2020-06-25, 15:31
Medlem
Hur började hennes karriär? Jag förstår att hennes morsa har hjälp henne att få in en fot men någonting måste ha hänt mellan att gå från en person som struntar i skolan och ligger hemma i soffan hela dagarna till att bli stor både på instagram & andra medier och dessutom lanserar produkter & tjänar storkorvan.
Citera
2020-06-25, 15:45
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Är nog bara Phillipe som vet det.
Halva Stockholm vet
Citera
2020-06-25, 17:21
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Halva Stockholm vet
Ja det har du fan rätt i.
Citera
2020-06-25, 17:38
Medlem
TheJackets avatar
Hon är en riktigt avskyvärd människa på alla sätt och vis
Citera
2020-06-26, 22:57
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Hur började hennes karriär? Jag förstår att hennes morsa har hjälp henne att få in en fot men någonting måste ha hänt mellan att gå från en person som struntar i skolan och ligger hemma i soffan hela dagarna till att bli stor både på instagram & andra medier och dessutom lanserar produkter & tjänar storkorvan.

När hon var med i Lets Dance, bara för att hon var ett kändisbarn?
Citera
2020-06-27, 00:13
Medlem
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Histrionisk_personlighetsst%C3%B6rning

Histrionisk personlighetsstörning, förkortat HPD, är en personlighetsstörning som skiljer sig från andra sådana störningar genom att personen har problem med omgivningen för att vederbörande är överteatralisk, sexuellt utmanande och överdrivet mån om att tilldra sig andras uppmärksamhet. Det kallas också "hysterisk och psykoinfantil personlighetsstörning".[1] Två slanguttryck för störningen, eller drag av den, är drama queen och attention whore;[2] vid uttalad personlighetsstörning är dock avvikelsen mycket stor
Citera
2020-06-28, 19:12
Medlem
Tycker hela familjen är riktigt obehaglig och som är ju släkt med halva Kändissverige! Kan inte förstå hur folk kan se upp till Bianca och tycker det är sjukt att yngre tjejer gillar henne. Ingenting på henne är ju äkta. Bara botox och skit. Vidrigt! Tror Philippe är ihop med henne bara för att bli känd. Hans Youtube-kanal växer, men inte för att hans content är speciellt bra. Han verkar ju vara helt efterbliven
Citera
2020-06-28, 20:03
Medlem
Så otroligt sorglig och ointelligent kvinna som trots denna lysande ointelligens förespråkas som någon slags förebild för tjejer. Allt ifrån att hon prioriterar pengar framför att inte sprida felaktig/skadlig information om intimhälsa till att hon inte ens kan uttala sina egna produkters namn korrekt. Utöver det så ljuger hon fortfarande om att hon inte är ätstörd längre men hennes portionsstorlekar och generella besatthet av mat talar starkt för att bulimin fortfarande råder. Detta är bara en bråkdel - jag hade kunnat skriva en hel uppsats om hur problematisk hon är.

Men nä, hon är så stark. En sådan förebild
Citat:
Ursprungligen postat av Sibbe88
Tycker hela familjen är riktigt obehaglig och som är ju släkt med halva Kändissverige! Kan inte förstå hur folk kan se upp till Bianca och tycker det är sjukt att yngre tjejer gillar henne. Ingenting på henne är ju äkta. Bara botox och skit. Vidrigt! Tror Philippe är ihop med henne bara för att bli känd. Hans Youtube-kanal växer, men inte för att hans content är speciellt bra. Han verkar ju vara helt efterbliven
Får rätt obehagliga vibes av honom. Ska inte anklaga någon för något jag inte har belägg för men han känns som en narcissist eller wifebeater.
Citera
2020-06-28, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Tycker att Bianca var jättesöt innan de förskräckliga ingreppen. Snälla, snälla kan ingen stoppa henne? Hon blir fulare och fulare för varje ingrepp.
Håller med! Fillers får läpparna att hänga vilket ser fult ut.
Citera
2020-06-28, 20:14
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omori
Så otroligt sorglig och ointelligent kvinna som trots denna lysande ointelligens förespråkas som någon slags förebild för tjejer. Allt ifrån att hon prioriterar pengar framför att inte sprida felaktig/skadlig information om intimhälsa till att hon inte ens kan uttala sina egna produkters namn korrekt. Utöver det så ljuger hon fortfarande om att hon inte är ätstörd längre men hennes portionsstorlekar och generella besatthet av mat talar starkt för att bulimin fortfarande råder. Detta är bara en bråkdel - jag hade kunnat skriva en hel uppsats om hur problematisk hon är.

