2018-07-01, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Öh. Nej. Tror inte Mondeo har skinnklädd instrumentbräda, innertak i alcantara, nappaskinn i stolarna, skinnklädda dörrsidor, skinnklädd centrumkåpa på ratten osv osv.

Jag tror att du bara rapar upp skit du hört. Jag hade dock en lånebil som var lite äldre och saknade premium-interiören och den var faktiskt lika plastig som en vanlig BMW eller Audi.

Jag har vissa invändningar mot att det saknas fysiska knappar. Det är svårare att hitta rätt på pekskärmen om man måste göra något under färd. Men annars är det faktiskt inget att anmärka på. Betydligt bättre materialval än det var på min förra BMW M550d. (som dock inte var fullutrustad och bara hade dakota-skinn och plastig instrumentbräda.)

Eller så här. Maxar du en 5-serie eller 7-serie så får du en klart vassare interiör än du får i en Tesla. Men jämför du mot en vanlig standardinredning i en 520d så föredrar jag faktiskt Teslan.

Tesla e fruktans värt fula utvändigt men även invändigt. Interiören har ju inget utom en bata stor 15 tums surfplatta upp o ner och dessutom inga knappar och reglage.. De passar inte i ett fordon helt enkelt. Sen utvändigt med ingen grill och lampor som ser rena sci-fi design. Sen är stolarna fattiga. Ingen körkänsla, ingen lyx. Nej tack

T.o.m en vanlig 5.20d full utrustad knäcker Teslan utan konkurrans. Sen ta Värstingen M5 blir ju skratt retande
Citera
2018-07-01, 14:29
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
Det är okunniga människor som tror att Tesla är en ny apple fast i fordon

Så är det, när Tesla var nytt så köpte en del bilentusiaster bilarna för det var nytt och spännande, dom har försvunnit sen länge och det är uteslutande kunder idag som inte har något bilintresse som köper Tesla, dessutom så tröttnar dom flesta ganska fort då man måste ladda den ganska ofta, därav det stora utbudet av begagnade Teslor på marknadnen.
Citera
2018-07-01, 15:00
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
därav det stora utbudet av begagnade Teslor på marknadnen.

Ja flera av dom Tesla som ligger på Blocket har legat ute i både 4, 5 och 6 månader, med förnyade annonser lite då och då.
En 3-4 år gammal Tesla med 3000-7000 mil på mätaren verkar inte vara så speciellt jagad på begagnatmarknaden... verkar rent av vara väldigt svårsålda.
Citera
2018-07-01, 15:24
Medlem
Citat:
Tesla e fruktans värt fula utvändigt men även invändigt. Interiören har ju inget utom en bata stor 15 tums surfplatta upp o ner och dessutom inga knappar och reglage.. De passar inte i ett fordon helt enkelt. Sen utvändigt med ingen grill och lampor som ser rena sci-fi design. Sen är stolarna fattiga. Ingen körkänsla, ingen lyx. Nej tack

T.o.m en vanlig 5.20d full utrustad knäcker Teslan utan konkurrans. Sen ta Värstingen M5 blir ju skratt retande

Du har ingen koll och allt du säger är en massa tyckande. Du har ju helt fel. Har du ens provkört en Tesla?

Jag hade en BMW M550d före Teslan. Jag saknar den INTE. Det var ju en grym bil men Teslan är roligare att köra. Det är något med den direkt gasresponsen och den enorma accelerationen som är beroendeframkallande.

Jag har även haft BMW 435d Gran Coupe, BMW 335d Touring, BMW M2 och en del annat. Jag kanske är en hjärntvättad idiot men jag är hellre det i en Tesla för den är förbannat trevlig att köra.

Egentligen borde jag inte nedlåta mig till att gnabbas med småtöntar som max haft nån trimmad Volvo...
Citera
2018-07-01, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Så är det, när Tesla var nytt så köpte en del bilentusiaster bilarna för det var nytt och spännande, dom har försvunnit sen länge och det är uteslutande kunder idag som inte har något bilintresse som köper Tesla, dessutom så tröttnar dom flesta ganska fort då man måste ladda den ganska ofta, därav det stora utbudet av begagnade Teslor på marknadnen.

Haha. Det finns FLER M2or (64 st) och M4or (66 st) på blocket än det finns Tesla Model S (42 st).

Varför sitter du och hittar på? Vad får du ut av det?
Citera
2018-07-01, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Ja flera av dom Tesla som ligger på Blocket har legat ute i både 4, 5 och 6 månader, med förnyade annonser lite då och då.
En 3-4 år gammal Tesla med 3000-7000 mil på mätaren verkar inte vara så speciellt jagad på begagnatmarknaden... verkar rent av vara väldigt svårsålda.

