På förekommen anledning påminner jag om det urgamla moderatorsmeddelandet:
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Wayne
Hmm.. blir den här tråden roligare än såhär? Känns som att diskussion saknas helt och det blir listtråd av alltihop.
Men jag låser inte om det blir lite mer kött på benen i tråden och ni motiverar eller berättar lite, det är ju inte filmtitlarna som är det roliga att läsa utan hur, vad, när och varför. Typ.
Mvh
/BW
Med det sagt - om man inte ens nämner någon titel finns en påtaglig risk att ditt inlägg inte får stå kvar. Bara en titel räcker dock naturligtvis inte heller.
/Moderator
Jag har säkert 200 osedda filmer. De blir osedda för att jag inte ville köpa dem från början. Anledningen till att jag köpte dem var för att de var billiga alternativt att det kanske fanns en eller flera titlar bland filmerna som var intressanta. Sedan är köpfilm lite som med bakverk, står de framme för länge så blir de mindre intressanta att se. Köper jag filmer så har jag kanske en vecka på mig att se dem innan intresset svalnar och sedan blir de liggande framme tills jag köper nya filmer och då åker de gamla in i hyllan och samlar damm. Även har jag köpt några samlingsboxar med gammal sci-fi och skräck t ex som jag inte är så sugen på att se.
Så får se helt enkelt om jag kommer se majoriteten av mina osedda filmer eller om det bara blir fler och fler osedda. Hursomhelst gör det detsamma för mig.
Beställde lite svenska filmer i dag som kommer förpassa boxen med WC Fields filmer in i hyllan. Varför jag inte såg klart alla WC Fields filmer var för att intresset svalnade och jag t ex skaffade Disney+ och insåg att The Simpsons är roligare än WC Fields.
Flera, men jag köper oftast secondhand (billigt, men med bra kvalitet). Cleopatra (med Taylor/Burton), ett par gamla Bondfilmer, The Producers, Indochine, en box med gamla John Wayne-westerns osv.
För ett par år sedan köpte jag massvis med filmer under en period. Kring 400. En stor del var dock favoritfilmer som jag sett tidigare. Dock tittar jag inte på film så ofta så jag har kanske bara sett knappt totalt 30 av dem, både sådan som jag sett innan och som jag sett tidigare. Innan hade jag knappt några filmer alls på DVD/Blu-ray och endast ett fåtal sedan VHS-tiderna.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2021-03-12 kl. 12:30.
Köpte samlings boxen av sellers rosa pantern för 8 år sen kanske. Har aldrig sett någon av filmerna från den boxen än. Får bli ett projekt någon gång .
Buried med Ryan Reynolds köpte jag när den släpptes på dvd, inte orkat se den än. Kan ju inte vara så kul och se han instängd i en kista hela filmen. Sen har jag fått det spoilat