Citat:
Ursprungligen postat av
Provokatör
Om du bortser från att min slutsats är att det är en bluff som någon säkert kan tolka som rasistisk, så finns det ingenting i min text som ens andas rasism, bara fakta.
/Provokatör
Nu är väl knappast Afghanistan ett resmål jag själv skulle välja. Å andra sidan är ju Mexiko, ett av världens farligaste länder, ett väldigt populärt resmål för amerikaner och européer. Trots att Amerikanska UD höjer ett varningens finger för att åka till landet vallfärdar jänkarna dit varje år. Så varför skulle inte hazarerna kunna åka "hem" till Afghanistan? Ingen tvingar dem att driva omkring just i Kabul. I de övriga delarna är det ju väldigt lugnt, tydligen, som fullt ut kontrolleras av regeringsstyrkor. Det är givetvis ännu mer bisarrt att man inte verkställer utvisningsbeslut av
dömda brottslingar med "säkerhetsläget" i landet som argument. Dels för att folk semestrar i betydligt farligare länder, och dels för att det är en icke-fråga om man bestämt sig för att begå brott. Det bör man rimligtvis tänka på när man söker asyl, att våldtäkter, knivrån och mord kanske inte är så bra om man vill stanna.