Så är det för de flesta dyrare bilar. Tesla har haft överlägset andrahandsvärde de här 3-4 åren.
Citera
2018-07-01, 15:38
Medlem
Citat:
Det är okunniga människor som tror att Tesla är en ny apple fast i fordon Alla bil märken försöker kopiera BMW M-modeller då Bmw leder marknaden de senaste 20åren med Merca hack i häl. Dessa två tyskar är nr 1 och 2 och inte Tesla. Sen har jag aldrig hört talas om det här fenomenet förutom bara här på flashback. När ska ni skriva Volvo är nr 1 o alla vill vara Volvo. Snacka om okunnighet

En bmw krossar Tesla i allt från bilkörning, komfort, sport, design mm. En bil ska vara rolig att köra tsm med komfort och lyx o där har Tesla inget att konkurrera med. Kanske i framtiden men tror Tesla försvinner till 2025 när alla stor märken kör all in på el

Du har ju ingen aning. T ex en M4:a är allt annat än komfortabel.
Citera
2018-07-01, 23:37
Medlem
PeterNosters avatar
Den där tillverkaren BMW verkar inte sälja så mycket bilar:
https://teknikensvarld.se/varldens-mest-salda-bilar-2017-585580/

Bästa BMW-modellen ligger ju på 70:de plats och BMW 3 serien på 79:de plats.
Vad är det för fel på dem? Jag trodde det var en bra bil.

Toyota Corolla säljs det ju mycket mer av.
VW Golf ligger ju 3:a och VW e-Golf ser ju likadan ut.

Volvo är inte ens med på top-105-listan. Vad är det för fel på den?
Senast redigerad av PeterNoster 2018-07-01 kl. 23:41.
Citera
2018-07-02, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Den där tillverkaren BMW verkar inte sälja så mycket bilar:
https://teknikensvarld.se/varldens-mest-salda-bilar-2017-585580/

Bästa BMW-modellen ligger ju på 70:de plats och BMW 3 serien på 79:de plats.
Vad är det för fel på dem? Jag trodde det var en bra bil.

Toyota Corolla säljs det ju mycket mer av.
VW Golf ligger ju 3:a och VW e-Golf ser ju likadan ut.

Volvo är inte ens med på top-105-listan. Vad är det för fel på den?

BMW och tom Volvo nuförtiden är dyra bilar. Pris vinner nästan alltid för 95% av kunderna.
Citera
2018-07-02, 08:57
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
man har ju läst om Iphone dödare sen Iphone kom
är det Tesla som gäller nu ?
alla ska tillverka en Tesla dödare
Kan du inte skilja på Tesla och Apple kan du inte skilja på frihet och fängelse. Det enda företagen har gemensamt är samma infernaliskt efterblivna fanboys.

Citat:

Designen har de inte lyckats något vidare med, de har snart kopierat alla japanska tillverkare (Mazda med strålkastarna, Subaru med Alfa Romeos upp-och-nedvända grill, nu också Subaru Outback's groteska strålkastare som baklyktor på Model 3, och liknande). Sedan ser ju hela karossen ut som en inplastad Maserati Quattroporte.

Att interiören är förbannat oergonomisk håller jag också med om (förhoppningen finns ju att mobillagen tillämpas på samtliga pekskärmar i våra fordon). Däremot är en M5 totalt chanslös när det gäller prestanda, åtminstone då vägen går rakt fram, och den kan aldrig heller gå lika tyst och ekonomiskt som en Model S. Vilket jag i händelse av köp dock skulle skita i, eftersom Tesla som enda tillverkare på planeten har lyckats göra fart och fläkt totalt ointressant, rentav deprimerande att tänka på. Ingen entusiast vill åka permobil, oavsett hastighet.
Senast redigerad av avc 2018-07-02 kl. 09:16.
Citera
2018-07-02, 23:36
Medlem
Såg att man gått iland med att producera 5000 fordon i veckan:

https://cornucopia.cornubot.se/2018/07/reuters-tesla-producerade-5-000-model-3.html#more

Och målet är att göra 10 000 i veckan innan året är över.

Jag tror inte på någon KK utan detta ramlar säkert på. I sinom kommer naturligtvis andra fabrikanter efter med sina batteribilar men de 1500 dagarnas avskrivning har redan börjat löpa på Teslas maskiner.

Så i sinom tid kan man säkert konkurrera med pris.
Citera
2018-07-07, 21:49
Medlem
Citat:

15”!? Men vafan, jag trodde det var 17” i min bil..... Men upp och ned, hur vet man det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in