Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-12, 15:15
  #1
Medlem
Ethereum, Dash, Ethereum Classic, Litecoin osv började alla att öka mycket i värde ungefär samtidigt. Egentligen finns det väl ingen bra förklaring bakom utan allting är bara förhoppningar, bitcoin har ju funnits ett bra tag nu t.ex. och används fortfarande i väldigt liten utsträckning. Varför är den värderad så högt? Kommer dessa andra kryptovaluter att gå upp till samma nivåer?

Själv tror jag att majorieten av de som investerar i dessa valutor inte har någon aning om vad de egentligen investerar i. Om några år kommer en av dessa ha gått segrande ut och användas kommersiellt i hela världen, vilken det kommer bli är svårt att säga. Men alla de andra kommer att sjunka som en sten när detta väl händer.

Hur länge kommer ni våga sitta kvar i båtarna? Hur mycket har ni inveserat? Kommer ni fortsätta plöja in pengar än fast värdet har tiodubblats på bara någon månad?
Citera
2017-06-12, 15:45
  #2
Medlem
Oldberrys avatar
Jag tror på ether och bitcoin, de andra förstår jag mig inte riktigt på och har inte bemödat mig med att sätta mig in i dem heller. Kommer ha kvar mina bitcoins en längre tid

Har ett par bitcoins och under 10 ether
Citera
2017-06-12, 18:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Jag tror på ether och bitcoin, de andra förstår jag mig inte riktigt på och har inte bemödat mig med att sätta mig in i dem heller. Kommer ha kvar mina bitcoins en längre tid

Har ett par bitcoins och under 10 ether
Inte riktigt svar på TS fråga, men just nu verkar de fem intressantaste kryptovalutorna vara bitcoin, ether, monero, steempower och dash. Kan ändra sig över tid, dock.
Citera
2017-06-12, 18:25
  #4
Medlem
Trillskes avatar
Är absolut inte säkert att vi kommer att sitta med bara ett protokoll framöver. Förmodligen måste vi även i framtiden göra tradeoffs mellan säkerhet, snabbhet, kostnad osv, och i sådana fall kommer olika protokoll användas för olika funktioner. Så den bästa gissningen är snarare att vi kommer att ha mer än en lösning. Tex tveksamt om ett protokoll med billiga transaktioner och hög säkerhet är tillräckligt snabbt för att köpa kaffe.

Det tar fruktansvärt lång tid att verifiera exempelvis en Visa-transaktion. Vi snackar åtminstone månader innan den kan anses verifierad. Men i det systemet kan vi "fuska" och säga at vi litar på varandra så mycket att vi kan ordna upp saker och ting på efterhand (eller kan och kan.. vi är tvugna). Den möjligheten har vi inte i decentraliserade miljöer och vi måste därför kunna verifiera saker oerhört mycket snabbare, vilket är ett krav som i de flesta fall kompromissar med säkerhet.

Klart någon hux flux kan råka skapa något där både snabbhet och kostnad är så bra att de blir försumbara, men det är inget vi känner till idag och därmed en märklig gissning.
__________________
Senast redigerad av Trillske 2017-06-12 kl. 18:27.
Citera
2017-06-13, 13:34
  #5
Medlem
adolf512s avatar
Det är korrekt att investerna inte har koll på vad de köper, förr eller senare kommer det sluta väldigt illa för majoriteten.

Många investerare går enbart efter teknisk analys och bryr sig inte om fundamenta, köper dyrt och säljer dyrare.
Citera
2017-06-13, 15:20
  #6
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Det är korrekt att investerna inte har koll på vad de köper, förr eller senare kommer det sluta väldigt illa för majoriteten.

Många investerare går enbart efter teknisk analys och bryr sig inte om fundamenta, köper dyrt och säljer dyrare.

Den stora nötet att knäcka är väl vad "fundamenta" säger om om värdet på (t.ex) btc...!?
Hur ska det beräknas? Vad är fundamenta för btc?
Citera
2017-06-13, 23:18
  #7
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Den stora nötet att knäcka är väl vad "fundamenta" säger om om värdet på (t.ex) btc...!?
Hur ska det beräknas? Vad är fundamenta för btc?
Tycker det är lättare att jämföra olika valutor mot varandra, dumpade nyss 0.7 ethereum jag hade minat för 95 zclassic, enligt min FA så var det en bra affär på längre sikt.
Citera
2017-06-14, 20:06
  #8
Medlem
Monkeyspanks avatar
Kör lite hobbymining för skojs skull, inget seriöst.
Kör via en sida som heter "Minergate" och de har en tjänst som kallas "smart mining" där appen väljer vilken currency som är bäst att mina för tillfället.

Min gubbe envisas med att mina "Moneto XMR" är det så jävla bra egentligen?
Samt att det kopplas in nåt "merged mining" som farmar Fanthomcoins????
Vad är det för skit? Aldrig hört talas om Fanthomcoins förut?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback