2017-10-01, 19:59
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Har ni läst äckel-Text TV (Svt Text)? Mer vinklad propagandaskit får man leta länge efter.

Du behöver inte leta länge. Prova med att kolla in NMR´s hemsida....

Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Allt som är emot nassarna är vänster enligt dom själva. Man har en väldigt skev världsbild helt enkelt, så dom kommer aldrig att "komma in i matchen". Hela den här tråden har ju mest handlat om damage control från nassesvinen dom senaste 10 timmarna.

Det har aldrig funnits någon självinsikt och det lär aldrig heller finnas någon.

Naturligtvis ett stort misslyckande för NMR. Fast å andra sidan ligger det i nivå med deras menlösa flygbladsutdelningar och andra värdelösa aktioner så med hänsyn till det får man ju ha en viss förståelse att dom ser på ett annat sätt än vi andra .
Citera
2017-10-01, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det är inte min sak att avgöra om någon begår brott, det är polisens sak.

Skriv inte en massa mer smörja, att försöka försköna WT-slöddret i NMR gör dig bara löjlig. Därmed inte sagt att motdemonstranterna var några helgon men endast en person ur den gruppen gjorde sig skyldig till något brott som föranledde åklagaren att anhålla denne.
Fast du har ju redan avgjort att de gripna NMR medlemmarna har begått brott?
Hur ska du ha det egentligen?

Att kasta sten på polisen är ett brott.
Att kasta knallskott mot polisen är ett brott.
Att kasta vad som helst mot polisen är ett brott.
Att i grupp attackera polisen är ett brott.
Att misshandla andra människor är ett brott.

Du kan inte hitta ett enda inlägg där jag har förskönat NMR, inte ett enda. Försök gärna.
Däremot sitter du och försvarar vänsterextremisternas våld i inlägg efter inlägg. Nästan lite perverterat.

Hela den här diskussionen handlar enbart om att du vägrar acceptera att de som betedde sig värst och som det största hotet mot allmänheten var våldsvänstern, ingenting annat.

Att bara en anhållits betyder inte att bara en person gjort sig skyldig till brott och det är filmerna bevis för. Polisens jobb att gripa och dokumentera NMR var naturligtvis mycket enklare då de saknade maskering och var en mycket mindre grupp än våldsvänstern.
Citera
2017-10-01, 20:10
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Polisen har ju nu själva gått ut och berättat att hela polisens upplägg var en fälla, man skulle gripa och misshandla så många nationella demonstranter som möjligt samt konfiskera alla sköldar och fanor. Det var därför NMR ändrade färdriktning.

Det handlar inte om att, utan det handlar att om det skulle bli nödvändigt, så fanns taktiken.
Vidare gäller det som meddelats NMR i förväg, förhållningsreglerna.
Vi vet inget om hur stundernas bedömning av polisen gjorts, men man har tidigare redogjort att kombinationen fanor/sköldar/tecken/taktfast marsch kan komma att bedömas brottsligt.
Den bit NMR hann gå, tangerade nog inte överträdelsereglerna i sin kombinations lydelse.

Men när NMR själva valde att bryta ur mot en icke godkänd riktning small överträdelserekvisiten i taket - Polisen stoppade för att NMR ändrade riktning.
Citera
2017-10-01, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Fast du har ju redan avgjort att de gripna NMR medlemmarna har begått brott?
Hur ska du ha det egentligen?

Att kasta sten på polisen är ett brott.
Att kasta knallskott mot polisen är ett brott.
Att kasta vad som helst mot polisen är ett brott.
Att i grupp attackera polisen är ett brott.
Att misshandla andra människor är ett brott.

Du kan inte hitta ett enda inlägg där jag har förskönat NMR, inte ett enda. Försök gärna.
Däremot sitter du och försvarar vänsterextremisternas våld i inlägg efter inlägg. Nästan lite perverterat.

Hela den här diskussionen handlar enbart om att du vägrar acceptera att de som betedde sig värst och som det största hotet mot allmänheten var våldsvänstern, ingenting annat.

Att bara en anhållits betyder inte att bara en person gjort sig skyldig till brott och det är filmerna bevis för. Polisens jobb att gripa och dokumentera NMR var naturligtvis mycket enklare då de saknade maskering och var en mycket mindre grupp än våldsvänstern.
Jag har inte avgjort att NMRare har begått något brott. Det har polis och åklagare gjort.

Jag tar inget våld i försvar, våldshöger eller våldsvänster spelar ingen roll. Det är uppenbart att NMR-sympatisörer begått brott, ändå försöker du gå OT och surra om att jag försvarar någondera sidan.

Eller förnekar du att NMRare begick brott igår?
Citera
2017-10-01, 20:15
Medlem
Radio Nordfront diskuterar just nu demonstrationen

https://www.spreaker.com/user/radionordfront
Citera
2017-10-01, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Det är bara en tramsig förvrängning.

Polisen hade (givetvis!) en plan för hur de skulle agera om NMR började bryta mot reglerna. NMR var helt fria att inte bryta mot reglerna, och således få fortsätta demonstrera.

Reglerna hade klargjorts mycket tydligt för NMR långt innan demonstrationen. Men de hade alla uppsåt att bryta mot i princip allt.

NMR gick även ut officiellt och sa att de planerade att bryta mot reglerna. (De sa dock inte specifikt att de planerade att attackera polisen)

De tänkte att terroristorganisationen då kan klä sig i en offerkofta, vilket är just vad de försöker göra nu. Terroristorganisationer som förespråkar våld som en lämplig problemlösningsmetod tenderar att vilja skapa denna effekten.

De har även officiellt gått ut med att syftet med deras agerande är för att att skapa polarisering. De vill skapa polarisering så att de blir mer hatade av sina motståndare (en klar majoritet), och så att deras befintliga anhängare känner sig förtryckta, och tvinga folk att välja sida.

