Missade förra fredagsfinalen p.g.a. VM-kval, men såg nu i repris. Tycker det var rätt att Noah åkte ut, då han återgick till den form som han hade innan duettemat. Nästan som att en gnutta av Hannas talang smittade av sig till honom och stannade kvar i kroppen fram tills han hade sjungit färdigt Suspicious Minds.

Skämt åsido så tror jag att Noahs lite svaga stämma passar illa med låtar som 2u & When You're Looking Like That där musiken överröstar honom.
På tal om just Hanna så är det imponerande hur sjukt stabil hon är. Kan inte minnas när hon sist fick någon kritik av juryn, man får typ gå tillbaka till gruppmomentet för det. Eller kanske kärlekstemat? Till och med favorittippade Chris har dalat fler gånger än henne. Här i tråden verkar det finnas blandade åsikter gällande hennes lite mörka sångröst, men utan att vara någon sångexpert så tycker jag inte alls att hon låter monoton. Visst kommer hon att fortsätta utvecklas i många år till, men redan nu tycker jag att hon har en cool röst med ett unikt ID. Förresten, undrar om hon för fjärde gången i Idol välter omkull mikrofonstativet imorgon?
På tal om unikt så är jag förvånad över att Kevin Klein är i topp 5. Inte för att hans image anses vara långtifrån den traditionella popidolen (tycker man överdriver den aspekten, visst, han är matematikstudent och lite awkward, but that's about it) utan för att hans röst för mig inte är märkvärdig. Han sjunger helt ok, men inte mer än så. Baserat på låtvalen för imorgon så slutar han troligen just femma.
När det gäller Gabriel & Jemima så kommer det att stå mellan dem två om en finalplats om det återigen blir 3 i final istället för 2. Lite klurigt att sia om, tycker att båda har mycket hög potential men då gäller det att vara mer jämna. Gabriel, exempelvis, verkar ha avstannat lite, inte sant? Jemima var i en liten formdipp ett tag innan hon återhämtade sig.