2017-08-20, 19:57
Medlem
vaginalprolapss avatar
Jag och polaren satt och kollade på film om barnsoldater och sen började vi diskutera hur många barn man kan köpa för 10000kr jag tycker att 20 ungar låter rimligt, vad tror ni?
Citera
2017-08-21, 00:12
Medlem
miikoss avatar
Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum --> Vapen och militär
/Moderator
Citera
2017-08-21, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaginalprolaps
Jag och polaren satt och kollade på film om barnsoldater och sen började vi diskutera hur många barn man kan köpa för 10000kr jag tycker att 20 ungar låter rimligt, vad tror ni?
Beror väl på upplägget och för hur länge.
Citera
2017-08-21, 00:34
Medlem
Det finns knappast något listpris. Eller det kanske det gör...

Men du kanske skulle kunna köpa dig 1½ - 2 små jihadister i Mali för dina 10 lök:

Citat:
Islamists in the Western African country of Mali are buying children to serve as child soldiers from families. They are paying families $600 per child, according to an official from the United Nations.

http://www.havocscope.com/the-cost-of-buy-a-child-soldiers-in-mali/

Den så kallade profeten Muhammed förstod antagligen att skaffa sig fanatiska följare som kunde slåss in i döden - genom löften om paradiset efter döden eller en god del av krigsbyten. Detta är något som många härförare genom historien förstått sig på.

Kan du locka med belöningar, kanske du kan köpa dina skyddslingar billigare. Har du en ideologi kanske de är villiga att strida mer eller mindre gratis; åtminstone om soldaterna är lite äldre och så att säga har blivit ideologiska varelser.
Citera
2017-08-21, 00:37
Medlem
vaginalprolapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Beror väl på upplägget och för hur länge.
Vi pratade om att permanent köpa dom, så att dom är mina tills dom dör
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Det finns knappast något enhetspris eller rekommenderatpris...

Men du kanske skulle kunna köpa dig 3-4 små jihadister i Mali för dina 20 lök:

http://www.havocscope.com/the-cost-of-buy-a-child-soldiers-in-mali/

Den så kallade profeten Muhammed förstod antagligen att skaffa sig fanatiska följare som kunde slåss in i döden - genom löften om paradiset efter döden eller en god del av krigsbyten. Detta är något som många härförare genom historien förstått sig på.

Kan du locka med belöningar, kanske du kan köpa dina skyddslingar billigare. Har du en ideologi kanske de är villiga att strida mer eller mindre gratis; åtminstone om soldaterna är lite äldre och så att säga har blivit ideologiska varelser.

Någon ideologi pratade vi inte om. Vi tänkte mera löst bara att man köper ett par ungar och beväpnar dom. Men kul att du hittade ett ungefärligt pris
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in