2017-07-26, 18:06
Medlem
Vill komma i kontakt med folk som gjort prenatralt faderskapstest, dvs DNA prov från mamman innan barnet är fött, och tops i kinden från ev. Pappan..
Någon som har erfarenheter av detta? Hur tillförlitligt? Hur mådde ni innan ni visste svaret?
Citera
2017-07-27, 01:26
Medlem
nu är detta inte riktigt topic men, jag måste fråga!

varför vill du göra det. har du varit otrogen eller blivit våldtagen, ?
varför är det så bråttom att veta, dom flesta kvinnor vet ju ändå vem som gjort dom gravida då dom känner sånt på¨sig?
Citera
2017-07-27, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
nu är detta inte riktigt topic men, jag måste fråga!

varför vill du göra det. har du varit otrogen eller blivit våldtagen, ?
varför är det så bråttom att veta, dom flesta kvinnor vet ju ändå vem som gjort dom gravida då dom känner sånt på¨sig?
Om du behöver tillförlita dig på något sådant så har du absolut ingen aning om vem som har gjort dig gravid. Omformulera det till "de flesta kvinnor vet ju ändå vem som har gjort dem gravida då de ligger med en partner i taget". Nu vet jag inte om det stämmer men det blir i alla fall logiskt på det sättet.

Som svar till TS: En enkel googling sa att testet är till 99.9% säkerhet, samt 100% riskfritt för fostret. Mitt förslag är att googla, de siffror och svar du hittar genom det är ju statistiska undersökningar som inte har gjorts på en eller två personer utan flera tusen, om nu en person svarar här på tråden att det gick inte vinden för honom/henne så kommer du ta det som "av alla som har svarat har bara en gjort testet och för den personen så fungerade det inte, alltså är det väldigt stor chans att den misslyckas"... Vilket är bara längre från sanningen.

Bättre att du ger dig på egen hand med efterforskning så slipper du få felaktig information.
Citera
2017-07-27, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Om du behöver tillförlita dig på något sådant så har du absolut ingen aning om vem som har gjort dig gravid. Omformulera det till "de flesta kvinnor vet ju ändå vem som har gjort dem gravida då de ligger med en partner i taget". Nu vet jag inte om det stämmer men det blir i alla fall logiskt på det sättet.

Som svar till TS: En enkel googling sa att testet är till 99.9% säkerhet, samt 100% riskfritt för fostret. Mitt förslag är att googla, de siffror och svar du hittar genom det är ju statistiska undersökningar som inte har gjorts på en eller två personer utan flera tusen, om nu en person svarar här på tråden att det gick inte vinden för honom/henne så kommer du ta det som "av alla som har svarat har bara en gjort testet och för den personen så fungerade det inte, alltså är det väldigt stor chans att den misslyckas"... Vilket är bara längre från sanningen.

Bättre att du ger dig på egen hand med efterforskning så slipper du få felaktig information.

nej dom känner det på sig oavsett,
Citera
2017-07-27, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
nej dom känner det på sig oavsett,

En motfråga, vad vet du om vad vi kvinnor känner på oss?
Ett faderskapstest gör jag för att inte ha minsta tvivel om vem som är pappan till barnet, de är väl rätt logiskt? Sen varför jag inte vill vänta tills barnet är fött är väl min ensak? Och sjukt respektlöst att fråga om jag blivit våldtagen.
Citera
2017-07-27, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa

Ja helt rätt, ska googla allt jag kan. Frågan är om man kan lita på att de är 99.9% säkert..
Citera
2017-07-27, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kitty84
Ja helt rätt, ska googla allt jag kan. Frågan är om man kan lita på att de är 99.9% säkert..
Ta ett par läkarbesök med olika läkare, fråga dem så får du svaret. Lite inte bara på en läkare, av egen erfarenhet kan de vara väldigt heta i gröten och ganska mycket av virrpannor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in