Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-10-20, 09:38
  #25
Medlem
uffeoboys avatar
jag såg den igår, jag gillade den inte. det som störde mig mest var att man kör med amerikanska skådespelare när filmen utspelar sig i Norge, det är ju lika dumt som brittiska Wallander i ystad.
Citera
2017-10-20, 20:19
  #26
Medlem
Big Bosss avatar
Tråkigt att filmen gick i stöpet, den förra Jo Nesbö filmen Headhunters var ju jäkligt bra så.
Citera
2017-12-16, 12:07
  #27
Medlem
Nicki-Lilltrolls avatar
Nää, det här var inte mycket att hänga i julgraner. Kändes som en fattig kopia av David Finchers "Girl with the dragon tattoo"

När jag såg Val Kilmer så tänkte jag direkt "ojdå, undrar hur länge han satt i makeupen?"
Men sen fick jag veta att han ser faktiskt ut så numera...

Nej. Tinker tailor var riktigt bra. Detta var, faktiskt, skräp.

svag 2:a av 5.
Citera
2017-12-21, 17:54
  #28
Medlem
lossnuss avatar
Riktigt fet kalkonfilm, orkade bara se halva och sen lite i slutet.
Vidare så är det otroligt märkligt att 2017 ha en huvudperson som röker precis hela tiden både ute och inne, utan att någon reagerar, vad fan är poängen
Citera
2017-12-22, 20:29
  #29
Medlem
Neofytens avatar
Nej Tomas Alfredson det här var riktigt uselt. Jag avråder folk att ens ge den en chans, ärligt jag tror att Tomas Alfredson vill att så få som möjligt ska se den här filmen, jag tror att jag gör honom en tjänst. Mycket synd för det är egentligen många kompetenta skådespelare med men som knappt fick visa upp sig. Toby Jones, vafan, han fick man typ se 5 sek. Chloë Sevigny också alldeles för lite av.

Citat:
Ursprungligen postat av Nicki-Lilltroll
[...]
När jag såg Val Kilmer så tänkte jag direkt "ojdå, undrar hur länge han satt i makeupen?"
Men sen fick jag veta att han ser faktiskt ut så numera...
[...]

Ja seriöst det tog ett tag för mig innan jag kände igen Val Kilmer alltså haha.
__________________
Senast redigerad av Neofyten 2017-12-22 kl. 20:32.
Citera
2019-08-11, 19:42
  #30
Medlem
Adelaides avatar
Jaha. Nu slösade jag bort 2 timmar av mitt liv som jag aldrig kommer få tillbaka. Såg den precis på Netflix.

Varför har de gjort filmen på engelska när den utspelar sig i Oslo?! Herrejävlagud vad jag störde mig på det.

I övrigt en dålig film. Jag minns att boken var väldigt rå och nästan lite läskig, men nu har Alfredson gjort en dussindeckare av den. Usch. Trodde faktiskt det kunde blivit en bra film, men icke!

1/5.
__________________
Senast redigerad av Adelaide 2019-08-11 kl. 19:46.
Citera
2019-08-15, 20:48
  #31
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Hygglig men inte mer.
Citera
2019-10-05, 11:08
  #32
Medlem
BarryHeros avatar
Konstig kritik. Gillar ni inte heller Schindler's List? Den räknas som en av tidernas bästa filmer trots att den har en massa tyskar som pratar engelska.
Citat:
Ursprungligen postat av uffeoboy
jag såg den igår, jag gillade den inte. det som störde mig mest var att man kör med amerikanska skådespelare när filmen utspelar sig i Norge, det är ju lika dumt som brittiska Wallander i ystad.

Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Jaha. Nu slösade jag bort 2 timmar av mitt liv som jag aldrig kommer få tillbaka. Såg den precis på Netflix.

Varför har de gjort filmen på engelska när den utspelar sig i Oslo?! Herrejävlagud vad jag störde mig på det.

Jag rekommenderar faktiskt att man ger filmen en chans. Det otroliga fotot över de norska snölandskapen är nästan ensamt skäl att se filmen. Historien är möjligen lite svår att hänga med i (vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att 10-15% av manuset inte hann spelas in) men den är ändå engagerande under den två timmar långa speltiden. Det är även kul att se den digra skådespelarlistan med många svenska aktörer.

Tomas Alfredsons Snömannen är absolut inte den totalkalkon som folk vill få den till.
Citera
2019-12-29, 19:33
  #33
Medlem
Adelaides avatar
Men jämfört med boken är filmen en kalkon. Som sagt så är boken rätt rå och spännande, men filmen är mer av en dussindeckare.

Storyn hade även gjorts om. Trots att jag läst boken 3 gånger så hängde jag inte med i filmen.

Nej denna film är inget att rekommendera tyvärr.
Citera
2019-12-30, 00:55
  #34
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Konstig kritik. Gillar ni inte heller Schindler's List? Den räknas som en av tidernas bästa filmer trots att den har en massa tyskar som pratar engelska.




Jag rekommenderar faktiskt att man ger filmen en chans. Det otroliga fotot över de norska snölandskapen är nästan ensamt skäl att se filmen. Historien är möjligen lite svår att hänga med i (vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att 10-15% av manuset inte hann spelas in) men den är ändå engagerande under den två timmar långa speltiden. Det är även kul att se den digra skådespelarlistan med många svenska aktörer.

Tomas Alfredsons Snömannen är absolut inte den totalkalkon som folk vill få den till.

Det är ingen seriös person som skulle kalla Schindler's list som en av tidernas bästa filmer. Och ja det är gravt irriterande när folk pratar engelska utan anledning.
Citera
2020-09-03, 11:51
  #35
Medlem
Adelaides avatar
Varför gjorde de en filmatisering av den 7:e boken i serien? De kunde väl ha börjat med Fladdermusmannen och eventuellt fortsatt därifrån.
Citera
2021-02-12, 14:40
  #36
Medlem
Craiggs avatar
Tråkig film, stängde av efter 30 min.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback