Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-29, 20:43
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
All seriös media väntar självklart på en bekräftelse från lokal polismyndighet, inte vad Bild eller någon annan tidning skriver. Och bekräftelsen från lokal polis kom väl inte förrän idag, eller? Rätta mig gärna om jag har fel!
Jag kan rätta dig.

SVT rapporterade först om händelseförloppet och använde tyska Bild som källa.

Samma källa - Bild - rapporterade samtidigt om mannens islamistiska skrikande.

Just det rapporterade inte SVT utan poängterade att det istället inte var säkert vilket motivet var.

Det rapporterade händelseförloppet och mannens islamistiska skrikande stod vid ögonblicket för SVT:s första rapport på samma kunskapsteoretiska nivå och hade samma källa.

Ändå avstod SVT att rapportera det uppenbarligen - för SVT - misshagliga.
Citera
2017-07-29, 20:48
  #122
Medlem
Här är en video:

http://www.friatider.se/mannen-bakom...de-nekats-asyl
Citera
2017-07-29, 21:00
  #123
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Jag kan rätta dig.

SVT rapporterade först om händelseförloppet och använde tyska Bild som källa.

Samma källa - Bild - rapporterade samtidigt om mannens islamistiska skrikande.

Just det rapporterade inte SVT utan poängterade att det istället inte var säkert vilket motivet var.

Det rapporterade händelseförloppet och mannens islamistiska skrikande stod vid ögonblicket för SVT:s första rapport på samma kunskapsteoretiska nivå och hade samma källa.

Ändå avstod SVT att rapportera det uppenbarligen - för SVT - misshagliga.

Det var inte mycket till rättelse! Du får nog läsa mitt förra inlägg en gång till...

Återigen: Jag hävdar att svensk media väntade med att nämna den islamistiska kopplingen tills det att tysk polis kunde bekräfta att så var fallet. Och det gjorde de naturligtvis rätt i. Seriös media ska inte spekulera i vad någon påstås ha skrikit, de ska vänta på lokala myndigheters bekräftelse!
Citera
2017-07-29, 21:05
  #124
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
1: Terroristdåd behöver inte vara ras-eller religiöst motiverade.
2: Islamistiska terroristdåd drabbar ofta muslimer, i först hand förstås i länder i mellanöstern.
1= Nä men vad fan har det med min kommentar att göra. Handlade ju ist om hur dessa 2 vitingar framställs som att deras dåd ( som inte är särskilt rasistiska då vita drabbades mest) står i proportion till al muslimsk terror i vita länder.

2= Det har väl heller inte ett skit med våra vita västerländer att göra. ungefär som att det ska kännas bättre för mig att bli påkörd av en drogad skåning i Göteborg bara för att han körde på andra skåningar i Ystad veckan innan. Ingen vit terrorist åker ju till deras länder & härjar, det är skillnaden (blindstyre).
Citera
2017-07-29, 21:11
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Det var inte mycket till rättelse! Du får nog läsa mitt förra inlägg en gång till...
Du hade fel i ditt påstående:

Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
All seriös media väntar självklart på en bekräftelse från lokal polismyndighet, inte vad Bild eller någon annan tidning skriver.

Om vi för ögonblicket antar att "seriös media" inbegriper SVT för resonemangets skull.

De väntade alltså inte med att rapportera om händelseförloppet med Bild som källa, samma Bild som också rapporterade om det islamistiska utropet "Gud är stor". De var alltså inte bara på samma kunskapsteoretiska nivå (grad av osäkerhet/säkerhet) utan de hade samma källa - tyska Bild.

Trots det avstod de från att rapportera just detta.

Alltså är följande stycke helt uppåt väggarna, vilket bara är en upprepning av dina tidigare påståenden som nu vederlagts.
Citat:
Återigen: Jag hävdar att svensk media väntade med att nämna den islamistiska kopplingen tills det att tysk polis kunde bekräfta att så var fallet. Och det gjorde de naturligtvis rätt i. Seriös media ska inte spekulera i vad någon påstås ha skrikit, de ska vänta på lokala myndigheters bekräftelse!

Det var alltså inte pga av källans kvalitet, graden av osäkerhet eller väntan på polisens uttalanden som gjorde att SVT avstod från att rapportera. Det var av ett annat skäl.

QED.
Citera
2017-07-29, 21:36
  #126
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
1= Nä men vad fan har det med min kommentar att göra. Handlade ju ist om hur dessa 2 vitingar framställs som att deras dåd ( som inte är särskilt rasistiska då vita drabbades mest) står i proportion till al muslimsk terror i vita länder.

2= Det har väl heller inte ett skit med våra vita västerländer att göra. ungefär som att det ska kännas bättre för mig att bli påkörd av en drogad skåning i Göteborg bara för att han körde på andra skåningar i Ystad veckan innan. Ingen vit terrorist åker ju till deras länder & härjar, det är skillnaden (blindstyre).

Du fick det att låta som att terrordåd inte är riktiga terrordåd om de inte har med religion eller ras att göra. Men du kanske bara uttryckte dig lite otydligt...
Citera
2017-07-29, 21:41
  #127
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Du hade fel i ditt påstående:



Om vi för ögonblicket antar att "seriös media" inbegriper SVT för resonemangets skull.

