2017-08-19, 17:40
Medlem
Går det för övrigt att skapa konton för beställningar utan att uppge sin identitet och beställa i icke-existerande namn?
Citera
2017-08-19, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denbistrasanningen
Några tips :

Skit i efterblivna tredjevärldenländer, det är helt onödigt. Kör istället på länder med tröga rättssystem där man kan bosätta sig och leva under radarn. Malta är ett perfekt sådant land. Det ligger i Europa och du klarar dig med bara Engelska och du kan hyra lägenhet kontant och bo där utan att berätta för lokala myndigheter att du gör det. Anmäl inte flytt till Svenska myndigheter utan bara dra. Förvara pengarna kontant eller i guld etc. OM du ska ha konton kan det vara bra att ha dem i ett tredjeland.

Undvik att begå brott i onödan. Om planen är att ta ett eller ett par större lån och dra med pengarna så hade jag gjort så att jag hade tagit ut nästan alla pengar men lämnat så pass mycket på kontot att det räcker till de första månadernas amorteringar och räntebetalningar. På så sätt kan du i efterhand hävda att du hela tiden hade för avsikt att betala men att det sket sig med inkomster etc. Att inte kunna betala sina skulder är inget brott och då behöver du inte oroa dig för polis etc när du reser och ska förnya pass etc utan kan röra dig helt fritt. OM du lever helt off the grid så är det väldigt svårt för inkassobolag etc att snoka reda på dig och om du dessutom bor i ett land som t.ex. Malta så är det ganska svårt med indrivning i praktiken även om de hittar dig. Om du vill vara riktigt avancerad kan du lägga ut smokescreens och t.ex. berätta för myndigheter att du har flyttat till t.ex. Spanien.

Summa summarum så är det inte jättesvårt att komma undan med det du tänker göra men tänk på att du måste ha en plan, det är knappast möjligt att blankolåna så mycket att du kan leva ett helt liv på det så tänk igenom det hela två gånger innan du skrider till verket eftersom det är lite svårt att backa bandet när du väl har tagit detta steg.
Finns det fler sådana "rättströga" EU-länder än Malta? Kan vara praktiskt att ha alternativ.
Citera
2017-08-19, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denbistrasanningen
Några tips :
Undvik att begå brott i onödan. Om planen är att ta ett eller ett par större lån och dra med pengarna så hade jag gjort så att jag hade tagit ut nästan alla pengar men lämnat så pass mycket på kontot att det räcker till de första månadernas amorteringar och räntebetalningar. På så sätt kan du i efterhand hävda att du hela tiden hade för avsikt att betala men att det sket sig med inkomster etc. Att inte kunna betala sina skulder är inget brott och då behöver du inte oroa dig för polis etc när du reser och ska förnya pass etc utan kan röra dig helt fritt. OM du lever helt off the grid så är det väldigt svårt för inkassobolag etc att snoka reda på dig och om du dessutom bor i ett land som t.ex. Malta så är det ganska svårt med indrivning i praktiken även om de hittar dig. Om du vill vara riktigt avancerad kan du lägga ut smokescreens och t.ex. berätta för myndigheter att du har flyttat till t.ex. Spanien.

Summa summarum så är det inte jättesvårt att komma undan med det du tänker göra men tänk på att du måste ha en plan, det är knappast möjligt att blankolåna så mycket att du kan leva ett helt liv på det så tänk igenom det hela två gånger innan du skrider till verket eftersom det är lite svårt att backa bandet när du väl har tagit detta steg.
Är det fel att ha något internet alls, eller räcker det att "bara" överge alla gamla internetkonton och ändå använda internet på andra sätt?
Citera
2017-08-19, 19:05
Medlem
Pfaltzs avatar
Hur lång är preskriberingstiden för ett sådant brott? Har hört tio år, men vet inte om det stämmer? Om det ska vara lönt så måste lånet ligga på en miljon om året, minst. Lån på tio miljoner är nog svåra att få.
Citera
2017-08-19, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Hur lång är preskriberingstiden för ett sådant brott? Har hört tio år, men vet inte om det stämmer? Om det ska vara lönt så måste lånet ligga på en miljon om året, minst. Lån på tio miljoner är nog svåra att få.
Är väl svårt att ta ut pengar per år för någon som lever utomlands och under radarn? Jag vill snarare ha ett startkapital till en verksamhet under radarn.

För övrigt, finns det fler länder än Malta i EU där rättsväsendet är trögt och betalningar kan göras utan att uppge identitet (inte att jag har något emot Malta men det kan vara bra att ha flera alternativ)? Hur gångbara är för övrigt Bitcoins i dessa länder?
Citera
2017-08-19, 20:00
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Sista halvan i ditt nick stämmer bra med dig.
Citera
2017-08-19, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Sista halvan i ditt nick stämmer bra med dig.
Nu diskuterar vi frågorna, inte mitt nick. Men tack för komplimangen, insekter är bra på att klara sig.
Citera
2017-08-19, 20:33
Medlem
Hur växla kronorna till annan valuta som Euro utan att det upptäcks?
Citera
2017-08-19, 20:50
Medlem
Går det att blankolåna i flera länder?
Citera
2017-08-19, 21:03
Medlem
Bra där med tröga rättssystem. Sverige är påväg dit. Men då tänker jag på utlänningar som kommer hit söker asyl överklagar osv i tid och evighet. Första tanken som slog mig var att flytta till MALAWI ett riktigt U-land där går det tydligen att leva på någon dollar om dagen. MEN hur kul är det efter 3 månader?? Går man ut där så riskerar man att bli mördad för ett paket cigg.
Citera
2017-08-19, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Bra där med tröga rättssystem. Sverige är påväg dit. Men då tänker jag på utlänningar som kommer hit söker asyl överklagar osv i tid och evighet. Första tanken som slog mig var att flytta till MALAWI ett riktigt U-land där går det tydligen att leva på någon dollar om dagen. MEN hur kul är det efter 3 månader?? Går man ut där så riskerar man att bli mördad för ett paket cigg.
Vänligen håll dig till topic. Trög spårning av ekonomiska bedrägerier är inte massmord på gatan.
Citera
2017-08-19, 21:25
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartainsekter
Vänligen håll dig till topic. Trög spårning av ekonomiska bedrägerier är inte massmord på gatan.
Haha trollar du här också? Räcker det inte med I&I.

Nåja ska ge dig ett råd, gå in på dina nazistforum och sök. Nazisterna flydde till Sydamerika efter kriget så det kan kanske vara en lösning. Lycka till, kommer inte sakna dig här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in