2026-09-15, 14:55
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Ja fy alltså för att äta hos henne.
Undrar om det var hon som upptäckte det eller hennes kille innan han åkte hem?

Var ett stort angrepp så det måste hon väl ha sett eller?

Köket är sprayat av Anticimex men hon (och hennes personal) har massor att göra innan hon kan vara säker på att mjölbaggarna inte kommer tillbaka men såklart kom det bud idag så där sitter hon i sin lägenhet och äter kanelbullar och verkar uppenbarligen inte förstå (eller veta) hur baggarna kommer in och hur de förökar sig och gör sig hemmastadda.

Då och då läser man om folk som blir vräkta för att de smittar grannarnas lägenheter med skadedjur, Bianca har haft mjölbaggar två gånger kanske borde lärt sig efter första gången?

Ännu ett bevis på att pengar inte kan köpa allt!
Du som verkar veta mycket om Bianca, har Fernando åkt hem till Barcelona nu?
Citera
2026-09-15, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagflickan
Nu har hon haft mjölbaggeinvasion och slängt allt i hela skafferiet t o m olivolja. Så extremt onödigt men har man pengar så har man. Nu blir det städ och disk med hjälp av städerskan och sen påfyllning av allt nästa vecka. YT-vlogg kommer säger hon. Allt kan ses på dagens Snap.

Vad ska Bianca fylla på med? Hon lagar aldrig mat. När Teo är där så har dom tydligen som tradition att äta äggmackor, dom beställs från en restaurang för Bianca kan/vill/ointresse inte göra dem själv.
Citera
2026-09-15, 18:28
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Du som verkar veta mycket om Bianca, har Fernando åkt hem till Barcelona nu?

Tror han åkte förra veckan.
Undrar om han kommer tillbaka till Biancas lägenhet "Baggeboet"?
Citera
2026-09-15, 20:41
Medlem
Citat:
Ja fy alltså för att äta hos henne.
Undrar om det var hon som upptäckte det eller hennes kille innan han åkte hem?

Var ett stort angrepp så det måste hon väl ha sett eller?

Köket är sprayat av Anticimex men hon (och hennes personal) har massor att göra innan hon kan vara säker på att mjölbaggarna inte kommer tillbaka men såklart kom det bud idag så där sitter hon i sin lägenhet och äter kanelbullar och verkar uppenbarligen inte förstå (eller veta) hur baggarna kommer in och hur de förökar sig och gör sig hemmastadda.

Då och då läser man om folk som blir vräkta för att de smittar grannarnas lägenheter med skadedjur, Bianca har haft mjölbaggar två gånger kanske borde lärt sig efter första gången?

Ännu ett bevis på att pengar inte kan köpa allt!

Hur lyckas man få ett så stort angrepp av mjölbaggar om man aldrig lagar mat hemma + har städhjälp? Hjälp mig förstå.

Hon hade 6 st kaffemaskiner också? Då köper hon inte kaffe ute på stan då som man kanske hade gissat? Men ändå beställer hem foodora-kaffe?

Lägger ut nästan timslånga inspelningar av privata samtal mellan henne och Donya på Snap för att snapen efter beskriva hur de enda hon vill är att vara en fridlyst tapetblomma som får bli lämnad ifred?

Förstår mig inte på denna kvinna

Edit: läste i efterhand att det kan bero på alla paket-bud?
Senast redigerad av tenstas-golfkung 2026-09-15 kl. 20:53.
Citera
2026-09-15, 20:42
Medlem
Citat:
Tror han åkte förra veckan.
Undrar om han kommer tillbaka till Biancas lägenhet "Baggeboet"?

Bjanka finaste baggebo där man kan *bara vara*
Citera
2026-09-16, 01:23
Medlem
Hon är säkert en sån som har skafferiet fullt med mjöl, ris, pasta, socker, bröd mm. Men hon lagar aldrig mat så hon har inte daglig koll som normala människor har, och då kan skadedjur växa helt ostört.