De väntade alltså inte med att rapportera om händelseförloppet med Bild som källa, samma Bild som också rapporterade om det islamistiska utropet "Gud är stor". De var alltså inte bara på samma kunskapsteoretiska nivå (grad av osäkerhet/säkerhet) utan de hade samma källa - tyska Bild.

Trots det avstod de från att rapportera just detta.

Alltså är följande stycke helt uppåt väggarna, vilket bara är en upprepning av dina tidigare påståenden som nu vederlagts.


Det var alltså inte pga av källans kvalitet, graden av osäkerhet eller väntan på polisens uttalanden som gjorde att SVT avstod från att rapportera. Det var av ett annat skäl.

QED.

Ge mig en trovärdig källa på att tysk polis redan igår bekräftade att mannen är islamist! Kan du inte det så är dina inlägg, förutom att vara rejält svamliga, också helt orelevanta!

Nu lämnar jag, ha det bra...
Citera
2017-07-29, 22:09
  #128
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Du fick det att låta som att terrordåd inte är riktiga terrordåd om de inte har med religion eller ras att göra. Men du kanske bara uttryckte dig lite otydligt...


Hahahaa snarare är det kanske bara du som är lite trög i hjärnkontoret. Jag menar vad jag skriver & skriver vad jag menar. Läs enbart innantill & försök att inte ha på dej läsglasögon med vänsterliberala globalistfilter förinstallerade
__________________
Senast redigerad av A-party-with-marty 2017-07-29 kl. 22:12.
Citera
2017-07-30, 00:46
  #129
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Mannen hade tydligen bott både i Sverige och Norge och han pratade flytande norska.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/kni...rige-1.4488857

"Enligt åklagare tros mannen höra hemma i Förenade arabemiraten, men ska ha bott på ett flertal ställen innan han kom till Tyskland, däribland Sverige och Norge. Han ska enligt uppgifter till nyhetsbyrån AFP ha bott ett flertal år i Skandinavien och därför pratat flytande norska"
Citera
2017-07-30, 07:07
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
SVT:



Aftonbladet, Expressen, SvD och DN skriver liknande information.

Aftonbladet, DN och svt.se har det som första nyhet, de andra längre ner.

Media undanhåller och vinklar en hel del information, men i det här fallet mörkar det inget om att det är ett islamistiskt dåd från en asylsökande.

De undanhåller all information som kan uppröra migrantkramare så länge det bara går.
De läser noggrant genom informationsflödet från mainstream media som bevakar händelserna på plats.
Det råder inget tvivel om att vissa stora media i Europa har öppnat upp PK filtret lite.
Då ska man tänka på att redan innan rapporterade de mycket mer öppet om man jämför med Sveriges DDR media med agendasättande nyheter.
Till skillnad från övriga media i världen börjar nu den sedvanliga vinklingen när fokus läggs på den muslimska förövaren med sedvanligt sedan länge förkonstruerade skildringar som framför allt förnedrar offren men också är patetiska skildringar som sedan mycket länge är avslöjade som icke fungerande konstruktioner byggda för att förneka den verkliga sanningen i agendasättande syfte.

Detta är primärt men fortsätter enbart i det mest självdestruktiva land som heter Sverige.

P.S Den första länken till Youtube i tråden som visade hur människor i rädsla försöker avväpna den muslimska Palestiniern som levt i Sverige är bortplockad i Sverige men inte i övriga länder.
Kan tänka mig att Palestinakramarna nummer ett, PK politikerna i Sverige, inte vinklar detta ur Israels synvinkel. Ha ha.
__________________
Senast redigerad av Johnth 2017-07-30 kl. 07:12.
Citera
2017-07-30, 07:59
  #131
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Jag kan rätta dig.

SVT rapporterade först om händelseförloppet och använde tyska Bild som källa.

Samma källa - Bild - rapporterade samtidigt om mannens islamistiska skrikande.

Just det rapporterade inte SVT utan poängterade att det istället inte var säkert vilket motivet var.

Det rapporterade händelseförloppet och mannens islamistiska skrikande stod vid ögonblicket för SVT:s första rapport på samma kunskapsteoretiska nivå och hade samma källa.

Ändå avstod SVT att rapportera det uppenbarligen - för SVT - misshagliga.

TV i Danmark hymlade inte i alla fall. http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-07...passerende-ham
Citera
2017-11-10, 13:21
  #132
Medlem
Ördögs avatar
26-årige Ahmad A. åtalas för mord och mordförsök. Han valde ut sina offer på måfå, hans syfte att "hämnas" de "ofärrätter" som de stackars muslimerna enligt hans förvridna världsuppfattning får utstå överallt i världen. Däremot finns det inget som tyder på att han agerade på uppdrag av någon organisation, eller att han hade medhjälpare.

http://www.ndr.de/nachrichten/hambur...armbek350.html
http://www.spiegel.de/politik/deutsc...a-1177347.html
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback