Varför ska man hellre fantisera fritt än att tänka rationellt?
Så länge som det är fantasier så är det väl inget problem. Problemen uppstår när fantasierna börjar bli någon slags sanning. Personligen så brukar jag och min fru fantisera ihop en hel del "övernaturligt" men som sagt det är bara fantasier.
Man kan också fråga sig varför är en övernaturlig förklaring är lättare att accepetra än en rationell?
Det där att du såg ett ansikte och Freddy Kreuger var nog bara hallucinationer eller en dröm.
Det händer ibland att jag också ser eller hör saker just när jag är påväg att somna. Det kallas för "hypnogogic hallucinations" http://www.answers.com/topic/hypnogogia
Det lät ju en bit Creepy faktiskt :smart:
Jag brukar vakna av att någon Satt PÅ Radion, inte stängt av den.
Sånt skrämmer det levande helvetet ur mig ^^
Seriöst, Det finns hundratals anledningar till att din lampa slocknar, och ingen av dessa har med något paranormalt att göra, så gör om, gör rätt, och posta i Bostad, hem & trädgård!
Det jag upplevde var ingen dröm. Jag var helvaken. Lampan hade inte gått sönder under natten - den gick att tända på morgonen.
Det har hursomhelst inte hänt igen, för jag sover med lampan släckt alltid numera
Jag bara undrar. Pappa sa att han hörde någon 'slå' i dörrar och typ duscha på morgonen. Hans rum ligger väldigt nära mittt och precis brevid badrummet.
Det var iallafall inte jag som gjorde.