2017-07-18, 23:51
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
"According to police information nearly all of them have migrant background" säger de på tyska nyheterna. 15 sekunder in i klippet.

Jag förstår inte. Man får alltså säga så?
Jag har fått lära mig att det är rasism att säga att ett problem kan vara relaterat till utlandsfödda grupperingar.

Ett samhälle har regler. Kommer man dit utifrån och bryter mot reglerna bör det bästa vara att dessa kastas ut direkt ur det samhälle de så tydligt visar att de vill pissa på.
Citera
2017-07-19, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kad1
I civiliserade samhällen följer gruppen den bästa ledaren / den intelligentaste.

Löfvén?
Citera
2017-07-19, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Debaufre
Löfvén?

Jag pratade om hur folk agerar i grupp efter olika etniciteter, jag pratade inte runt hur en etnicitet agerar kollektivt.

Man ser väldigt sällan svenska grabbar dra runt 4-5-6-7-8-9 stycken i en klunga, bland araber och negrer är det vanligt.

Men ja, såklart Löfvén är en patetisk individ. Men han är inte en ledare vi valt, han är ledaren vi valt av politikerna som stod till buds i den stunden.

Men nog fan känner över halva den manliga befolkningen att man nog skulle säga typ "Håll käften och sitt ner" om man råkade vara på samma fest som Löfvén och han kom med sina dumheter där.
Citera
2017-07-19, 05:45
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Hittade just ett pressmeddelande som polisen släppte i söndags:

http://www.presseportal.de/blaulicht...medium=twitter

Ingen kod 291 där. Heder åt tyska polisen. En av anledningarna till att AfD går tillbaka, samhället i stort är medvetet om problemet och talar öppet om det.

Som vid alla upplopp (Hamburg senast) skulle man vilja se massgripanden och mångåriga fängelsestraff, >100 % skadeståndsskyldighet och fysiska skador på ledarna.
Citera
2017-07-19, 07:13
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Hur fan kan europeér bara sitta hemma och knyta näven i fickan medans allsköns negerjävlar tar över kontinenten?
Citera
2017-07-19, 09:05
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Hur fan kan europeér bara sitta hemma och knyta näven i fickan medans allsköns negerjävlar tar över kontinenten?

Se på Sverige.
Alla Riksdagspartierna är samma sak istort .

Vad vill du göra då?
Intet kan ju göras inom samhällets ramar.
Samhället, så som det är format, är problemet.
Demokrati, där en Idiots (eller ännu mer aktuellt) en parasits åsikt är lika mycket värd som din egen, när du bara vill vara ifred, och den andre vill ta från dig allt, kan aldrig fungera.

Om inte majoritetsbesluten faller dig i smaken, ser jag inget annat val än att just fjärma sig och ta avstånd från det.

Jag har själv ingen bättre lösning för mig än att hela tiden propagera för konceptet "Frihet".
Det är svårt för Parasiterna att dölja deras agenda när man ställer deras vilja att stjäla allt, gentemot just det konceptet.
Citera
2017-07-19, 09:23
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Det finns nog ingen statistik men känslan säger att få män velat få hit packet medan feministernas moderskänslor vill omfamna stackarna. Så feministerna är de i första hand som får lösa problemet. Enklaste är att de börjar klä sig i niqab.
Och hur uttryckte männen denna önskan om att få slippa detta pack?
Citera
2017-07-19, 09:34
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
"According to police information nearly all of them have migrant background" säger de på tyska nyheterna. 15 sekunder in i klippet.

Jämför:

Citat:
Im Schlosspark versammelten sich in der Nacht zum Sonntag, zwischen 20:00 Uhr und 03:00 Uhr ungefähr bis zu 1.000 Jugendliche und Junge Erwachsene. Bei einem großen Teil handelte es sich wohl um Personen mit Migrationshintergrund. Hierbei kam es zu zahlreichen Flaschenwürfe gegen andere Festteilnehmer, Einsatzkräften und die Fassade vom Schorndorfer Schloss.

Någon anser alltså att "nästan alla" hade utländsk bakgrund, någon annan anser "en stor del".

Det finns nog skäl att tro mera på den andra skattningen än den första.
Citera
2017-07-19, 09:35
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivial
Internet. Visst är det grymt? Du säger en minoritet, men internet säger en majoritet.

https://www.youtube.com/watch?v=ZQWDYgH615Y

Precis! Och sedan blir det en fråga om du tror mera på desinformation från den ena källan eller från den andra.
Citera
2017-07-19, 09:42
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vi har ju två brott i samma veva, antastande av flickor och sedan ett stort djävla upplopp. Att det ar utlänningar som stod för antastandet är väl klarlagt, har du någon uppgift om att det var mest etniska tyskar som stod för upploppet? Jag kan inte tyska och googleöversättningar brukar inte bli så bra så jag kollar på exempelvis http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ing-women.html

Om jag säger "jag kan tyska" så överdriver jag. Men nu, snart 50 år gammal, har jag börjat lyssna på tysk webb-radio och läsa tyska tidningar på nätet.

Det finns inga garantier för att de tidiga rapporterna är korrekta. Men med det förbehållet, så tycker jag nog att det är rätt uppenbart från rapporteringen att det inte går att hävda att över 50% av dem som skapade kaos i slottsparken var utlänninger ("mit Migrationshintergrund"). (...och på tyska gör man skillnad mellan tyskar och icke-tyskar. Det är lite annorlunda än på svenska.)
Citera
2017-07-19, 09:44
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Hur får du det till att en minoritet hade utländsk bakgrund? Eller har du någon annan källa än TS som du vill dela med dig av?

Nej. Snarare ett sammanfattande intryck av tillgängliga källor (inklusive en vägning av trovärdighet).
Citera
2017-07-19, 10:16
Medlem
Frihetskrigets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Skattebetalarna..

Helt rätt. Allt är vårt egna fel. Vilken normal människa som helst förstod ju att det här skulle gå rakt åt helvete redan för 20 år sedan. Det är vårt fel som valt att inte agera politiskt för att störta folkmördarna i Riksdag, Regering och i EU-parlamentet. Man får som man röstar, helt enkelt, och Europa vill bli muslimskt och muslimska ska vi bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in