Men nä, hon är så stark. En sådan förebild

Får rätt obehagliga vibes av honom. Ska inte anklaga någon för något jag inte har belägg för men han känns som en narcissist eller wifebeater.

Håller med om att hennes besatthet av mat inte känns helt normal. Hon verkar närmast besatt av ”nyttig” mat. Filippe verkar så otroligt dryg och saknar allt vad självdistans och karisma heter. Undrar hur Bianca kommer känna över att lyft fram honom i rampljuset när det tar slut.
Citera
2020-06-28, 20:15
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pröpper
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Histrionisk_personlighetsst%C3%B6rning

Histrionisk personlighetsstörning, förkortat HPD, är en personlighetsstörning som skiljer sig från andra sådana störningar genom att personen har problem med omgivningen för att vederbörande är överteatralisk, sexuellt utmanande och överdrivet mån om att tilldra sig andras uppmärksamhet. Det kallas också "hysterisk och psykoinfantil personlighetsstörning".[1] Två slanguttryck för störningen, eller drag av den, är drama queen och attention whore;[2] vid uttalad personlighetsstörning är dock avvikelsen mycket stor

Det är väl vad vi i folkmun kallar för Borderline hon har. Sjukdomsbilden innehåller även starkt narcissistska drag, varför "influencer" är en populär plattform för såna. Men de är omöjliga att leva tillsammans med. "Ta pengarna och spring" brukar vara ett bra råd.

Hur får man då Borderline (Gränslös). Det börjar nästan alltid med en traumatisk uppfostran utan trygghet och inte sällan med våld i hemmet. Någonstans börjar barnet att skapa sig en trygg fantstivärld och när de sedan blir vuxna är det helt lost i någon slags saga de själva diktat ihop. I det här fallet minns jag inte hur mycket Pernilla var hemma med barnen när de var små, så jag ska inte dra några förutfatttade meningar om det. Men att farsan slog Pernilla så illa att hon var tvungen att ta barnen och söka skydd hos en vän, det kanske räcker?
Citera
2020-06-28, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det är väl vad vi i folkmun kallar för Borderline hon har. Sjukdomsbilden innehåller även starkt narcissistska drag, varför "influencer" är en populär plattform för såna. Men de är omöjliga att leva tillsammans med. "Ta pengarna och spring" brukar vara ett bra råd.

Hur får man då Borderline (Gränslös). Det börjar nästan alltid med en traumatisk uppfostran utan trygghet och inte sällan med våld i hemmet. Någonstans börjar barnet att skapa sig en trygg fantstivärld och när de sedan blir vuxna är det helt lost i någon slags saga de själva diktat ihop. I det här fallet minns jag inte hur mycket Pernilla var hemma med barnen när de var små, så jag ska inte dra några förutfatttade meningar om det. Men att farsan slog Pernilla så illa att hon var tvungen att ta barnen och söka skydd hos en vän, det kanske räcker?
HPD och BPD är dock olika saker. De ingår dock i samma "kluster" med personlighetsstörningar, kluster B.
"Borderline personality disorder: pervasive pattern of abrupt mood swings, instability in relationships, self-image, identity, behavior and affect, often leading to self-harm and impulsivity."
Till skillnad från
"Histrionic personality disorder: pervasive pattern of attention-seeking behavior and excessive emotions."

Hade dock inte varit förvånad om hon hade båda (har för mig att det är ovanligt att ha två personlighetsstörningar samtidigt) eller åtminstone en av dem. Hon stämmer ju in på HPD rätt rejält men har också stora problem med sex, relationer, mat (som leder till självskada) och sitt generella beteende. Dock har hon en mycket grandios självbild, något som folk med BPD inte brukar ha i samma utsträckning.

Tycker personligen att hon har stora drag av alla kluster B-störningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in