2017-08-12, 16:40
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Eller så kan du sluta vara så dryg och lite hjälpsam. En annan gång behvöer du hjälp. Tänk på de.

Jag ska hjälpa dig gorm.

I 19 inlägget på andra sidan i den här tråden så hittar du den här länken:
https://nopaste.me/view/raw/aac5e89a

Därifrån borde du kunna hitta det, men du ska få en knuff på vägen.
Om du skrollar ner nästan längst ner på sidan så hittar du den här sektionen:

I detta stycke är länkarna bifogade.
Citera
2017-08-12, 16:43
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Han kanske lyssnade på Ultima Thule när han tog svamp å beställde massa böcker en regnig dag !

Jag är övertygad om att han köpt referensmaterial. Det finns många sossar, MP och V som undrar vad som drar hos SD och NMR.

Detta då de tycks leva i sin egen bubbla och tycks sakna kontakt med världen utanför.
Citera
2017-08-12, 16:50
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
Jag ska hjälpa dig gorm.

I 19 inlägget på andra sidan i den här tråden så hittar du den här länken:
https://nopaste.me/view/raw/aac5e89a

Därifrån borde du kunna hitta det, men du ska få en knuff på vägen.
Om du skrollar ner nästan längst ner på sidan så hittar du den här sektionen:

I detta stycke är länkarna bifogade.

Har redan fått hjälp. Tack ändå för din hjälp!
Känner till två stycken. En av de två är en utlänning.
Citera
2017-08-12, 17:33
Medlem
talgtrolls avatar
Finns det nån fungerande länk?
Citera
2017-08-12, 17:34
Medlem
Ebba-Busch-Taubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Alla snackar om denna lista, men ingen kan länka till den verkar det som?
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Var finns listan?
Citat:
Ursprungligen postat av talgtroll
Finns det nån fungerande länk?
Här är hela databasdumpen: https://nopaste.me/view/raw/1e63d7ff
Eder vänligast,
Ebba-Busch-Taube
Citera
2017-08-12, 17:36
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
En sosse som vill lära känna fienden. Referensmaterial det är allt.
Han kommer skylla på det ja, precis som en pedofil skyller sina nedladdningar av barnporr på att de vill bearbeta sina egna traumatiska minnen av att ha blivit utnyttjade. I dessa tider då det blir nyhetsstoff att man äter lunch med en sverigedemokrat kommer det bli landstäckande skampåle med drevgatlopp om det visar sig att man på något sätt stödjer NMR ekonomiskt. Hackarna själva motiverar hacket med att man vill komma åt de som köper av NMR även om det bara är litteratur vilket de säger själva.

Så vem är den hycklande sossen då? Jag tittar på världens grötigaste lista där man måste leta efter nålen i höstacken.

Edit: Om man inte vill outa honom här kan man ju vara snäll o skriva datum så blir det lite lättare att manövrera i listan.
Senast redigerad av Thelonegunman 2017-08-12 kl. 17:50.
Citera
2017-08-12, 17:52
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Innan man slentrianmässigt börjar lagra känslig information så ska man göra en säkerhetsanalys. Den första frågan man ska ställa sig är: Behöver vi ens den här informationen?

Jag ser inte vad Nordfront tjänar på att ha ett kundregister, speciellt inte lagrat i klartext på en server som är ansluten till internet. Vad ska de med infon till? Reklam? Om så, varför lagra vad som har köpts? Och varför inte bara lagra adress eller mailadress krypterat på en hårddisk någonstans?

Precis min tanke. Varför lagra något alls. Varför inte istället ha en text på sin ordersida där man garanterar anonymitet och uttryckligen påpekar att ingen information om kunder lagras.
Citera
2017-08-12, 17:54
Medlem
Antagligen är Nordfront är totalinfiltrerat av SÄPO eller extremvänstern. Både lagringen av datauppgifter, icke-användandet av kryptering samt lagring på en internetuppkopplad enhet.

3 fel i rad, hade bara två av felen begåtts så hade läckan inte inträffat.

Alternativet är att Nordfront består av kompletta fullblodsidioter.
Jag menar, varför i helvete ska de lagra 5 år gamla kunduppgifter? I klartext? På en nätverksansluten enhet? Hur fullständigt bakom flötet får man lov att vara?

De bör omedelbart redogöra för exakt hur de behandlar alla uppgifter som kan knytas till en person i alla sammanhang. Annars saknar de all form av trovärdighet.

De kräver epost-adress för att skriva en kommentar på Nordfront. Seriöst? Vad är syftet med det? Lagrar de alla epostadresser och IP-adresser i ett sökbart register i klartext med kommentarer som bara väntar på bli läckta till extremvänstern eller SÄPO? Vi kräver ett besked omgående!
Citera
2017-08-12, 18:11
Medlem
storm72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Vart får man tag på dokumentet?

https://nopaste.me/view/raw/1e63d7ff
Citera
2017-08-12, 18:16
Medlem
Vintergrisens avatar
Riktigt slarvigt av NMR, men samtidigt ganska humoristiskt att bland annat folk på Expo sitter och beställer från deras förlag. Sponsrar de "fienden" ofta kan man fråga sig.

Vidare är det väl lätt att hänvisa till att man bara ville förkovra sig i dessa hemska publikationer för att förstå ondskan lite bättre. En förklaring som lär fungera alldeles utmärkt så länge man nu inte gjort beställningar med "1488" i sin e-postadress.
Citera
2017-08-12, 18:18
Medlem
talgtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Antagligen är Nordfront är totalinfiltrerat av SÄPO eller extremvänstern. Både lagringen av datauppgifter, icke-användandet av kryptering samt lagring på en internetuppkopplad enhet.

3 fel i rad, hade bara två av felen begåtts så hade läckan inte inträffat.

Alternativet är att Nordfront består av kompletta fullblodsidioter.
Jag menar, varför i helvete ska de lagra 5 år gamla kunduppgifter? I klartext? På en nätverksansluten enhet? Hur fullständigt bakom flötet får man lov att vara?

De bör omedelbart redogöra för exakt hur de behandlar alla uppgifter som kan knytas till en person i alla sammanhang. Annars saknar de all form av trovärdighet.

De kräver epost-adress för att skriva en kommentar på Nordfront. Seriöst? Vad är syftet med det? Lagrar de alla epostadresser och IP-adresser i ett sökbart register i klartext med kommentarer som bara väntar på bli läckta till extremvänstern eller SÄPO? Vi kräver ett besked omgående!

Sluta grina nu töntjävel, är du inne på deras sida antar jag att du stödjer budskapet, annars får du väl skylla dig själv. Sympatiserar du inte med dom får du väl för satan stå för det med.
Säpo är garanterat inte i maskopi med NF
Citera
2017-08-12, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Jag slog in min hemstad som sökord och fnissade för mig själv när en kompis brorsa dök upp i listan.
Hur söker man på en specifik ort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in