2017-11-10, 23:12
Medlem
Världsstjärnor som tema nästa vecka, ja det lär väl gå helt lysande för Hanna och Chris.......
Citera
2017-11-11, 15:13
Medlem
Han är duktig men inte tillräckligt bred när det gäller musikstilar kan bara sjunga smöriga låtar
Citat:
Ursprungligen postat av pinkcheeze
Förstår verkligen inte huuur så många verkar gilla Chris bäst.. Han är så tråkig och utvecklas ingenting
Citera
2017-11-14, 16:48
Medlem
Temat denna vecka är som sagt Världsstjärnor.

Hanna Ferm
Nutid: ”Born this way” (Lady Gaga)
Nostalgi: ”I wanna dance with somebody” (Whitney Houston)

Jemima Hicintuka
Nutid: ”Lush Life” (Zara Larsson)
Nostalgi: ”Whats Love got to do with it” (Tina Turner)

Chris Kläfford
Nutid: ”Without you” (Avicii)
Nostalgi: ”I don’t wanna miss a thing” (Aerosmith)

Kevin Klein
Nutid: ”Love me like you do” (Ellie Goulding)
Nostalgi: ”I want it that way” (Backstreet Boys)

Gabriel Cancela
Nutid: ”Locked out of heaven” (Bruno Mars)
Nostalgi: ”Freedom” (George Michael)

Ska bli intressant att se hur Hanna klarar av Whitney Houstons upptempolåt.
Citera
2017-11-14, 17:13
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Temat denna vecka är som sagt Världsstjärnor.

Hanna Ferm
Nutid: ”Born this way” (Lady Gaga)
Nostalgi: ”I wanna dance with somebody” (Whitney Houston)

Jemima Hicintuka
Nutid: ”Lush Life” (Zara Larsson)
Nostalgi: ”Whats Love got to do with it” (Tina Turner)

Chris Kläfford
Nutid: ”Without you” (Avicii)
Nostalgi: ”I don’t wanna miss a thing” (Aerosmith)

Kevin Klein
Nutid: ”Love me like you do” (Ellie Goulding)
Nostalgi: ”I want it that way” (Backstreet Boys)

Gabriel Cancela
Nutid: ”Locked out of heaven” (Bruno Mars)
Nostalgi: ”Freedom” (George Michael)

Ska bli intressant att se hur Hanna klarar av Whitney Houstons upptempolåt.
Kevin Kleins låtar passar honom verkligen .
Citera
2017-11-14, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej jag saknar också Kevin O, tyckte han var väldigt bra men mest av allt så saknar jag Frida som tyvärr var den första deltagaren som åkte ut. Hon var och är min stora favorit i Idol genom tiderna.

Varför tyckte du att just hon var så bra?
Citera
2017-11-14, 22:26
Moderator
Dr Kings avatar
Ser fram emot Hanna med ”I wanna dance with somebody” samt givetvis Rainmans båda framträdanden.
Citera
2017-11-15, 18:48
Medlem
TheOneEyedSnakes avatar
Hur fan tänkte Rainman där egentligen?

Spelar ingen roll dock. #RainmanTillFinal
Citera
2017-11-15, 21:33
Medlem
Mikeyjamess avatar
Rainman kommer kugga på Goulding, texten går för fort i den. Backstreet Boys kommer han klara iaf, undrar om han får dansare då?
Citera
2017-11-16, 23:01
Medlem
Roibots avatar
Missade förra fredagsfinalen p.g.a. VM-kval, men såg nu i repris. Tycker det var rätt att Noah åkte ut, då han återgick till den form som han hade innan duettemat. Nästan som att en gnutta av Hannas talang smittade av sig till honom och stannade kvar i kroppen fram tills han hade sjungit färdigt Suspicious Minds. Skämt åsido så tror jag att Noahs lite svaga stämma passar illa med låtar som 2u & When You're Looking Like That där musiken överröstar honom.

På tal om just Hanna så är det imponerande hur sjukt stabil hon är. Kan inte minnas när hon sist fick någon kritik av juryn, man får typ gå tillbaka till gruppmomentet för det. Eller kanske kärlekstemat? Till och med favorittippade Chris har dalat fler gånger än henne. Här i tråden verkar det finnas blandade åsikter gällande hennes lite mörka sångröst, men utan att vara någon sångexpert så tycker jag inte alls att hon låter monoton. Visst kommer hon att fortsätta utvecklas i många år till, men redan nu tycker jag att hon har en cool röst med ett unikt ID. Förresten, undrar om hon för fjärde gången i Idol välter omkull mikrofonstativet imorgon?

På tal om unikt så är jag förvånad över att Kevin Klein är i topp 5. Inte för att hans image anses vara långtifrån den traditionella popidolen (tycker man överdriver den aspekten, visst, han är matematikstudent och lite awkward, but that's about it) utan för att hans röst för mig inte är märkvärdig. Han sjunger helt ok, men inte mer än så. Baserat på låtvalen för imorgon så slutar han troligen just femma.

När det gäller Gabriel & Jemima så kommer det att stå mellan dem två om en finalplats om det återigen blir 3 i final istället för 2. Lite klurigt att sia om, tycker att båda har mycket hög potential men då gäller det att vara mer jämna. Gabriel, exempelvis, verkar ha avstannat lite, inte sant? Jemima var i en liten formdipp ett tag innan hon återhämtade sig.
Senast redigerad av Roibot 2017-11-16 kl. 23:06.
Citera
2017-11-17, 20:05
Medlem
Mikeyjamess avatar
Vilket pinsamt antiklimax. Gänget står på scen och dansar improviserat och tafatt för att ljudteknikern glömt av att stänga av bakgrundsmusiken
Citera
2017-11-17, 20:08
Medlem
Duramaters avatar
Låter inte bra Chris...
Citera
2017-11-17, 20:08
Medlem
DyslexiKungens avatar
Chris du gör mig besviken redan ikväll, bättre kan du sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in