Simon Lindberg, terroristorganisationens ledare, säger:

Källor för valfritt påstående tillgodoses på begäran.

Bra skrivet, det har varit för många inlägg med offerkofta-perspektiv sedan igår. NMR hade allt i sina egna händer och hade dom fortsatt promenera den lilla bit dom hade kvar hade dom kunnat genomföra sin demonstration. Dom missade inte bara att föra fram sitt budskap, synergieffekten med fler attacker från vänsterpacket uteblev vilket jag själv tycker var synd då det är viktigt att visa att det inte bara är på högerkanten vi har folk som är sjuka.
Citera
2017-10-01, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag har inte avgjort att NMRare har begått något brott. Det har polis och åklagare gjort.

Jag tar inget våld i försvar, våldshöger eller våldsvänster spelar ingen roll. Det är uppenbart att NMR-sympatisörer begått brott, ändå försöker du gå OT och surra om att jag försvarar någondera sidan.

Eller förnekar du att NMRare begick brott igår?
Nej du har i ett tidigare inlägg avgjort att de "bevisligen" begått brott, polis och åklagare har endast avgjort att de är misstänkta för att ha begått brott.
Det var ju det här med rättssäkerheten som du kanske minns.

Jag förnekar absolut inte det men det är ju inte det vi diskuterar, har du fortfarande inte förstått det?

Du skrev:

Citat:
Vad jag har sett var det ju bara NMRs sympatisörer som bröt mot lagar.

Därför fick du flera filmer som visar på motsatsen men trots det så vill du inte erkänna att våldsvänstern begick brott.

Varför?
Citera
2017-10-01, 20:23
Medlem
UNPROFORs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laidfront
Den största lögnen inför demonstrationen igår var de tusentals anarkister som sades komma till Göteborg för att kravalla. I själva verket var det tusentals vanliga människor som var ute för att utöva sin yttrandefrihet helt fredligt.

När NMR's tåg stoppades igår övergav polisen omedelbart de yttre avspärrningarna och lät motdemonstranter successivt ta sig närmare NMR. Detta eftersom den stora massan av motdemonstranter inte hade några onda avsikter och betedde sig fredligt och anständigt. Polisens fokus lades på NMR's tåg och de fåtal bråkmakare som försökte komma åt dem. Resten av stan liknade mer en folkfest.

En oändligt stor eloge till polisen som läste av hela situationen klockrent. Det kändes tryggt att befinna sig i centrala Göteborg igår.

Synd för NMR att de inte tog chansen att propagera när de väl hade den, men de har enbart sig själva att skylla. Igår segrade demokratin och rättssamhället

Du är totalt efterbliven och representerar således samhället perfekt.

Det var inga vanliga människor ute för att demonstrera, utan de "vanliga" som var ute var där för att se på det spektakel som hade utlovats. Skräpvänstern hade lovat 10.000 radikala antifascister, i verkligheten blev det kanske 500 (varav de flesta från utlandet) resten var invkoterade blattar och annat pack, vilket också är passadne.

Polisen skötte sin uppgift katastrofalt dåligt, det hade inte kunnat vara sämre. Bättre hade varit att låta vänstern anfalla, något de ALDRIG kunnat gå vinnande ifrån.

Den enda som kan hävda att polisen skötte sin uppgift bra, är den som är antidemokrat och helt emot yttrandefrihet och demonstrations och mötesfrihet.

Igår förlorade demokratin och rättssamhället existerar inte.
Citera
2017-10-01, 20:24
Medlem
Citat:
Nej du har i ett tidigare inlägg avgjort att de "bevisligen" begått brott, polis och åklagare har endast avgjort att de är misstänkta för att ha begått brott.
Det var ju det här med rättssäkerheten som du kanske minns.

Jag förnekar absolut inte det men det är ju inte det vi diskuterar, har du fortfarande inte förstått det?

Du skrev:

Därför fick du flera filmer som visar på motsatsen men trots det så vill du inte erkänna att våldsvänstern begick brott.

Varför?

Skillnaden mellan misstänkt och skyldig är ju dock förbannat hårfin när man slagit mot polis vilket även finns på film... då är det inte fråga om skuld längre, då kvarstår bara frågan om påföljd.
Citera
2017-10-01, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Skillnaden mellan misstänkt och skyldig är ju dock förbannat hårfin när man slagit mot polis vilket även finns på film... då är det inte fråga om skuld längre, då kvarstår bara frågan om påföljd.
Snicksnack, med juridik som ditt verksamhetsområde är det där ett horribelt uttalande.
Citera
2017-10-01, 20:33
Medlem
Citat:
Snicksnack, med juridik som ditt verksamhetsområde är det där ett horribelt uttalande.

Erkänner att jag här inte uttryckte mig formellt. Självfallet är man oskyldig till motsatsen bevisats som grundpremiss. Men jag vågar ändå uttala mig om skuldfrågan utifrån det jag sett samt det bevisunderlag som finns.
Citera
2017-10-01, 20:47
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Det står ju svart på vitt i artikeln att domstol anser att svenskar skyddas... kan tyvärr inte länka från telefonen (jävligt osmidigt OS) men det är ju bara att läsa.

Det är solklart att svenskar skyddas, det som är osäkert är hur mycket man ska tåla innan det utgör hets.

Det står ju i domen att bloggaren inte har gjort sig skyldig till brott. Det krävs grövre saker om etniska svenskar blir påhoppade än om låt oss säga romer eller judar blir det för att det ska vara brottsligt.

Då kan man fråga sig vad som krävs för att bli dömd för HMF mot svenskar. Det finns väl knappast något värre uttalande än vad som prövades i domstolen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in