2017-08-17, 19:58
Medlem
SVT gör som vanligt och försöker in i det längsta att hitta andra motiv än jihadistisk terror.
Det kan ju vara senil dam som tagit fel på gas och broms.... Det kan vara en ETA-medlem, det kan vara en nynazist som hatar judar, det kan vara marsianer som börjat sin invasion av jorden.

Hon är så nervös för att nämna islamistisk terror att allt hon får fram är en osammanhängande harang om att det kan vara precis vem eller vad som helst. Fy fan och till detta betalar man licenspengar.

Citat:
Vi ska än en gång säga att Spansk polis bekräftar... berättar om detta... beskriver det här som någon form av terrordåd - men VI VET ÄNNU INTE MOTIVET vi vet inte om de här personernas som eftersöks deras... , orsaken till att det här har ägt rum då.... om det nu är de som har kört på de här människorna
Citera
2017-08-17, 19:59
Medlem
Wheatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Anna Lindmarker, TV4:

Tog det från twitter. Såg eller hörde det inte själv så kan inte bekräfta om det är sant men med tanke på att även du skriver det och flera här skriver det verkar tv4 mörka vem som begått dådet. Surprise....

Jag kollade på "World's deadliest animals" strax efter och kom fram till att Lindmarkers "du säger inte namnet här" kom snabbare än ett bett från en Puffader.

Inte direkt så att en misstänkt hängs ut och får livet förstört för att man säger ett namn… löjligt.
Citera
2017-08-17, 20:00
Medlem
källa på att det var en islamist?
Citera
2017-08-17, 20:01
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
SvT sänder live kl. 20 i tvåan.... betyder det att man ställer in "Sorans krig"?
Haha, roligt sammanträffande att det står på tv.nu att extra sändningen på SVT om ett terrordåd heter "Sorans krig"
Citera
2017-08-17, 20:01
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jo, fast de måste väl få det 100 bekräftat. Fram till dess säger man "misstänkt terrordåd" eller något åt det hållet, är det så märkligt?
Den regeln gäller mest terrordåd med islamistiska förtecken.
När det gäller något med högeranknytning så skall narrativet spinnas innan kropparna hunnit kallna.
Den som ärligt söker sanningen skall bli varse.
Citera
2017-08-17, 20:02
Medlem
Kan bekräfta att Anna blev nervös mitt under sändningen när han från Barcelona var påväg och gå ut med namnet i direktsändning jösses TV4 vilket skämt ni är
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Jag såg... sällan har MSMs agenda lyst igenom så tydligt
Citera
2017-08-17, 20:03
Medlem
Gissar att Andets skrev sin ledare innan terrordådet. Dessutom är han ju ledarskribent och säkert kommer han beröra dagens händelser i framtida krönikor.

Din känsla att media fokuserar på nazism och inte på denna händelse delar jag inte.
Citera
2017-08-17, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Men Sky News säger att det är ett terrordåd, polisen säger väl mer eller mindre att det är ett terrordåd. Varför ska SVT då hålla fanan uppe om att det är ett misstänkt
Musse vänlig kanal, såklart. Godhetens handhjärtan svämmar över emot de stackars missförstådda terroristerna, förstås.
Citera
2017-08-17, 20:06
Medlem
Sqrbankens avatar
Påtagligt att hon kommit tillbaka från semestern. En skittidning överlag fick iom detta över en natt auran av en fars igen. Anders prickar fel i samtiden konstant och har alltid gjort. Hon har ingen kontakt med verkligheten och vill heller inte ha. Hon lever gott på toppen. Denna svagbegåvade kvinna har bara ett uppdrag och det är att med en perverst hög lön springa sossarnas och LO:s ärenden.

Folk överlag tycks dock ta tidningen seriöst, precis som annan MSM, och köper de dagliga lögnerna med hull och hår och röstar i val efter val för att elitens förmåner inte ska försvinna.

Ikväll ska Anders och SVT:s programledare debattera mot Ivar Arpi. Jag orkar inte se såna farser längre men för den som orkar är det bara zappa in Aktuellt, svt2, 21:00.
Citera
2017-08-17, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Gissar att Andets skrev sin ledare innan terrordådet. Dessutom är han ju ledarskribent och säkert kommer han beröra dagens händelser i framtida krönikor.

Din känsla att media fokuserar på nazism och inte på denna händelse delar jag inte.

Ok, så att Aftonbladet inte varje gång som det inträffar ett terrordåd i islams namn drar in nazism och högerextremism, och i stort sett varje gång också Sverigedemokraterna, det känner inte du igen alltså? Men det gör till och med min fyraårige systerson, och han är fortfarande ganska svag på att läsa.
Citera
2017-08-17, 20:16
Medlem
Rivarols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Minst 13 döda. Allra minst 13 döda. Du kan själv räkna liken på den youtubefilm som bl a Fria Tider har i sin artikel.
Tack DN har 1 död just nu på första sidan
Citera
2017-08-17, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rivarol
Tack DN har 1 död just nu på första sidan

DN?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto