2017-08-10, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Endast spekulationer om vad som kan ha skett. Med erfarenhet av hur billiga småfirmor i fastighetsbranschen fungerar. Att skolans ev. vaktmästare jobbar på en lördag är inte så troligt.
Tror Caverion (inget litet företag) har ansvaret för de flesta av Sollentuna kommuns fastigheter och skolor, mm.
Dom har i sin tur underleverantörer för jobb dom inte gör själva, klottersanering läggs ut på Arbetscenter vilka mig veterligen inte jobbar helger, dom har dessutom bilar med högtryckstvätt mm (använder inte hink och trasor).
Citera
2017-08-10, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det är vansinne att rengöra en sådan staty utan skylift eller byggställning. Det finns inga fästpunkter för stegen, ytan är extremt oregelbunden, och stegen på bilden är för kort för den högsta punkten.

Ja det är mycket märkligt. Måste vara nån frivillig förmåga eller oseriöst företag. Men det ankommer ju på kommunen att upphandla vettiga företag för sina tjänster. Men nu sparade dom väl någon krona på det hela.
Citera
2017-08-11, 15:26
Medlem
Kaptenkirks avatar
Stege är ingen arbetsplats.
Är han över 2 meter och jobbar skall fallskydd användas.
Citera
2017-08-11, 17:01
Medlem
Det här är en alldeles utmärkt stege, jag använder den själv som plattform i vår koloni, för att klippa fruktträd.

Vilken stege det är framkommer alldeles utmärkt i början av tråden. Att jag köpte den, beror på att den har tvärstag i bägge ändar, samt att den kan bli en plattform. Den är något smal, men i stort sett så känns den väldigt säker. Annars så hade jag inte köpt den. Efter att ha använt den, så är jag mycket nöjd.

Jag tror inte att det är något fel på stegen, utan snarare att någon har använt den felaktigt och utan att tänka sig för. Mitt förslag är att vi hyllar stegen som ett fantastiskt bra hjälpmedel, och att personen som missbrukade den, ligger bra till för Darwin award.
Citera
2017-08-11, 18:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
Det här är en alldeles utmärkt stege, jag använder den själv som plattform i vår koloni, för att klippa fruktträd.

Vilken stege det är framkommer alldeles utmärkt i början av tråden. Att jag köpte den, beror på att den har tvärstag i bägge ändar, samt att den kan bli en plattform. Den är något smal, men i stort sett så känns den väldigt säker. Annars så hade jag inte köpt den. Efter att ha använt den, så är jag mycket nöjd.

Jag tror inte att det är något fel på stegen, utan snarare att någon har använt den felaktigt och utan att tänka sig för. Mitt förslag är att vi hyllar stegen som ett fantastiskt bra hjälpmedel, och att personen som missbrukade den, ligger bra till för Darwin award.

Men det sägs väl inte stegen som sådan är fel, utan att den är felvänd på bilden. Mycket riktigt är den typen av stege bra, i och med "bommen" är bredare än stegen blir den stabil, och den sjunker inte ned i marken på ena sidan heller.
Citera
2017-08-11, 19:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men det sägs väl inte stegen som sådan är fel, utan att den är felvänd på bilden. Mycket riktigt är den typen av stege bra, i och med "bommen" är bredare än stegen blir den stabil, och den sjunker inte ned i marken på ena sidan heller.
Den här typen av stege har inget upp eller ned, båda ändarna ser likadana ut och kan sättas mot marken.
Citera
2017-08-11, 20:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Den här typen av stege har inget upp eller ned, båda ändarna ser likadana ut och kan sättas mot marken.

Det finns stegar som har bom i ena änden bara. Det kan vara en fördel att bara ha bom i ena änden, den står ju stadigare mot exempelvis en trädstam, eller skulptur, om det inte är bom upptill.
https://www.byggshop.se/bygg/byggvaror/stegar/fristaende-stegar/kombistege-skeppshultstegen-standard-3-delad/p-513451
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-08-11 kl. 20:37.
Citera
2017-08-12, 15:16
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det finns stegar som har bom i ena änden bara. Det kan vara en fördel att bara ha bom i ena änden, den står ju stadigare mot exempelvis en trädstam, eller skulptur, om det inte är bom upptill.
https://www.byggshop.se/bygg/byggvaror/stegar/fristaende-stegar/kombistege-skeppshultstegen-standard-3-delad/p-513451
Som sagts tio gånger i tråden redan så ser vi inte nederände av stege på bilden eftersom den står nere i en grund torrlagd bassäng runt konstverket. De flesta sådana stegar har vältskydd i båda ändarna och inget tyder på att denna vänts så att det inte är något vältskydd nertill.
Citera
2017-08-13, 13:03
Medlem
henrikos avatar
Ett stort steg för mannen. Ett litet steg för konsten.

Citera
2017-08-14, 11:42
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHDskadad
Jösses, om du kan räkna så borde du inse att stegen på bilden har 3 steg på alla 4 delarna

sen kan du inte jämföra 2 objekt med varandra när de är på olika avstånd från kameran.....
Som du ser om du läser hela tråden så backade jag från mitt påstående för länge sen: (FB) Man ramlade från stege, slog i huvudet och dog. - Märklig bild
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in