Kommer att tänka på Pernillas extrema röra i klädkammaren. Där hade det varit mumma att vara en pälsänger eller klädmal, de får möjlighet att boa in sig ordentligt och i fred.
Citera
2026-09-16, 07:22
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenstas-golfkung
Hur lyckas man få ett så stort angrepp av mjölbaggar om man aldrig lagar mat hemma + har städhjälp? Hjälp mig förstå.

Hon hade 6 st kaffemaskiner också? Då köper hon inte kaffe ute på stan då som man kanske hade gissat? Men ändå beställer hem foodora-kaffe?

Lägger ut nästan timslånga inspelningar av privata samtal mellan henne och Donya på Snap för att snapen efter beskriva hur de enda hon vill är att vara en fridlyst tapetblomma som får bli lämnad ifred?

Förstår mig inte på denna kvinna

Edit: läste i efterhand att det kan bero på alla paket-bud?

Mjölbaggar kan komma med torrvaror.
Hon har säkert en hel del sådant hemma och hon får bud hela tiden.
Sedan tar hon inte hand om sina varor och då räcker det med en bagge sedan går det snabbt.

Men hon borde ha lärt sig efter första gången hon hade det men egentligen kan man ju inte begära att någon som inte kan sköta sin hygien eller sina hundar så hur ska hon kunna ha en egen lägenhet egentligen?

Synd om hennes grannar då dessa baggar tar sig via ventilation till andra lägenheter.

Haha ja jag såg att hon ville vara ifred men hon fattar inte att hon lätt kan få vara det genom att stänga ner sina sociala medier.
Citera
2026-09-16, 07:46
Medlem
Biancas hund kan inte ha fått en lång morgonpromenad om den bajsade i hissen.
Citera
2026-09-16, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Biancas hund kan inte ha fått en lång morgonpromenad om den bajsade i hissen.

Det var förmodligen på väg ut för att ta en promenad....
Citera
2026-09-16, 08:57
Medlem
SCHMACKOSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SofijaC
Det var förmodligen på väg ut för att ta en promenad....
Borde man ringa Länsstyrelsen? Hon visade att hon har dem instängda i ett eget rum för att inte kissa och bajsa i lägenheten..
Hon måste ju ha glapp i skallen på riktigt. Borde inte ha hund. Tror säkert hon lämnar dem vind för våg trots att hon försöker visa upp motsatsen
Citera
2026-09-16, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SCHMACKOS
Borde man ringa Länsstyrelsen? Hon visade att hon har dem instängda i ett eget rum för att inte kissa och bajsa i lägenheten..
Hon måste ju ha glapp i skallen på riktigt. Borde inte ha hund. Tror säkert hon lämnar dem vind för våg trots att hon försöker visa upp motsatsen

Om du genuint är orolig för hundarna - så kan du nog fatta det beslutet själv och ringa länsstyrelsen.
Men om du bara tänker tanken för att du stör dig på Bianca så är det dumt och idiotiskt.
När man oroar sig över djurs välmående har man ändå som ansvar att agera.
Jag kontaktade länsstyrelsen när en hund levde i vanvård och misär hemma hos 2 kunder när jag jobbade inom hemtjänsten.
Då fanns det inte på tal om att ställa frågan till någon annan huruvida jag bör agera.
Citera
2026-09-16, 11:31
Medlem
SCHMACKOSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SofijaC
Om du genuint är orolig för hundarna - så kan du nog fatta det beslutet själv och ringa länsstyrelsen.
Men om du bara tänker tanken för att du stör dig på Bianca så är det dumt och idiotiskt.
När man oroar sig över djurs välmående har man ändå som ansvar att agera.
Jag kontaktade länsstyrelsen när en hund levde i vanvård och misär hemma hos 2 kunder när jag jobbade inom hemtjänsten.
Då fanns det inte på tal om att ställa frågan till någon annan huruvida jag bör agera.
Jag visst inte att hon ens hade kvar dem.🥴 Hon har ju varit borta i månader i sträck så jag trodde hon gett bort dom. Såg en bild nu när hon rastade dem så då var det hennes alltså ? Har inte direkt koll på hur dom ser ut mer än att dom är små.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in