Citat:
Ursprungligen postat av
katperlom
Jösses….
Läste genom FUP med alla förhör och bilagor och efter det förstår jag inte riktigt hur man inte kom fram till att det föreligger någon slags personlighetsstörning i hans P7 a
Står det exakt så i utredningen? Jag har inte läst FUP än så har ingen aning, men kan tänka mig att de inte anser honom lida av psykisk sjukdom - vilket är vad de letar efter.
Isåfall har de nog rätt, han verkar vara mer åt psykopat än att lida av en sjukdom.
Psykisk sjukdom tex psykos = rättspsykiatrisk vård
Personlighetsstörning = fängelse. (En störning är inte klassad som sjukdom.)