med ljud till filmen för o förstå allvaret o hellre överleva än spela tuff.

Det förstår jag om man sitter i Raqqa och har en galen IS krigare över sig. Förövarna eggas av hans undfallenhet. Han kunde börja med att göra motstånd när allt började. Kunnat gapa och skrika innan pistolhotet.
Citera
2017-09-05, 17:10
Medlem
Vilka jävla människor. Fattar inte varför dom pissade på honom. Sjukt att man vill förnedra honom så.
Citera
2017-09-05, 17:10
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Det förstår jag om man sitter i Raqqa och har en galen IS krigare över sig. Förövarna eggas av hans undfallenhet. Han kunde börja med att göra motstånd när allt började. Kunnat gapa och skrika innan pistolhotet.

Det lär ju finnas 1-2 minuter mer innan videon som vi ser utspelar. De lär ju inte ha börjat med att han sitter på knä direkt....
Citera
2017-09-05, 17:14
Medlem
HabitueratSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koowned
Jaffar gömmer sig i Göteborg, sågs i KFC igår
Fick höra att han sitter i England och trycker.

Det som jag tagit reda på är att DP vart utkörda ur Rinkeby för något år sedan. De flyttade runt i Sverige och drog i hop en hel del pengar, för pengarna köpte de sedan en hel jävla vapenarsenal för att hämnas på alla dom tryckt ned dem på något sätt. Kan låta som en skröna men i dagens Sverige ser jag detta som en stor möjlighet.
Citera
2017-09-05, 17:19
Medlem
JBernards avatar
Nu är jag ingen fan av vare sig etiopier eller svenska ghetto-rappare, men så där gör man bara inte. Ren och skär ondska. Eller han kanske har förtjänat det, ingen aning. Men så ser det väl ut på sådana där platser, den med störst pistol och det mest primitiva uppförandet vinner sina pyrrhus-segrar. Fy fan vilket skitland detta har blivit.
Citera
2017-09-05, 17:21
Medlem
Maslah Warsame var ju med i DP och det finns ju fupar på nätet där han medverkar kanske kan man få fram namnet på övriga i DP genom att läsa dom ?
Citera
2017-09-05, 17:21
Medlem
Citat:
Om han gjort de är han nog medveten om att nästa läge kommer han inte undan med detta utan de kommer kosta mer (inte pengar) så oavsett är de nog så att detta var för honom de bästa sättet o få sitt straff, ja har gjort en hel omvändning efter att försöka sätta mig in i hans sits, man måste svälja sin egen stolthet o hellre överleva
Citera
2017-09-05, 17:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Absolut - vi är ju alla hjältar bakom tangentbordet ... Tur att det inte krävs att man möter hotet i verkligheten ....
Citera
2017-09-05, 17:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midfuckyou
Om han gjort de är han nog medveten om att nästa läge kommer han inte undan med detta utan de kommer kosta mer (inte pengar) så oavsett är de nog så att detta var för honom de bästa sättet o få sitt straff, ja har gjort en hel omvändning efter att försöka sätta mig in i hans sits, man måste svälja sin egen stolthet o hellre överleva
Självbevarelsedriften är vanligare starkare än stoltheten - ja.

Nu utreds det av polis - det kan ju inte vara helt tryggt för Jaffar att polisen gör ett ärende av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in